[ad_1]

به گزارش تراز ، اواخر بهمن ماه سال گذشته فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۳۶ کانتینر لاسیتک قاچاق و فروپاشی باند سازمان‌یافته قاچاق لاستیک خبر داد.

به‌گفته ملکی، این قاچاقچیان با شیوه و شگرد دستکاری اسناد گمرکی و همچنین ارائه اسناد مجهول در قالب واردات کائوچو با تعرفه گمرکی پنج درصد اقدام به واردات انواع لاستیک خودرو با تعرفه گمرکی ۲۰ تا ۳۰ درصد می‌کردند.

گفتنی است بعد از کشف این محموله عظیم قاچاق لاستیک، نیروی انتظامی برای ابطال کارت بازرگانی شرکت متخلف اقدام می‌کند، در این بین شرکت ک.تایر  با حکم دستگاه رسیدگی‌کننده مجوز ادامه فعالیت تا ختم رسیدگی به موضوع را پیدا می‌کند. یکی از نکات جالب توجه درباره این محموله قاچاق این است که شرکت متخلف از کارت بازرگانی یک‌بارمصرف برای واردات استفاده نمی‌کرده و به این ترتیب شناسایی عوامل اصلی در این پرونده برای نیروی انتظامی ساده‌تر بوده است.

بر این اساس شرکت ک.تایر از ۲۱ فروردین ماه سال جاری یعنی حدود ۲ ماه بعداز توقیف محموله قاچاق از سوی نیروی انتظامی با مجوز موقت اقدام به ادامه فعالیت و واردات تایر می‌کند. یک مقام مسئول در هرمزگان در همین رابطه به خبرنگار تسنیم گفت: هرچند بعد از احراز قاچاق سازمان‌یافته، برای ابطال کارت بازرگانی شرکت قاچاقچی اقدام شده اما در کمال تعجب این شرکت از فروردین ماه مجددا اقدام به واردات تایر به کشور کرده است.

به گزارش تسنیم، بعد از انتشار خبر کشف ۲۱۰ کانتینر ظروف شیشه‌ای و لوازم خانگی توسط نیروی انتظامی در هرمزگان قریب به ۴۰ نفر به‌جرم قاچاق سازمان‌یافته بازداشت شدند و در ادامه نیز کارت بازرگانی ۵ شرکت نیز ابطال شد. اما این اقدام در مورد شرکت قاچاقچی لاستیک انجام نشده است.

بیشتر بخوانید :  پیش‌فروش اخیر خودرو مغایرتی با قانون ندارد

هرمزگان و بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگترین محوطه بندری کشور که قسمت عمده از تجارت خارجی در این استان انجام می‌شود همواره شاهد کشف محموله‌های بزرگ قاچاق از سوی دستگاههای نظارتی و امنیتی بوده است، در این بین ایجاد شعبه تخصصی مبارزه با قاچاق کالا در دادسرای استان می‌تواند تا درصد بالایی مشکلات ایجادشده در زمینه رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با موضوع قاچاق را کاهش دهد.

بر این اساس، ایجاد شعب ویژه مبارزه با قاچاق در دادسرای استانهایی که در آنها قاچاق کلان رخ می‌دهد یک امر ضروری به نظر می‌رسد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآدرس گمرک فرودگاه امام خمینیاتاق بازرگانی خراسان رضویاتاق بازرگانی کیشتجهیزات شبکه کامپیوتریترخیص کار بندر شهید رجاییترخیص کار مشهدحقوق ترخیص کار گمرکحقوق گمرکحمل بار به گرجستانحمل بار مالزیحمل و نقل هوایی دبیحمل و نقل و پایانه های کشورخريد از آمازون در ايرانخريد از سايت امازونخرید از خارجخرید المان سرد کننده Tecخرید اینترنتی ژاکتخرید اینترنتی ضبط صوت خانگیخرید تجهیزات تفنگ بادیخرید دستگاه لیوان یکبار مصرف کاغذیخرید کتاب از سایت آمازونخرید کفش از سایت خارجیخرید مکمل از امریکاخودپرداز بیت کویندانلود وب مانی کلاسیکرهگیری مرسولات شناسنامه خودرورهگیری مرسوله پستی تیپاکسرهگیری مرسوله های تیپاکسشرکت پست اکسپرسشرکت حمل ونقل بین المللی صنایعصادرات شبافروش خط تولید درب و پنجره upvcفروش خط تولید سیم و کابلفریت بار به ترکیهفلتر كوين بيت لحمکارت بازرگانی ساریکارت بازرگانی هرمزگانکنفرانس حمل و نقل هواییگمرک شهرکردگمرک و مالیاتموسسه حمل و نقل صراط فتحنحوه ی خرید بسته اینترنتی همراه اولنحوه ی دریافت کارت بازرگانیواردات بذرواردات خط تولید سرنگواردات خودرو پیتکوواردات خودرو شخصیواردات خودرو عسگریواردات لوازم یدکی از چینواردات نوشیدنی از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها