[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، اواخر سال گذشته فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در مکاتبه ای با رئیس کل گمرک، خواستار ارائه آمار کل ضمانت نامه های بانکی اخذ شده از سوی گمرک میشود. در این نامه خطاب به فرود عسگری رئیس پیشین گمرک آمده است، لیست ضمانت نامه های بانکی اخذ شده از واحدهای تولیدی و تجاری که در مقطع زمانی سالهای ۹۴،۹۵ و۹۶که سر رسید یا تمدید شده اند جهت بررسی به دبیرخانه فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه شود.

بررسی خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس نشان میدهد در حال حاضر  ضمانت نامه های بانکی دریافت شده توسط گمرک ایران بیش از ۱۰۰۰  میلیارد تومان عنوان شده است.گفتنی است،  در ماده ۶ قانون امور گمرکی بحث ضمانت نامه های گمرکی مطرح شده است. بر این اساس اشخاص حقیقی میتوانند با اخذ ضمانت نامه های بانکی و مهلتی که میتواند حداکثر ۱سال باشد، بدون پرداخت حقوق ورودی کالا خود را ترخیص کنند. ظاهرا در حال حاضر ضمانت نامه های بانکی به صورت ۳ماهه دریافت میشود اما امکان تمدید دوره های سه ماه تا یک سال نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها