[ad_1]

 این افزایش قیمت در تعرفه‌های مختلف را می‌توان مجوز نانوشته‌ای دانست که به دنبال خود احتمال افزایش سایر کالا‌ها و خدمات اساسی همچون لبنیات، برنج، گوشت و مرغ در ماه‌های آتی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان ، طبق اطلاعات منتشر شده،‌ در اواخر سال ۹۵، اعضای شورای شهر بررسی افزایش نرخ سالانه کرایه‌های حمل و نقل عمومی را در دستورکار قرار دادند و درنهایت پس از بررسی‌های فراوان افزایش ۱۰‌درصدی نرخ کرایه تاکسی و ۱۵‌درصدی نرخ کرایه اتوبوس و مترو مورد تصویب قرار گرفت. در همین رابطه در خرداد ماه سال جاری، رئیس شورای شهر تهران از ابلاغ افزایش حدودا ۱۰ تا ۱۵‌درصدی نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی به شهرداری تهران خبر داد. به گفته مهدی چمران، شورای حل اختلاف پس از اختلاف فرمانداری و شورای شهر مبنی بر‌درصد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در نهایت با افزایش نرخ حدودا ۱۰ تا ۱۵‌درصدی تعرفه حمل و نقل عمومی موافقت کرده است. او با بیان اینکه این تصمیم شورای حل اختلاف به شورای شهر و فرمانداری ابلاغ شده است، تصریح کرد: ما نیز افزایش نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی را برای اجرا به شهرداری ابلاغ کردیم و پس از فراهم کردن زمینه‌ها افزایش قیمت رخ خواهد داد. رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لزومی ندارد که شهرداری نرخ هر سه وسیله حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس، مترو و تاکسی را در یک زمان افزایش دهد، گفت: زمینه افزایش قیمت هر کدام از وسایل که فراهم شد، می‌توانند نسبت به افزایش قیمت اقدام کنند. هرچند که به گفته برخی از اعضای شورای شهر تهران تاخیر در اعلام نرخ کرایه وسایل حمل و نقل علاوه بر ایجاد بی نظمی در چرخه حمل و نقل،‌ موجبات نارضایتی رانندگان را نیز به دنبال داشته است. چراکه این معطلی باعث شده که رانندگان تاکسی خودسرانه مبالغ را افزایش دهند و این مساله سبب درگیری با مسافران شده است. همچنین با توجه به تصمیمات جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی کشور و با تصویب دولت، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۶، ۵‌درصد افزایش یافت. تصویب پنج‌درصد رشد تعرفه با توجه به بودجه پیش‌بینی شده در سال ۱۳۹۶، کاهش پرداخت از جیب مردم، افزایش دسترسی بیمه‌شدگان به خدمات سلامت و تحمل هزینه‌های ناشی از رشد تعرفه‌ها جهت سازمان‌های بیمه‌‌گر پایه صورت پذیرفت.

بیشتر بخوانید :  تامین اعتبارات لازم برای تسویه اسناد خزانه اسلامی

احتمال افزایش قیمت لبنیات در ماه‌های آتی

هرچند که به زعم محمد محمدی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران،‌ هرگونه افزایش قیمت محصولات لبنی تا اعلام قیمت‌های مصوب جدید، تخلف محسوب می‌شود و قیمت‌های مصوب قبلی همچنان معتبر است، محمدرضا ملاصالحی،‌ رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد از افزایش قیمت شیرخام در برخی کارخانجات لبنی خبر داده است. همچنین طبق آخرین بررسی‌های انجام شده از وضعیت بازار لبنیات،‌ با توجه به فراوانی عرضه محصولات لبنی مشکلی برای تامین بازار وجود ندارد و بازار در وضعیت ثبات به سر می‌برد. در همین رابطه، رئیس اتحادیه فروشندگان لبنیات سنتی با اشاره به آخرین وضعیت بازار لبنیات اظهار داشت: با توجه به فراوانی عرضه محصولات لبنی مشکلی برای تامین بازار وجود ندارد. علی رجبی افزود: تا پایان ماه رمضان پیش‌بینی می‌شود که روند ثبات قیمت در بازار ادامه یابد. هرچند که بنا به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی به دلیل اینکه تولیدکنندگان لبنیات در ماه‌های گذشته با افزایش هزینه‌های تولید مواجه بوده اند،‌ این ثبات قیمت در بازار برای روز‌های بعد از ماه مبارک رمضان پایدار نیست و احتمال افزایش قیمت لبنیات وجود دارد.

افزایش قیمت گوشت تا مرز ۵۰‌هزار تومان

گوشت قرمز از حدود دو ماه پیش کانال ۴۰‌هزار تومان را رد کرده و در برخی مناطق تهران حتی قیمت گوشت گوسفندی به حدود ۵۰‌هزار تومان هم رسیده است. هم اکنون عرضه گوشت قرمز با قیمت‌های بالا،‌ این کالا را به یک کالای لوکس برای مصرف‌کنندگان تبدیل کرده است و علاوه بر روند افزایشی قیمت‌ها، اختلاف قیمت نیز از دیگر جنبه‌های منفی این بازار است. ‌به گونه‌ای که در یک منطقه قیمت یک کیلو گوشت گوسفندی ارائه شده چهار تا پنج ‌هزار تومان اختلاف قیمت دارد. در هفته پایانی خرداد،‌ بهای گوشت گوسفند معادل۷/۰‌درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۳/۰‌درصد افزایش یافت. بررسی قیمت‌ها در ماه خرداد سال جاری نشان می‌دهد که در قصابی‌هایی که با قیمت نسبتا مناسبی گوشت را عرضه می‌کنند هر کیلو ران گوسفندی ۴۳ هزارو ۸۰۰ تومان،‌ ران با راسته گوسفندی ۴۰‌هزار تومان، سردست گوسفندی ۳۶‌هزار و ۸۰۰ تومان،‌ ماهیچه گوسفندی ۴۹‌هزار و ۵۰۰ تومان، راسته گوسفندی ۳۷‌هزار و ۸۰۰ تومان و شقه گوسفندی ۳۶‌هزار و ۸۰۰ تومان فروخته شد. همچنین مغز ران گوساله هر کیلو ۳۸‌هزار و ۵۰۰ تومان، ماهیچه گوساله ۳۷‌هزار و ۵۰۰ تومان و ران گوساله ۳۶‌هزار و ۵۰۰ تومان بود.

بیشتر بخوانید :  یک شرکت پتروشیمی به جمع فرابورسی‌ها اضافه شد - اخبار تسنیم

روند افزایشی قیمت مرغ

آخرین بررسی‌ها از وضعیت بازار نشان می‌دهد که قیمت مرغ به‌طور نسبی با روند صعودی همراه شده و قیمت هر کیلوگرم مرغ به ۷۵۰۰ تومان رسیده است. بر اساس آخرین مشاهدات قیمت هر کیلوگرم فیله مرغ که گران‌ترین نوع مرغ در بازار است ۱۶‌هزار تومان فروخته می‌شود. در میان سایر اقلام گران‌تر سینه جوجه کبابی ۱۵‌هزار و ۲۰۰ تومان و جوجه با کتف ۱۴‌هزار تومان عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم سینه ۸۴۰۰ تومان، ران مرغ ۷۹۰۰ تومان و مرغ سبز کیلویی ۱۰‌هزار و ۹۰۰ تومان در بازار قیمت دارد. در میان دیگر اقلام گوشت مرغ بال کیلویی ۸۵۰۰ تومان، کتف کیلویی ۹۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گردن ۳۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. گوشت مرغ به عنوان یکی از ارزان‌ترین محصولات پروتئینی، بازار پر نوسانی دارد و هر‌ساله بالا و پایین شدن این بازار به زیان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تمام می‌شود اما به نظر می‌رسد که عزم جدی برای کنترل و تنظیم این بازار وجود ندارد و دستگاه‌های نظارتی نیز برخورد قاطعی با گران‌فروشان نمی‌کنند.

حفظ سیر صعودی برنج ایرانی

قیمت برنج ایرانی در سال جاری سیر صعودی و نرخ بالای خود را حفظ کرده و هر کیلوگرم از این محصول در بسته (گونی) ۱۰کیلوگرمی تا ۱۷‌هزار و ۵۰۰ تومان در سطح شهر تهران به فروش می‌رسد. بر اساس برخی اطلاعات منتشر شده،‌ هر کیلوگرم برنج ایرانی در فروشگاهی در سعادت‌آباد تهران با عنوان طارم محلی اعلا ۱۷‌هزار تومان، در محله میرزای شیرازی تهران با داشتن دو نوع طارم به‌ قیمت‌های ۱۵ و ۱۷‌هزار تومان و دم‌سیاه به ‌قیمت ۱۶‌هزار تومان و در محله جمال‌زاده شمالی تهران نوعی برنج پرمحصول ۱۲‌هزار و ۵۰۰ تومان و برنج بسته‌بندی‌شده یک شرکت بر اساس نرخ سال قبل خود ۱۷‌هزار تومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید :  تامین آب فولاد شمال شرق کشور از رودخانه مرزی افغانستان

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش خرید از سایت علی بابااتاق بازرگانی ثبت ناماسکرین شات در مکانتقال پول به ملیانتقال پول به ملی کارتپژوهشکده حمل و نقلپی پال چیهپی پال رایگانپیگیری مرسوله خارجهتجهیزات شبکه استوکتجهیزات شبکه تبریزترخیص کار خودرو بندر عباسترخیص کالا تبریزترخیص لباس از گمرکچگونگی خرید دلار از بانکحد ترخص چیستحساب وب مانی چیستحمل دریایی سیمانحمل و نقل شهری لندنحمل و نقل عمومی در تهرانحمل و نقل هوایی مشهدخدمات حمل بار هواییخرید از ebay تحویل در ایرانخرید اینترنتی ریتالینخرید پاسپورت آمریکاخرید پی پال فیزیکیخرید خانه امریکاخرید خط تولید روغن زیتونخرید خط تولید مواد غذاییخرید شارژ ایرانسل خارج از کشورخرید و فروش ابزار صنعتیخرید و فروش دلار لیبرتیدریافت کارت بازرگانی خراسان رضویدفاتر خدمات بار هواییسایت شبیه ebayستاد ترخیص خودرو در مشهدسفارش مستر کارتسهم اتاق بازرگانی از فروشصادرات سنگ اهن به چینصادرات فرش دستباففروش تجهیزات چشم پزشکیفروش خط تولید درب و پنجره upvcمراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباسموسسه حمل و نقل سپهر غربنحوه استفاده از بیت کوینواردات پرادو 2014واردات چه کالاهایی سودآور است؟واردات خودرو جانبازيواردات مستقیم گوشی از چینواردات نوشابه انرژی زا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها