قوانین حمل بار هوایی شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه ( اکسپرس و کارگو )

 

۱-  این قوانین برای مشتریان شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه و صاحبان بار های هوایی اعم از کارگو و اکسپرس میباشد و هرگونه همکاری با ققنوس به منزله پذیرش و اطلاع کامل از این قوانین برای صاحب بار و کلیه مشتریان خواهد بود .

 

۲-    خدمات پس کرایه فقط برای محموله های متعارف و غیر خطرناک که از وزن و ابعاد متناسب با سرویس مورد نظر برخوردار باشند قابل اجرا بوده و بدین منظور باید هماهنگی لازم با شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  به عمل آید. به دلیل عدم پذیرش شرکتهای هوایی و محدودیت های امنیت پرواز،  کالاهای خطرناک، مایعات و محموله های دارای وزن و ابعاد غیر متعارف مشمول خدمات پس کرایه اکسپرس نمی شوند. برای سفارش حمل این گونه محموله ها باید با واحد Special Service  شرکت هماهنگی شود.

 

توجه مهم  1 : تسویه هزینه مرسولات کارگو هوایی که از مبدا به نام خود صاحب بار بارنامه میشود قبل از حرکت از مبدا در زمان پیکاپ یا دریافت کالا در انبار ققنوس در مبدا میباشد و صاحب بار میبایست به صورت کامل هزینه های ققنوس را پرداخت نماید . در صورت هر گونه تاخیر در پرداخت از جانب صاحب بار عواقب ناشی  از تسویه حساب هزینه دیرتر از موعد از قببل از دست رفتن پرواز  ، هزینه های انبارداری و هزینه حمل لوکال در مبدا،هزینه های گمرکی  در مبدا ، هزینه های هندلینگ در مبدا و  ….  بر عهده صاحب بار خواهد بود و ققنوس حق خود میداند کالا را به گیرنده عودت داده  ( با هزینه صاحب بار ) و یا تا زمان تسویه حساب از ارسال کالا به مقصد جلوگیری نماید .

توجه  مهم  2 : حمل هرگونه باتری برای کلیه خدمات ققنوس اعم از خدمات خرید و یا حمل و نقل به صورت هوایی امکان پذیر نمیباشد . این محدودیت به دلیل ممنوعیت حمل باتری توسط سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری  ( ایکائو ) میباشد و در صورتی که مرسوله و محموله مشتریان شامل باتری باشد فقط و فقط تحت شرایط بسیار خاص و با هزینه بالاتری نسبت به کالاهای عادی حمل میگردد .

توجه  مهم  3 : بارهای کارگو هوایی بیش از ۵۰ کیلوگرم فقط و فقط به صورت صلح نامه رسمی قابل انتقال میباشد و هزینه این امر بر عهده صاحب بار خواهد بود

 

۳-     از آنجا که مسئولیت بیمه و بسته بندی مناسب کالا بر عهده فرستنده  است، شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه در قبال نقص، آسیب دیدگی یا مفقودی محموله های اکسپرس و یا کارگو مطابق ظهر قبض تسلیمی به فرستنده عمل خواهد کرد. از این رو ضروری است گیرنده کالا هماهنگی های لازم را در زمینه بیمه و بسته بندی را از قبل با فرستنده به عمل آورد.

 


۴-    مشتری تایید می نماید که اطلاعات مندرج در برگ درخواست حمل به شیوه اکسپرس یا کارگو کامل و صحیح بوده و هرگونه  تغییر در نوع کالا،  وزن و ابعاد محموله یا افزایش هزینه حمل ناشی از تغییر وزن و ابعاد، بروز تاخیر یا لغو دستور حمل ناشی از نقص موارد یادشده، تغییر در نوع کالای ارسالی ، تغییر در سرویس حمل و غیره برعهده مشتری خواهد بود. در ضمن ذکر وزن و حجم نادرست باعث توقف و تاخیر در تحویل بسته شما شده و تا تسویه کسری ودیعه تحویل خواهد  شد.. زمان حمل بسته با توجه به سرویس انتخابی از سه روز تا ۴ هفته کاری متغیر خواهد بود.


۵-    مشتری تعهد می نماید که هنگام سفارش حمل، محموله آماده حمل باشد. مسئولیت تاخیر یا لغو دستور حمل ناشی از نقص موارد یادشده توسط فرستنده برعهده ققنوس تجارت خاورمیانه  نخواهد بود. مدت زمان حمل کالا از زمان تحویل محموله به دفتر ققنوس تجارت خاورمیانه در مبداء محاسبه می گردد و مسئولیت زمان صرف شده جهت دریافت و حمل و نقل داخلی محموله در کشور مبداء  بر عهده ققنوس تجارت خاورمیانه نیست.

 

۶-    شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه تمامی مساعی خود را جهت حمل سریع و ترخیص آسان محموله های اکسپرس و یا کارگو به کار می بندد اما در صورت توقف و بازرسی و یا توقیف محموله در گمرکات مبداء و مقصد یا سایر مبادی گمرکی و بازرسی در طول مسیر حمل مسئولیتی در قبال تاخیر یا عدم تحویل نخواهد داشت. در صورت لزوم، مسئولیت دریافت مجوز صادرات بر عهده فرستنده و مسئولیت ارائه مدارک ترخیص و مجوز واردات بر عهده گیرنده خواهد بود. در صورت توقیف محموله توسط گمرکات یا سایر واحدهای بازرسی ذی صلاح، هزینه حمل توسط گیرنده قابل پرداخت خواهد بود.


 
۷-    هزینه حمل محموله ها بر اساس حداکثر وزن محموله ( وزن خالص یا وزن حجمی ) مندرج در سیستم اطلاعات ققنوس تجارت خاورمیانه  محاسبه و توسط سفارش دهنده حمل قابل پرداخت خواهد بود. فرمول محاسبه وزن حجمی بصورت ذیل می باشد :

 


۸-    درصد تغییرات هزینه سوخت و ارز  ناشی از نوسان قیمت جهانی نفت و ارز به طور جداگانه در صورت حساب محموله درج و قابل پرداخت خواهد بود.

 

۹-    مشتری با ارائه سفارش حمل متعهد می شود کلیه هزینه های متعلق به محموله مورد سفارش را اعم از هزینه حمل، هزینه های گمرکی و سایر هزینه های قانونی  پرداخت نماید.

 

۱۰-     مشتریانی که درخواست حمل کالای خطرناک  و DGR   که شرکت های هواپیمایی در مبدا برای حمل انها امتناع خواهند کرد صاحب بار موظف به ارائه مدارک ذیل میباشد  :

الف : Certificate For Safe Transport of Goods

ب : Certificate of Origin

پ : Material Safety Data Sheet

در صورت عدم ارائه هر یک از این موارد عواقب ان بر عهده صاحب بار میباشد و هیچ گونه مسئولیتی متوجه ققنوس نمیباشد

 

۱۱- با انکه مشتریان شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه همواره نرخ کمتر از نرخ ایرلاین ها دریافت میکنند و محموله های مشتریان  با هزینه بسیار کمتر از نرخ نرمال خطوط هواپیمایی حمل میگردد ولی توجه بفرمایید هزینه حمل به ازای هر کیلو توسط ایرلاین ها مطابق بر قوانین یاتا بر اساس نرخ نرمال و بین المللی در بارنامه های هوایی مشتریان کارگو درج میگردد و با توجه به انکه این قانون توسط یاتا برای کلیه خطوط هواپیمایی لحاظ شده است  این نرخ غیر قابل مذاکره و تغییر میباشد.

لذا توجه داشته باشید که معیار درج هزینه های حمل در بارنامه هایی هوایی برای ایرلاین ها هزینه مصوب یاتا میباشد نه پرداختی مشتری به ققنوس .

 

۱۲-    به منظور تسریح در حمل و تحویل  بار، لطفا فرستنده خود را جهت آماده نمودن اوراق صادراتی Invoice + HS Code   مطلع بفرمایید.

 

۱۳- شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه حق اما نه الزام باز کردن بسته و مرسولات مشتریان را جهت بررسی و مطابقت داشتن با شرایط حمل بار هوایی دارا میباشد

 

۱۴ – شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه حق تصرف کالاهای مورد حمل تا تادیه دیون در ازای تمام مخارج حمل و نقل رادارد. شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه می تواند کالاهای منتظر پرداخت هر میزان مبلغی برای خدمات ارائه شده توسط ققنوس تجارت خاورمیانه تحت این قرارداد را تحویل ندهد.

توجه مهم : به علاوه اگر چنین مخارجی طی ۱۰ روز به شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  پرداخت نشد آن هنگام شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  می‌تواند کالاها را با قبول ریسک از طرف حمل‌کننده/گیرنده متخلف انبار کند.

 

۱۵ – شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  حق فروش کالاها از طریق حراج عمومی، مناقصه، توافق خصوصی یا غیره و حتی نابود کردن کالاها بدون لطمه به دیگر مطالبات حقوقیش برای جبران هزینه‌ها و مخارجش را برای خود محفوظ می‌دارد اگر هزینه‌های اشاره شده در بالا به وسیله‌ی حمل‌کننده/گیرنده ظرف ده روز پرداخت نشود

 

۱۶- شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  هیچ گونه کالای فاسد شدنی را حمل نمی‌کند. هر چند، اگر کالای فاسد شدنی وجود داشت، شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  این حق را دارد کالاها را فورا بدون اطلاع دادن دور بریزد یا بفروشد و حمل کننده غرامت شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  را در برابر تمام ادعاها، هزینه‌ها و مخارج وارده به شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  بخاطر وارد کردن  کالاهای فاسد شدنی به شبکه‌ی شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  خواهد پرداخت.

 

۱۷ – هرگونه ادعایی باید توسط صاحب بار و به صورت مکتوب به شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه    طی ۷ روز کاری تقدیم گردد. فراتر از این محدوده‌ی زمانی هیچ‌گونه ادعایی پذیرفته نمی‌شود.

 

۱۸- به هیچ گونه ادعای خسارت یا صدمه رسیدگی نخواهد شد تا وقتی که تمام هزینه ها پرداخت  شده باشد. مبلغ هر گونه ادعایی از هرگونه مخارج حمل‌و‌نقل متعلق به شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  کاسته نخواهد شد.

 

۱۹- شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه   هیچگونه بیمه‌ای ارائه نمی‌کند. در حالی که شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  تمام احتیاط‌های لازم برای حمل محموله‌ی حمل کننده را انجام می دهد، حمل کننده اگر مایل بود می‌تواند به هزینه ی خود محموله را بیمه کند.

 

شرکت ققنوس تجارت خاورمیانه  حق خود می داند که در هر زمان و بدون اطلاع قبلی متن قوانین و مقررات را تغییر دهد ، هرچند این تغییرات از طریق ایمیل یا درج خبر در سایت به اطلاع کاربران خواهد رسید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها