[ad_1]

به گزارش تراز ،

مجید ناصری نژاد در خصوص بحران کم آب و قطعی برق استان خوزستان اظهار داشت: ما از ابتدا با موضوع کمبود آب و برق مواجه بودیم و حال که دمای هوا بطور بی سابقه ای افزایش یافته این مشکل صد چندان شده است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت سالها پیگیری نمایندگان ادوار گذشته مجلس هنوز معضل کم آب استان حل نشده، افزود: بنده از مجلس هفتم نامه نگاریهای مکرری به مسئولین امر صورت داده ام اما متاسفانه یک راه کار عاجل برای این موضوع اندیشیده نشده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که امسال با آغاز فصل گرما چه تمهیداتی برای دسترسی مطلوب مردم به منابع آبی شرب در نظر گرفته شده، تصریح کرد: متاسفانه مسئولین نگاهی مُسکن وار و مقطعی به حل مشکلات مردم دارند و در این خصوص تنها آب مصرفی مردم با تانکر بین مردم توزیع می شود و تا کنون یک ایده جدید و رویکرد بهتری برای کاهش رنج مردم خوزستان در مورد تامین آب شرب از سوی آقایان مشاهده نکرده ایم.

ناصری نژاد از مشکلات مردم استان در ماه مبارک رمضان بخاطر بی آبی انتقاد کرد و گفت: با وجود دو رودخانه کارون و سر راهی در شهرستان شادگان مردم در گرمای ۵۰ درجه قابلمه به دست به دنبال تانکرهای آب بودند. بنده دوربینهای صدا و سیما را هم به محلهای شادگان بردم و از نزدیک درد ورنج این مردم و اینکه زن و مرد با چشمانی اشک آلود به دنبال آب هستند به تصویر کشیده شد.

بیشتر بخوانید :  بررسی نرخ زعفران در ماه رمضان

وی در جواب این پرسش که با تشدید موج گرما و کمبود انرژی و قطعی آب و برق مدیریت بحران استان اقدام به تغییر ساعت ارگانها و اداره جات کرده، این فرمول تا چه میزان در کنترل شرایط بحران تاثیر گذار است، ابراز داشت: بسیار تاثیر اندکی دارد باید مشکلات بطور ریشه ای برطرف شود. مسئولین ما دست روی دست می گذارند و زمانی که صدای مردم در آمد، بطور کاملا مقطعی اقدامات نصفه ونیمه انجام می گیرد در حالی همه می دانیم کار از ریشه خراب است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس ادامه داد: اطراف استان خوزستان کشورهای زیادی وجود دارند که در اقلیم گرما و خشک قرار گرفته اند اما با مدیریت درست و حل ریشه ای مشکلات، هیچگاه شنیده نشده که با بحران کم آبی و قطعی حاملهای انرژی مواجه شده اند.

وی علت اصلی گرمای شدید را در تغییر اقلیم استان دانست و گفت: متاسفانه عوامل انسانی در گذشته باعث خشک شدن تالاب، مراتع و نخلستانهای ما شده که این تغییرات زیست محیطی بر دامنه گرما و خشکی آب و هوا می افزاید.

ناصری نژاد به تشریح شرایط کنونی استان بویژه شادگان پرداخت و گفت: در حال حاضر با قطعی مکرر برق در شبانه روز مواجه هستیم و تقریبا هر ۲ ساعت یک بار شهرها و روستا در خاموشی کامل به سر می برد که به تناسب آن آب منطقه هم قطع می شود.

وی خاطر نشان کرد: مجلس به دفعات مشغول رایزنی با مسئولین بوده و در جهت رفع مشکلات مردم طرح هایی از جمله تجهیز و توسعه شبکه انتقال برق و آب، نحوه کنترل مصرف، احیای تالاب ها، تامین آب نخلستان های شادگان در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید :  "طلا" همچنان غیرکارشناسی مالیات می‌دهد!

ناصری نژاد با انتقاد از مدیریت برخی حوزه های کشور گفت: امروز مدیران ما دچار روزمرگی شده اند و این در حالی است رفع مشکلات و جلوگیری از وقوع بحران یک عظم جدی می طلبد که متاسفانه چنین رویکردی در مدیران دیده نمی شود.

وی در خصوص تامین آب مردم حوزه انتخابیه خود هم خاطر نشان کرد: با بازدیدهایی که از شهرها و روستا داشتیم، در حال حاضر تنها با تانکر آب بدست مردم می رسد که اتفاقا به خیلی از اهالی مناطق آب نمی رسد و باید منتظر تانکرهای بعدی بمانند.

ناصری نژاد در پایان خاطرنشان کرد: واقعا تلخ وناگوار است بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز به شیوه های ناکارآمد و قدیمی همچون تانکر که خود عامل شیوع بسیاری از بیماری هاست آب شرب مردم را تامین می کنند. امیدواریم دست اندکاران امر با نگاهی جدید و به روز تر در جهت رفع دغدغه های مردم گام بردارند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به حساب سپهپی پال چیهترخیص پارچه از گمرکترخیص زنجانترخیص کار حق العمل کارترخیص کار زعفرانتعرفه واردات تجهیزات پزشکیچگونگی واردات کالا از چینحمل بار از آمریکا به ایرانحمل و نقل گاز ال پی جیحمل و نقل مسافری دریاییخرید ابزار کشاورزیخرید تجهیزات اکواریومخرید تجهیزات تعمیرات موبایلخرید تجهیزات وایرلسخرید مکمل از خارجدلار وب مانی چیسترهگیری مرسولات هواییشرایط ترخیص خودرو از گمرکشرایط ترخیص کالا در گمرکشرکت ترخیص کالا ترکیهشرکت حمل و نقل بین المللی میلادشرکتهای حمل و نقل بین المللی زمینیصادرات ذرتصادرات سگ به چینصدور مستر کارت بانک پاسارگادصرافی حوالهصرافی ذکیشصرافی غدیر سیدنیصرافی لیدزضرورت توسعه حمل و نقل ریلیضريبة ترخيص السيارات فى مصر 2013طريقه واردات خودروفرستادن پول به حساب دیگرفریت بار دریاییقرارداد حمل دریاییقوانین گمرک المانکارا پست ( پست سریع بین المللی )کارت بازرگانی اتاق تعاونکارگو در بانکوکگمرک ثبت ناممسترکارت زرین کیشهزینه ترخیص کالا از چینواردات از ترکیه به ایرانواردات خودرو 2500 به بالاواردات خودرو لیستواردات خودرو هیوندایواردات شال و روسریواردات قطعات موبایل از چینوب سایت رسمی مانی رهنما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها