[ad_1]

در آخرین روز از هفته جاری، پیام‌های ناظران بورس و فرابورس به توقف شش نماد و بازگشایی ۱۱ نماد دیگر انجامید.

شاخص بورس تهران روز خود را در حالی به پایان برد که رشد ناچیز ۱۴۳ واحدی آن در روز جاری توانست عملکرد مثبت ۰.۰۹ درصدی را به ثبت برساند. طی این رشد نماگر اصلی بازار به سطح ۱۶۰ هزار و ۲۹۴ واحد رسید. در آخرین روز از هفته جاری، پیام‌های ناظران بورس و فرابورس به توقف شش نماد و بازگشایی ۱۱ نماد دیگر انجامید. در این روز «غمینو» خبر از افزایش نرخ محصولات گفت و «ذوب» اعلام کرد که بخشی از دارایی‌های غیر مولد خود را به منظور پرداخت بدهی خواهد فروخت. «وملت» نیز از صدور رای دادگاه به نفع خود خبر داد.

«ذوب»متوقف شد: نماد معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان «ذوب»، با توجه به لزوم شفاف سازی در خصوص واگذاری املاک مازاد جهت تسویه بدهی به شرکت ملی گاز، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که به منظور پرداخت بدهی‌های خود به شرکت ملی گاز و برق منطقه ای، اقدام به فروش بخشی از املاک غیر مولد می‌کند. لازم به یاد آوری است که فروش املاک یاد شده انجام یکی از تکالیف مجمع که فروز دارایی‌های غیر مولد مازاد بر نیاز بود می‌شود. همچنین باعث می‌شود تا شرکت به اندازه ما به التفاوت قیمت فروش دارایی‌ها با قیمت دفتری آنها، سود کسب کند. در آخر باید در نظر داشت که طبق محاسبات شرکت فروش دارایی‌های یاد شده ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهدی های این شرکت خواهد کاست.

بیشتر بخوانید :  بزرگ‌ترین خریداران کالاهای ایران در سال۹۶ +اینفوگرافیک

«غمینو» و افزایش نرخ محصولات: نماد معاملاتی شرکت صنایع غذائی مینو شرق (غمینو) دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری بود. دلیل توقف شرکت تغییر نرخ برخی از محصولات گروه بیسکویت بوده است. بر این اساس شرکت اعلام کرد که میانگین نرخ محصولات ۴۳ هزار تومان به ۵۰ هزار تومان افزایش می‌دهد. گفتنی است افزایش نرخ مذبور با عنایت به افزایش نرخ مواد اولیه و اثر آن بر بهای تمام شده محصولات، جدول تغییرقیمت برخی از محصولات این شرکت پس از اخذ مجوز از انجمن شیرینی وشکلات، صورت گرفته و طبق مجوز انجمن صنفی صنایع بیسکویت،شیرینی وشکلات ایران و مصوبات داخلی شرکت، اعمال خواهد شد.

شفاف سازی «وملت» در خصوص رای دادگاه: نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری ملت (وملت) با توجه به لزوم ارائه توضیحات در خصوص رای دادگاه تجدید نظر، متوقف شد. این شرکت اعلام کرد که در دادگاه تجدید نظر به رد دعوی طرف مقابل رای داده شده است. بر این اساس شرکت سرمایه گذاری و مسکن ایثارگران خراسان رضوی، موفق به انتقال سهام شرکت شیمی بافت که مورد دعوای طرفین است نشده، از این رو ۱۴ میلیون و ۸۷۵ هزار سهم شرکت یاد شده در اختیار «وملت» خواهد ماند.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

13971110

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها