[ad_1]

براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی هشت ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از هزار و ۴۲۳ تن آدامس از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، براساس واردات این حجم آدامس در مدت ذکر شده، ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۰۸ دلار ارز از کشور خارج شده و ارزش ریالی آن بالغ بر ۷ میلیارد و ۹۷۱ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۳۸۶ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

این درحالی است که در هشت ماهه نخست سال ۹۶، بیش از ۲ هزار و ۱۴۹ تن آدامس ایرانی به کشور‌های مختلف جهان صادر شده است.

لازم به ذکر است که با صادرات این حجم آدامس درآمد ۱۱ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۵۱۹ دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است که ارزش ریالی آن بالغ بر ۴۰ میلیارد و ۷۵ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۷۴ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

کشورهای طرفدار آدامس ایرانی

گفتنی است آدامس ایرانی در هشت ماهه نخست سال جاری به ۲۶ کشور جهان صادر شده که در این بین می‌توان به انگلستان، افغانستان، استرالیا، تایوان، ترکمنستان، ساحل عاج، هنگ کنگ، هلند، کانادا، عراق و سوئد اشاره کرد.

لازم به ذکر است که در بین کشور‌های ذکر شده عراق با خریداری بیش از هزار و ۲۶۱ تن آدامس از ایران اولین و بزرگترین خریدار این محصول محسوب می‌شود که درآمد ۶ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۲۷۲ دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

ایران از چه کشور‌هایی آدامس وارد می کند؟

بیشتر بخوانید :  واردات کیس کامپیوتر ممنوع شد!

در این میان آدامس از ۹ کشور آذربایجان، اسپانیا، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، دانمارک، سوئیس، روسیه و هند وارد ایران شده است.

در بین کشور‌های ذکر شده حجم آدامس وارداتی از امارات متحده عربی بیشتر از سایر کشور‌ها بوده به طوریکه در هشت ماهه نخست سال جاری، بیش از هزار و ۶۲ تن آدامس به ارزش یک میلیون و ۲۶۷ هزار و ۶۷۸ دلار به کشور وارد شده است.

در کنار صادرات قابل توجه آدامس به کشور‌های مختلف جهان این نکته مطرح می‌شود که بازار داخلی این محصول پر از برند‌های خارجی است که بیش‌تر آن‌ها از طریق قاچاق وارد ایران می‌شود و با قیمت‌های پایینی به فروش می‌رسد.

با این حال، چون آمار دقیقی از میزان واردات غیررسمی آدامس در دست نیست نمی‌توان حجم آدامس قاچاق را در کشور تخمین زد، اما برخی از کارشناسان ارزش بازار آدامس ایران را بالای چند صد میلیارد تومان برآورد می‌کنند درحالی که واردات رسمی این محصول هزار و ۴۲۳ تن است روشن می شود که بازار قاچاق این محصول رونق بسیاری پیدا کرده است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها