[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس از لنجان، منصور یزدی‌زاده در نشست با مدیرعامل روابط عمومی گروه تجاری ققنوس در کارخانه ذوب آهن اظهار داشت: بسیار مهم است یک خبرگزاری که مسئولیت سنگین جمع‌آوری و انتشار اطلاعات را بر عهده دارد کارکنان آن جزء فرهیختگان جامعه و اهل فن باشند، چرا که متاسفانه شاهدیم بسیاری از اطلاعات از طریق شبکه‌های اجتماعی به مردم انتقال داده می‌شود و این مهم توسط افرادی با کمترین دانش انجام می‌گیرد.

وی افزود: چنانچه افراد تعهدی نیز نداشته باشند اطلاعات نادرست و ناامیدکننده به مردم منتقل خواهد شد که متاسفانه این موضوع در کشور شیوع پیدا کرده است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن با بیان اینکه امروزه با این نوع عملکرد برخی شبکه‌های اجتماعی، جای خالی بسیاری از کتب و خبرگزاری‌ها و اطلاعاتی که دارای مبنع بوده و در چارچوبی صحیح شکل گرفته احساس می‌شود، تصریح کرد: مردم به فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی اقبال نشان داده و با انتشار اطلاعاتی که نمی‌دانند مبنای صحیح یا اشتباهی دارد برخی بداخلاقی‌ها در جامعه شیوع پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این مسئله وظیفه رسانه‌ها را بسیار سنگین‌تر کرده چراکه یک خبرگزاری همچون روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به عنوان مجموعه‌ای که مخاطبان آن حدود ۳۵ میلیون نفر در داخل کشور بوده و قطعا با توجه به تنوع زبانی که دارد در دیگر کشورها نیز مخاطبان خود را در منطقه و دیگر کشورهای دنیا به خود اختصاص داده بتواند واقعیت‌ها را به آنها انتقال دهد.

یزدی‌زاده با بیان اینکه واقعیت کشور آن چیزی نیست که امروز در شبکه‌های بیگانه می‌شنویم، خاطرنشان کرد: متاسفانه این شبکه‌ها به واسطه حمایت استکبار به صورت قارچ گونه در حال گسترش بوده و این مهم کار خبرگزاری چون روابط عمومی گروه تجاری ققنوس را سخت کرده و باید گفت خبرنگاران با قلم خود و صنعت با ابزار و فولاد در حال جنگیدن هستند تا بتوانند پرچم کشور را در اهتزاز نگاه دارند.

وی بیان کرد: بنده معتقدم کارهایی که مبانی فرهنگی، اجتماعی و فکری دارد بسیار پیچیده‌تر از کارهایی است که در صنعت انجام می‌گیرد و تاثیرگذاری بالایی دارد و امیدوارم در رقابت نابرابری که در حوزه اطلاع رسانی ایجاد شده پیروز باشید.

صنعت کشور با آغاز به کار ذوب آهن شکل گرفت

بیشتر بخوانید :  راه اندازی دومین کارگزاری تحویل ارز در شهر کاظمین

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن با اشاره به تاریخ شکل‌گیری ذوب آهن گفت: صنعت کشور با آغاز به کار ذوب آهن شکل گرفت و تمام صنایعی که در زمینه فولاد و صنایع وابسته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند ناشی از ظهور و بروز ذوب آهن بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانه ذوب آهن حدود ۸۰۰ هکتار فضای تولید در اختیار دارد، افزود: در دنیا دو روش عمده تولید فولاد وجود دارد. نخست روش کوره بلند و دیگری احیای مستقیم است که ۸۰ درصد روش تولید به روش کوره بلند صورت می‌گیرد، اما در ایران  برعکس بوده به گونه‌ای که ۱۰ درصد تولید به روش کوره بلند است که در ذوب آهن انجام می‌شود و ۹۰ درصد تولید به روش احیا انجام می‌گیرد.

یزدی‌زاده ادامه داد: دلیل این مسئله آن است که در کشور گاز فراوان وجود دارد و مبنای تشخیصی که برای توسعه داده شده احیای مستقیم و استفاده از گاز طبیعی بوده است. باید توجه داشت در کشور روسیه که بزرگترین ذخیره گاز را در اختیار دارد تولید فولاد به روش کوره بلند انجام می‌گیرد و دلیل آن نیز تبدیل گاز به فرآورده‌های دیگر بوده که ارزش افزوده بسیاری را ایجاد می‌کند، اما متاسفانه توسعه‌ای که در کشور در حال شکل گیری است مبنای آن احیای مستقیم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: فرآینده کوره بلند ذوب آهن فرآیندی بسته بوده به شکلی که زغال تبدیل به کُک شده و گازی که در آنجا تولید می‌شود در کوره بلند و نوردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه وابستگی ذوب آهن به گاز طبیعی کمترین میزان ممکن است.

مدیر عامل کارخانه ذوب آهن مبانی توسعه ریل کشور را کارخانه ذوب آهن دانست و افزود: در گذشته کارخانه ذوب آهن در قالب شرکت ملی ذوب آهن ایران در کشور فعالیت داشت و تمامی معادن زغال سنگ و سنگ آهن متعلق به آن بودند و ریل گذاری‌هایی که در کشور انجام گرفته مبدا و مقصد آن به اصفهان و کارخانه ذوب آهن بوده که به مرور گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تولید فولاد در کشور به روش احیا بوده و آن چیزی که در این روش مورد نیاز است، تولید کنسانتره سنگ آهن است؛ در نتیجه هجوم به سمت سنگ آهنی که باید مستقیما در ذوب آهن مورد استفاده قرار می گرفت رفته رفته افزایش یافت تا جایی که معادن سنگ آهنی که از کارخانه ذوب آهن جدا شده بودند، در پرتو حقوق دولتی تعلل می‌کردند به جای توسعه معادن خود را درگیر مسائل پایین دست می‌کردند.

بیشتر بخوانید :  پیشنهاد یک نماینده برای سهمیه بندی بنزین

در چشم انداز ۱۴۰۴ باید به ۵۵ میلیون تن ظرفیت فولاد برسیم

یزدی‌زاده بیان کرد: در چشم‌انداز ۱۴۰۴ باید به ۵۵ میلیون تن ظرفیت فولاد برسیم، اما با وضعیت فعلی و درگیری معادن با مسائل پایین دست پیدا کرده و منابعی نیز برای آنها باقی نمانده است که بتوانند در حوزه استخراج و سرمایه گذاری در توسعه برداشت‌های سنگ آهن در عمق انجام دهند طبیعتا امکان رسیدن به این چشم‌انداز را از دست خواهیم داد.

وی افزود: آثار این مسئله برای ذوب آهن زیان بارتر بوده چراکه ۹۰ درصد تولید فولاد به روش احیا انجام می‌شود و آنها نیز به کنسانتره سنگ آهن نیازمند هستند و برهمین اساس به پشتوانه هزینه هر کیلو ۴۰۰تومان کمتر هزینه مصرف انرژی تمام معادن سنگ آهن را در اختیار گرفته و منابع سنگ آهن را در اختیار گرفته تبدیل به کنسانتره شده و سنگ آهنی برای ذوب آهن باقی نمانده و نتیجه آن فعالیت ذوب آهن با ۶۰ درصد ظرفیت تولید است.

مدیرعامل کارخانه ذوب آهن تصریح کرد: از سوی دیگر وقتی در بازار بورس کالا در رقابت خرید قرار می‌گیریم به دلیل اینکه دیگر تولیدکنندگان فولاد منافع تولید را از جای دیگر می‌برند حساسیتشان به قیمت بسیار پایین است و این خود یکی دیگر از مشکلاتی است که امروز با آن دست به گریبان هستیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ هزار نفر در معادن زغال سنگ کشور مشغول به فعالیت هستند،  گفت: معادن زغال سنگی در کشور  وجود دارد که به ذوب آهن وابسته بوده و چنانچه مشکلی برای این مجموعه به وجود بیاید معادن زغال سنگ نیز با مشکل مواجه خواهند شد و نباید فراموش کرد قشر فوق‌العاد زحمت کش در معادن زغال‌سنگ مشغول فعالیت هستند.

یزدی‌زاده گفت: سایر صنایع فولادی کشور هیچگونه وابستگی به زغال سنگ و کک ندارند در نتیجه بار مسئولیت ذوب آهن در رابطه با معادن زغال سنگ افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید :  احتمال وجود ذخایر نفت و گاز در آذربایجان شرقی/ کشف ذخایر گاز در دریای عمان- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

حقایق ذوب آهن باید برای مردم بازگو شود

وی با بیان اینکه کارخانه ذوب آهن در افکار عمومی مظلوم واقع شده است، افزود: هر زمان در خصوص ذوب آهن صحبتی به میان می‌آید برخی افراد مشکلات ذوب آهن، بازنشستگان فولاد و … در ذهنشان تداعی می‌شود و این درحالی است که اگر حقایق و واقعیت‌های ذوب آهن برای مردم بازگو شود فعالیت‌های جهادی کارکنان این مجموعه در اذهان عمومی تداعی خواهد شد.

وی با اشاره چالش آب در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: ما در منطقه‌ای مشغول به فعالیت هستیم که در حوزه آب با چالش‌های جدی مواجه است و در این خصوص خوشبختانه مصرف آب خام به شدت کاهش یافته و برداشت آب خام کارخانه در حدود ۴ دهم متر مکعب است اما همراهی کارخانه ذوب آهن با مدیریت استان در خصوص رفع چالش کم آبی وجود دارد.

یزدی‌زاده بیان کرد: در حوزه زیست محیطی باید گفت ذات صنعت آلاینده بوده اما باید آلودگی‌ها را کنترل کرده تا به حد استاندارد نزدیک شود و ذوب آهن با اینکه صنعتی ۵۰ ساله است در گذر زمان نوسازی انجام گرفته و الکترو فیلترهای مختلف نصب شده و کنتورهایی نیز وجود دارد که حجم قابل توجهی از غبارها را کاهش داده است و همچنان در تلاش هستیم تا آلایندگی ها را کاهش دهیم.

۱۱ میلیارد تومان هزینه نگهداری فضای سبز ذوب آهن است

وی مبلغی بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان را هزینه نگهداری فضای سبز ذوب آهن اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس استانداردها ۲۵ درصد واحدهای صنعتی باید به فضای سبز اختصاص یابد اما امروز بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که ۲ هزار  هکتار آن غرق آبی و مابقی دیمی هستند و به کم آبی مقاوم هستند و نمونه آن در هیچ کجای کشور وجود ندارد.

مدیرعامل ذوب آهن افزود: برنامه ریزی‌های متعددی در خصوص استفاده از پساب در کارخانه ذوب آهن انجام گرفت و برای نخستین بار بخشی از پساب زرین شهر را خریداری کرده، قرار داد پساب فولادشهر منعقد شد و قرار داد مصرف پساب نجف آباد نیز در حال انعقاد بوده تا ناف ذوب آهن از مصرف آب خام بریده شود.

انتهای پیام/ش

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها