[ad_1]

گزارش دوشنبه شب روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از حساب کاربری این شرکت در توئیتر حاکیست : پروازهای مستقیم قطر ایرویز به اصفهان از چهارم فوریه ۲۰۱۹ (۱۵ بهمن ۹۷) به صورت دو پرواز بدون توقف در روزهای دوشنبه و جمعه آغاز خواهد شد و پروازهای این شرکت به تهران و شیراز هم از دوم ژانویه سال آینده میلادی (۱۲ دی ۹۷) افزایش می یابد.
این بیانیه افزود : با راه اندازی خط پروازی دوحه – اصفهان شمار پروازهای این شرکت به چهار مقصد شامل تهران ، شیراز ، مشهد و اصفهان خواهد رسید .
بر اساس این بیانیه هواپیمای های استفاده شده در پروازهای دوحه – اصفهان ، ایرباس ۳۲۰ با گنجایش ۱۲ صندلی درجه یک و ۱۳۲ صندلی معمولی خواهد بود.
”اکبر الباکر’ مدیر اجرایی قطر ایرویزدر این زمینه گفت: با توجه به فوق‌العاده بودن اصفهان از نظر قدمت و داشتن بازارهای سنتی ما خوشحال هستیم که این شهر را چهارمین دروازه ورود به ایران از طریق هواپیمایی قطر معرفی کنیم.
وی افزود : تصمیمات جدید شرکت نشان دهنده تعهد قطر به ایران و همچنین گسترش شبکه پروازهای ما به بازارهای هدف است .
قطر ایرویز در بیانیه خود اضافه کرد ، در نظر دارد با افزایش پروازهای خود به شیراز در روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه شمار پرواز های هفتگی خود به این شهر را از دوم ژانویه (۱۲ دی ) مجموعا به ۷ پرواز در تمامی روزهای هفته برساند..
بر اساس تصمیم جدید این شرکت، دو پرواز هفتگی در روزهای چهارشنبه و جمعه هم از دوم ژانویه (۱۲ دی) به مقصد تهران اضافه خواهد شد و به این ترتیب غیر از روز سه شنبه که دو پرواز از دوحه به تهران انجام می شود تعداد پروازهای سایر روزهای هفته این شرکت به تهران به سه پرواز و در مجموع به ۲۰ پرواز هفتگی خواهد رسید. .
راه اندازی پروازهای خطوط هوایی قطر به تهران ، مشهد و شیراز به ترتیب به سال های ۲۰۰۴ ، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ میلادی بر می گردد.
‘اکبر الباکر ‘ هفدهم مهر ماه گذشته هم در پاسخ به سوالی در مورد پروازهای این شرکت به ایران بعد از اعمال تحریم های آمریکا ، اظهار داشت که برغم فشار اقتصادی و سیاسی واشنگتن بر ایران، فعالیت شرکت متبوع وی در ایران ادامه خواهد داشت.
تصمیم شرکت قطری برای افزایش شمار پروازهای خود به ایران بعد از آن انجام می شود که ‘محمد بن عبدالرحمن آل ثانی’ معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تاکید کرد که کشورش به رغم بازگشت تحریم های آمریکا پیوندهای خود با ایران را حفظ می کند.
وزیر خارجه قطر با بیان اینکه کشورش نمی تواند جغرافیایی که در آن ایران به عنوان همسایه قرار گرفته است را تغییر دهد ، افزود : ایران شریک ما در بزرگ ترین میدان گازی و تنها کشوری است که بعد از تحریم با باز کردن آسمان خود به ما کمک کرد ضمن اینکه همچنان بسیاری از نیازهای روزانه خود را از طریق بنادر این کشور تامین می کنیم .
عربستان ، بحرین ، امارات و مصر از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی را هم به روی آن بستند.
این کشورها ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با قطر تعیین کردند که یکی از این شروط قطع روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بود اما قطر این شروط را نقض حاکمیت ملی خود می داند و تاکنون به آن تن نداده است
برخی کشورهای منطقه درحالی با دمیدن در آتش اختلافات و مداخله در امور داخلی همسایگان، غرب آسیا را با چالش های متعدد روبرو کرده اند که برخی دیگر مانند ایران و قطر با گسترش مناسبات خود تلاش می کنند تا ضمن آرام کردن منطقه، همکاری های منطقی میان همسایگان را نیز به نمایش بگذارند.
ایران و قطر که اکنون هر کدام به نوعی هدف حملات و کینه ورزی های معدود کشورهای منطقه قرار گرفته اند با در پیش گرفتن روابط منطقی ، اصولی و مبتنی بر قواعد بین المللی ، ضمن توسعه روابط دو جانبه ، سیاست های خود در برخی امور منطقه ای را هماهنگ تر از گذشته کرده و در برابر زیاده خواهی برخی کشورها ایستاده اند.
گفت وگوهای ماههای اخیر حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و ‘شیخ تمیم بن حمد آل ثانی’ امیر قطر تاکیدی بر این روابط بود.
رییس جمهوری ایران در گفت وگوی تلفنی با امیر قطر بر تداوم حمایت ایران از دوحه در برابر تحریم های غیرقانونی تاکید کرد و گفت: ایران همواره خواهان گسترش و تعمیق روابط با قطر به عنوان یک کشور دوست در این منطقه حساس است.
امیر قطر هم در این گفت وگو ها ضمن تاکید بر اینکه کشورش مخالف نقض برجام و هرگونه تشدید تنش در روابط ایران و آمریکا است، افزود: دولت قطر همواره به دنبال تحکیم هر چه بیشتر روابطش با تهران بوده و از راه حل‌های مسالمت‌آمیز برای حل و فصل مشکلات سیاسی حمایت می‌کند.
اکنون به نظر می رسد زمینه ها و ظرفیت های بسیار فراوانی برای توسعه همکاری ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد و هیچ مانعی در مسیر تقویت این همکاری های مشترک نیست.
خاورم**۱۵۰۸

بیشتر بخوانید :  سهمیه‌بندی بنزین رکود و تورم را افزایش می‌دهد

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها