[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – سپیده قاسمی؛ عنایت الله بیابانی با تاکید بر اینکه برند کیوی ایران در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: قیمت یک عدد کیوی ایرانی در بازار جهانی با قیمت یک کیلوگرم آن در بازار داخلی برابری می‌کند.

وی ادامه داد: کیفیت ظاهری و مطلوبیت طعم و عطر کیوی ایرانی کم نظیر است و مشتریان خارجی استقبال خوبی از آن می‌کنند.

بیابانی از توافق خانه کشاورز با سازمان‌های بین المللی FAO و GPTW خبر داد و گفت: با کمک کارشناسان خبره این سازمان‌ها و مشاوره‌های که از آن گرفته می‌شود سعی در ارتقاء کیفیت تولید، بسته بندی ، بازار پسندی و توسعه بیشتر بازارهای هدف صادراتی کیوی ایرانی داریم و قدم‌های خوبی نیز در این زمینه برداشته ایم.

وی اضافه کرد: با اقدامات انجام شده انتظار می‌رود سال بسیار خوبی را در زمینه صادرات کیوی پیش روی داشته باشیم.

به گفته بیابانی؛ سال گذشته کیوی ایران به کشورهای واسطی مانند ترکیه ارسال و از آنجا با برچسب این کشور به بازارهای هدف صادر می‌شد که در سالجاری از این اتفاقات جلوگیری خواهد شد.

وی کشورهای روسیه، اقماری و CIS را بازارهای مهم صادراتی ایران برشمرد که امکان توسعه دارد.

بیابانی با تاکید بر اینکه کیوی ایران امتیاز بزرگی برای صادرات کشور است خواستار تسهیل و رفع موانع صادراتی این محصول شد.

وی فراهم نمودن کانتینرهای سردخانه دار مناسب، حذف قوانین دست و پا گیر و کاهش دخالت دولت را از مواردی دانست که می‌تواند به تسهیل صادرات کیوی کمک کند.

بیابانی معتقد است؛ در صورت رفع موانع، سود حاصل از صادرات کیوی آنقدر بالاست که بسیاری از تجاری که اکنون مشغول واردات هستند به سوی صادرات و ارزآوری برای کشور سوق می‌دهد.

بیشتر بخوانید :  قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 97/08/28 - اخبار تسنیم

قائم مقام خانه کشاورز با اشاره به نقش باغداران کیوی در رسیدن به اهداف مذکور به آن‌ها توصیه کرد: باغداران برداشت کیوی را در زمان مناسب انجام دهند و از آبیاری بیش از نیاز درخت خودداری کنند چرا که کیفیت و زمان نگهداری محصول کاهش می‌یابد و بر بازار صادراتی آسیب وارد می‌کند.

بیابانی در پایان تاکید کرد: علی رغم تمامی مزایای ذکر شده برای صادرات کیوی خواست ما مصرف این محصول در کشور است چراکه کیوی برای سلامتی بسیار مفید است و می‌تواند بخش مهمی از نیاز تغذیه جامعه را تامین می‌کند، اما متاسفانه شناخت و استقبال مردم نسبت به آن کافی نیست.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها