[ad_1]

علی اکبری با اشاره به لغو استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مجلس، گفت: طرح استیضاح وزیر، مشروط به افزایش قیمت گندم لغو شده است و امیدواریم طی روز‌های آینده دولت تصمیمات مهمی به صلاح کشور و کشاورزان اتخاذ نماید.

گروه کشت و صنعت روابط عمومی گروه تجاری ققنوس : علی اکبری در خصوص حواشی پیش آمده در خصوص استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و تعیین قیمت گندم توضیحاتی ارائه داد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم اجرای صحیح قانون خرید تضمینی طی سال های اخیر گفت: متاسفانه دولت در سه سال گذشته این قانون را به درستی اجرا نکرده بود. همین امر باعث شده بود تا کشاورزان با فشار به نمایندگان مجلس خواستار بازخواست مسئولین دولتی شده بودند. بنابراین طی جلساتی در کمیسیون کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی و اعضای سازمان برنامه و بودجه برای ارائه توضیحات حضور پیدا کردند.

استیضاح وزیر جهاد کشاورزی برای فشار به دولت بود

اکبری در خصوص دلایل طرح استیضاح نمایندگان مجلس از وزیر جهاد کشاورزی نیز گفت: اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از قیمت محصولات زراعی علی الخصوص گندم برای سال زراعی جدید رضایت نداشتند و دولت نیز زیر بار افزایش قیمت نمی رفت. به همین دلیل اعضای کمیسیون کشاورزی به منظور اصلاح قیمت گندم و فشار به دولت برای تغییر قیمت این محصول، تصمیم به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گرفتند.

این نماینده مجلس ادامه داد: استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به صورت فرمایشی و در جهت فشار به دولت بود، اما متاسفانه برخی بهره برداری سیاسی از آن کردند.

لغو استیضاح وزیر جهاد کشاورزی مشروط به افزایش قیمت گندم

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت طرح استیضاح از وزیر جهاد کشاورزی در مجلس نیز گفت: طی روزهای گذشته با توجه به فضای به وجود آمده در خصوص این طرح، جلساتی با حضور وزیر جهاد کشاروزی و معاونین ایشان برگزار شد تا در نهایت جمع بندی این جلسات آن شود که نمایندگان محترم امضای خود را از طرح استیضاح پس بگیرند.

بیشتر بخوانید :  تامین آب فولاد شمال شرق کشور از رودخانه مرزی افغانستان

وی ادامه داد: از آنجایی که در این جلسه تمامی جوانب موضوع خرید تضمینی گندم و اقدامات وزارت تحت امر مهندس حجتی در بحث کشاورزی، مورد بررسی قرار گرفت، تصمیم گرفته شد استیضاح لغو شود.

اکبری افزود: این تصمیم نمایندگان مجلس مشروط به افزایش قیمت این محصولات بود و مسئولین دولتی نیز قول همکاری در خصوص افزایش قیمت گندم و سایر محصولات زراعی مطرح در این قانون را به نمایندگان مجلس دادند.

تدبیر دولت و مجلس در خصوص بودجه گندم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به جایگاه وزارت جهاد کشاورزی در روند قیمت گذاری نیز گفت: قیمت گذاری محصولات زراعی در هر سال بر عهده شورای اقتصاد است و استیضاح وزیر جهاد کشاورزی دردی از مشکلات فعلی قیمت گذاری گندم کم نمی کرد.

نماینده شیراز در خصوص چگونگی افزایش قیمت گندم نیز اظهار داشت: بنابر تصمیمات گرفته شده قرار است دولت فکری به حال بودجه خرید تضمینی گندم در سال جاری کند و سپس قیمت را تا حد معقولی افزایش دهد.

وی در پایان تصریح کرد: گندم غذای اساسی کشور است و نباید با تصمیمات غلط به نحوی عمل کرد که تولید این محصول کاهش پیدا کند و در این زمینه به کشورهای دیگر وابسته شویم.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها