[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ،شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۲۰ آذر ماه ۹۷ با کاهش ۶۸۰ واحدی به رقم ۱۶۶ هزار و ۲۳۵ واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما بدون تغییر چندانی عدد ۲۷هزار و ۷۱۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۵۶۹ واحدی به رقم ۱۷۸ هزار و ۴۹۴ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش ۴۲۲ واحدی به رقم ۱۲۲ هزار و ۸۸۴ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش ۱۷۴۰ واحدی عدد ۳۲۹  هزار و ۱۳۴ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۲ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۸۵۵ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی بانک تجارت با ۴۶  واحد،پتروشیمی پردیس با ۴۵ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۴۱ واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با ۸۴ واحد، پالایش نفت بندر عباس با ۶۲ واحد و ملی صنایع مس ایران با ۵۲  واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۳۳۹ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۳۵۷ میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱۲ هزار و ۵۶۵ نوبت داد و ستد بود.

بیشتر بخوانید :  وقتی نفت همه چیز را در ونزوئلا چپه کرد

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ارقام، صنعتی مینو، شیر پاستوریزه پگاه گلستان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های دشت مرغاب، فولاد افزا سپاهان، ساختمان اصفهان، صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب، پتروشیمی جم، قند اصفهان، کارخانجات مخابراتی ایران و پاکسان متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه ۷۰.۵۶ درصد از سهام کنترلی قند شیروان، قوچان و بجنورد به قیمت پایه کل بیش از ۱۲۶ میلیارد تومان برای فردا چهارشنبه در بازار دوم فرابورس آگهی شد. در این بازار همچنین فردا ۵ درصد از سهام غیرمدیریتی فراورده‌های غذایی و قند تربت جام به قیمت پایه کل بیش از ۵ میلیارد تومان برای عرضه در بازار پایه فرابورس منتشر شد.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۲۹ میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام با معاملاتی کم حجم و متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی روبه‌رو بود درحالی‌که قطع شدن دوباره ارتباط میان OMSها با هسته معاملات مدیریت فناوری سازمان بورس، معامله‌گران برخط از بازار امروز فرابورس جاماندند. بسترهای معاملاتی بازار سرمایه ایران و لزوم ارائه خدمات پشتیبانی از سوی تأمین‌کننده این بسترها در حالی با توجه به شرایط تحریمی کشور ریسک بسترهای معاملاتی و دسترسی معامله‌گران به بازار را افزایش داده که هنوز برای بومی‌سازی و حل مشکلات این بسترها با توجه به هزینه و زمان سنگین آن اراده‌ جدی وجود ندارد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها