فرصت های سرمایه گذاری در چین ؛ پرسودترین روش‌های سرمایه‌گذاری در چین را بشناسید

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

سرمایه گذاری در کشور چین یکی از مسائل پرطرفدار امروز در جهان است و رشد چشمگیر اقتصاد چین توانسته توجه بسیاری از تاجران، فعالین اقتصادی و بازرگانی را به خود جلب کند. همانطور که می‌دانید، چین یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است و باتوجه به رشد صعودی بازار اقتصادی چین، امروزه به یکی از بزرگترین و برترین قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل شده است؛ به همین منظور آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در چین ، شرایط و چگونگی آن می‌تواند برای هر فردی که به دنبال سود بیشتر است، جذاب باشد. برای آشنایی با چند مورد از بهترین روش‌ها و فرصت های سرمایه گذاری در چین و نکات طلایی آن با گروه تجاری ققنوس همراه باشید.

شرایط و فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین

بدون شک در طول دو دهه اخیر یکی از مهم‌ترین کشورهای در حال توسعه، کشور پرجمعیت چین را رشد چشمگیر اقتصاد بوده است. باتوجه به افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی میان کشور ما و چین، واردات کالا از چین و خرید از سایت‌های چینی هم بسیار افزایش یافته است و بسیاری از تاجران یا متقاضیان مهاجرت به چین به دنبال یادگیری و آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین هستند.

درحال حاضر وقتی از جدیدترین و محبوب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری برای سود بیشتر صحبت می‌کنیم، بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال شرایط و روش‌های سرمایه‌گذاری در چین به دلیل رشد عالی اقتصاد چین هستند. همانطور که اشاره کردیم، پرجمعیت‌ترین کشور جهان به یک قدرت اقتصادی و فعال تبدیل شده است و همچنان پتانسیل قوی‌تر شدن را دارد؛ اما اگر به دنبال کسب سود بیشتر از این روش هستید باید، با برخی نکات کلیدی و روش‌های نوین آن آشنا شوید تا بتوانید به هدف خود برسید. اگر به دنبال سود بیشتر و فرصت های سرمایه گذاری در چین هستید، مراحل و نکات زیر را دنبال کنید تا مشارکتی موفقیت آمیز در بازار اقتصادی این کشور بزرگ داشته باشید.

شرایط سرمایه گذاری در کشور چین
شرایط سرمایه گذاری در کشور چین

روش اول؛ سرمایه گذاری در اوراق بهادار خالص چین

بالاتر به دلایل انتخاب کشور چین به عنوان محل سرمایه‌گذاری مانند رشد چشمگیر اقتصاد چین برای بسیاری از سرمایه گذاران اشاره کردیم؛ اما در ادامه به بررسی دقیق‌تر بهترین شرایط و روش‌های سرمایه گذاری در چین خواهیم پرداخت. سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار خالص چین یکی از روش‌های پرسودی است که با رعایت نکات و مراحل ویژه‌ای به سود بیشتر شما کمک خواهد کرد.

تمام سرمایه موجود خود را جمع کنید

اولین قدم برای یک سرمایه‌گذاری بزرگ این است که سرمایه مورد نظر خود برای سرمایه‌گذاری را در یک حساب نقدینگی واحد موجود داشته باشید. تنها سرمایه‌ای را که در دسترس دارید برای سرمایه گذاری قرار دهید؛ اما توجه داشته باشید که این روش به دلیل بی‌ثباتی قیمت اوراق بهادار بسیار ریسک پذیر و خطرناک است و قیمت اوراق بهادار خالص در پاسخ به میزان عرضه و تقاضا بسیار بالا و پایین می‌شود. اگر به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین توسط خرید اوراق بهادار هستید، حتما از نوسان قیمت‌ها مطلع و آگاه باشید.

کارگزار حرفه‌ای پیدا کنید

شرایط و قوانین سرمایه گذاری در چین به ویژه از طریق خرید اوراق بهادار ناخالص می‌تواند بسیار پیچیده باشد؛ به همین دلیل بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نمی‌توانند بدون استفاده از کمک و راهنمایی‌های یک کارگزار حرفه‌ای درگیر بازی‌های اقتصادی چین شوند.

  • پیشنهاد می‌کنیم از کمک شرکت‌های کارگزاری مانند شرکت‌های کارگزاری آنلاین بهره‌مند شوید. این شرکت‌ها معاملات آسان و راحت اوراق قرضه را ادامه می‌دهند و این ساده‌ترین روش برای شروع سرمایه گذاری در کشور چین با استفاده از اوراق بهادار چینی است.

به دنبال فرصت های مختلف سرمایه گذاری در چین باشید

همانطور که گفته شد، رشد چشمگیر اقتصاد چین باعث شده تا فرصت های سرمایه گذاری بسیاری در چین ایجاد شوند و سرمایه‌گذاران زیادی به دنبال آشنایی با شرایط آن باشند؛ اما قبل از هر چیز باید با روش‌های متنوع سرمایه گذاری آشنا شوید و بهترین و کاربردی‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. شما به عنوان سرمایه‌گذار اولیه چندین گزینه مختلف را در اختیار دارید:

  • سرمایه‌گذاری‌های تک سهام را در نظر بگیرید: یکی از روش‌های ساده برای سرمایه‌گذاری در چین، خرید سهام واحد چینی از طریق پلتفرم‌های کارگزاری آنلاین یا بازار فارکس است که به سرمایه‌گذاران سراسر جهان خدمات ارائه می‌دهند.
  • ایجاد حساب تجاری با کارگزار چینی: ممکن است کارگزار شما نتواند سهام چینی خاصی را به دلیل نیاز به واسطه خریداری کند، با این حال بهترین راه برای دسترسی بهتر می‌توانید یک حساب تجاری با یک کارگزاری چینی ایجاد کنید.
  • صندوق‌های متقابل مختلف و سایر پیشنهادات صندوق را ارزیابی کنید: صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک یا صندوق‌های متقابل به صورت فعال مدیریت می‌شوند و انوع مختلف سهام و اوراق بهادار را به روش‌های مختلف ترکیب می‌کنند تا به انواع خاصی از سود دست پیدا کنند. همچنین خوب است بدانید در مواردی که صندوق‌های متقابل با هزینه‌های زیادی همراه هستند، می‌توانید از سهام ETF که معمولا ارزان‌ترند، استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری‌های احتمالی

اگر به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین هستید، حتما قبل از هر خرید و هر نوع سرمایه گذاری خاص، بروشورها و راهنمایی‌های موجود را مطالعه و گزارش صندوق یا سایر اسناد آن را مورد ارزیابی و تحقیق قرار دهید. نگاه به درآمد، سرمایه بازار و میانگین متحرک یک سهم به شما در تجزیه و تحلیل میزان سود و آنچه سرمایه‌گذار درگیر آن است، کمک بسیاری خواهد کرد.

  • ممکن است در طی فرایند تحقیق خود با برخی مشکلات همچون در دسترس نبودن برخی از این اطلاعات مواجه شوید؛ زیرا قوانین و مقررات اوراق بهادار در چین می‌تواند کمی پیچیده‌تر باشد.

پیگیری کنید

از جمله نکاتی که باید هنگام سرمایه‌ گذاری در کشور چین در نظر بگیرید، پیگیری نمودارها و اطلاعات موجود است. پس از خرید رسمی وجوه، سهام یا سایر محصولات مالی برای رشد اقتصادی و کسب سود بیشتر لازم است نمودارها و تمام منابع در دسترس را جهت بررسی فروش احتمالی سهام یا وجه خود دنبال کنید. توجه داشته باشید که فروش خوب به اندازه خرید خوب برای تحقق سود واقعی اهمیت دارد.

روش دوم؛ خرید اوراق بدهی چین

همانطور که می‌دانید، اوراق قرضه می‌تواند نوعی سرمایه‌گذاری پر سود برای سرمایه‌گذاران باشد. از جمله فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین هم خرید اوراق قرضه چینی است که برای آشنایی بیشتر بهتر است موارد زیر را دنبال کنید:

رشد اقتصاد چین
رشد اقتصاد چین

یک کارگزار پیدا کنید که اوراق قرضه چینی را معامله می‌کند

اوراق قرضه چینی به ویژه اوراق قرضه شرکتی می‌توانند یک سرمایه‌گذاری پرسود برای سرمایه‌گذاری باهوش باشد. با این حال توجه داشته باشید که مشارکت بازار توسط طرف‌های خارجی از طریق برنامه سرمایه‌گذار خارجی واجد شرایط (QFII) محدود می‌شود؛ بنابراین به محدودیت‌هایی که برای افراد خارجی وجود دارند، توجه کنید.

  • ممکن است در طی فرایند سرمایه گذاری با اصطلاح اوراق قرضه پاندا هم مواجه شوید که اوراق قرضه با ارز چینی است و توسط شرکت‌های غیرچینی فروخته می‌شوند.

خرید اوراق مشارکت چینی _ از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین

باتوجه به رشد خوب اقتصاد چین ، خرید انواع اوراق می‌تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور چین باشد. اوراق قرضه شرکت‌های چینی آنهایی هستند که توسط شرکت‌های چینی فروخته می‌شوند. همانند سایر اوراق، اوراق قرضه شرکتی به دلیل ریسک بالایی که با خود به همراه دارند نرخ بهره بالاتری نسبت به اوراق قرضه دولتی دارند. بازار چین به تازگی دسترسی به عرضه اوراق قرضه شرکت‌های کوچک و متوسط را هم باز کرده است و به سرمایه‌گذاران این فرصت را می‌دهد تا در این اوراق با ریسک بالا و بازدهی بیشتر سرمایه‌گذاری کنند؛ به همین منظور خوب است با چنین مواردی از شرایط سرمایه گذاری در چین هم آشنا شوید.

  • حتما به یاد داشته باشید که درباره هرگونه سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری در اوراق مشارکت ریسک پذیر به اندازه کافی تحقیق کنید و قبل از شروع استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین ، میزان تحمل ریسک خود را ارزیابی کنید.
  • سرمایه‌گذاران ممنوع الورود به بازار اقتصادی سرزمین اصلی چین می‌توانند در عوض بر روی اوراقی که اوراق قرضه کم مبلغ نامیده می‌شوند سرمایه‌گذاری کنند.  این اوراق قرضه با ارزش یوان در هنگ کنگ منتشر می‌شوند و به راحتی در دسترس سرمایه‌گذاران خارجی قرار دارند.

سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی چین _ یکی از پرسودترین فرصت های سرمایه گذاری در چین

رشد روز افزون اقتصاد چین سبب شده تا افراد زیادی به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین باشند. همانطور که اشاره کردیم، یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری خرید اوراق بهادار یا سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه دولتی چین است. اوراق قرضه دولتی چین درواقع اوراقی هستند که مستقیما توسط دولت چین منتشر می‌شوند. از آنجا که این اوراق به یوان چین منتشر می‌شوند، باید ریسک و نوسانات ارز را هم درنظر بگیرید و درباره شرایط آنها اطلاعات کافی کسب و با کارگزار خود مشورت کنید.

صندوق‌های اوراق قرضه نوظهور بازار را در نظر بگیرید

این صندوق‌ها در انواع اوراق قرضه در حال ظهور از جمله اوراق قرضه دولتی و شرکتی سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های اوراق قرضه معمولا این امکان را به سرمایه‌گذار می‌دهد تا با ریسک کمتری سرمایه‌گذاری کند؛ با این وجود با آگاهی کامل صندوقی را انتخاب کنید که ترکیبی مناسب از بازده بالا و ریسک کمتر باشد. بهتر است چندین صندوق را تجزیه و تحلیل کنید و معاملات بین آنها را در نظر بگیرید.

خطرات را درک و بشناسید

همانند بسیاری از اقتصادهای نوظهور، اقتصاد چین هم هنوز به اندازه یک اقتصاد توسعه یافته به ثبات کافی نرسیده است. این نکته بدان معناست که عوامل اقتصادی موثر بر قیمت اوراق بهادار مانند نرخ بهره و مقررات دولتی می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به طور چشمگیری تغییر کنند و تاثیر بسزایی در بازده فعالیت‌ها خواهند داشت. بنابراین در پی فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین و شرایط آن به خطرات و خسارات مالی احتمالی هم توجه کنید.

روش سوم؛ سرمایه‌گذاری در املاک چین

اگر قصد سفر به چین، مهاجرت به چین یا فقط به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در چین هستید، سرمایه‌گذاری در املاک این کشور پرجمعیت هم می‌تواند روش پرسودی برای سرمایه‌گذاران باشد. نکات و روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای آشنایی بیشتر شما در این زمینه بسیار مفید خواهند بود.

خرید املاک چینی _ از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در چین

مستقیم‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در املاک چینی، خرید ملک در آنجاست. خوب است بدانید تا زمانی که مقیم نباشید نمی‌توانید املاک چینی خریداری کنید. اگر می‌خواهید این مسیر را طی کنید، باید به چین بروید و با حداقل یکسال زندگی و کار بتوانید املاک موردنظر خود را در چین خریداری کنید. علاوه بر این باید ثابت کنید که اقامتگاه شما برای استفاده شخصی است.

  • علاوه بر نکاتی که در این روش از سرمایه‌گذاری در چین ذکر کردیم توجه داشته باشید از آنجا که چین یک کشور کمونیستی است، زمین متعلق به دولت است. این بدان معناست که اگرچه ممکن است زمین را خریداری کرده باشید، اما در واقع مالک آن نیستید بلکه شما حق استفاده از زمین را پرداخت کرده‌اید و دولت هر زمان که بخواهد می‌تواند آن را با مبلغ معمولا کمتری از شما خریداری کند.

شهر مناسب برای خرید املاک را پیدا کنید

اگر خرید ملک را به عنوان یکی از فرصت‌ها و روش سرمایه گذاری در چین انتخاب کرده‌اید، بهتر است شهر مناسبی هم برای خرید ملک برگزینید. برای افراد خارجی که مایل به خرید املاک و مستغلات هستند، توصیه می‌کنیم تا بر شهرهای بزرگ‌تر تمرکز کنند؛ زیرا احتمالا این شهرها زیرساخت‌های بهتر و توسعه یافته‌تری دارند. شانگهای و پکن از معروف‌ترین شهرهای چین برای تجارت و سرمایه‌گذاری هستند.

توسعه و پیشرفت شهر را در نظر بگیرید

از جمله شرایط سرمایه گذاری در چین که باید مدنظر خود قرار دهید، انتخاب شهری توسعه یافته یا درحال توسعه برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای است. سعی کنید شناخت خوبی از مناطق مسکونی و در حال پیشرفت پیدا کنید و اگر به دنبال کمی ریسک هستید، می‌توانید سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را در مناطقی که توسعه آنچنانی نداشته‌اند در نظر بگیرید.

  • اگر شهر مناسب و درحال پیشرفت اما نه چندان محبوب خود را برای خرید ملک و سرمایه گذاری انتخاب کرده باشید، می‌توانید املاک را در آینده بیشتر از آنچه خریداری کرده‌اید بفروشید.

ملک مناسب را بخرید

اگر به دنبال آشنایی با شرایط سرمایه گذاری در چین از طریق روش خرید ملک هستید، برای خریداری چندین مرحله وجود دارد که باید انجام دهید. ابتدا شما باید یک پیشنهاد رسمی به صورت مکتوب به مالک ارائه دهید. این نامه باید شامل قیمت خرید، برنامه پرداخت و هرگونه شرایطی باشد که لازم است رعایت شود. در صورت توافق و پذیرش این پیشنهاد باید یک درصد از قیمت خرید را از قبل پرداخت کنید.

  • در این مرحله نماینده قانونی صاحب ملک ممکن است سابقه شما را بررسی کند. اگر این امر موفقیت آمیز باشد، قرارداد فروش رسمی منعقد می‌کنید که بهتر است محضری شود. پس از اتمام کار لازم است ۳۰ درصد دیگر از قیمت خرید را به فروشنده ملک بپردازید.
  • پس از تکمیل همه این موارد باید یک درخواست برای دولت ارسال کنید تا اسناد را از فروشنده به شما منتقل کند.

روش چهارم از فرصت های سرمایه گذاری در چین ؛ سرمایه‌گذاری بر روی ارز چین

تا اینجا سعی کردیم به تعدادی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری در چین برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بپردازیم؛ اما آخرین روش پیشنهادی پرسود ما آشنایی بیشتر با بازار فارکس و سرمایه‌گذاری بر روی ارز چین است. نکات و روش‌های زیر را برای آشنایی بیشتر دنبال کنید:

فرصت های سرمایه گذاری در چین
فرصت های سرمایه گذاری در چین

بازار فارکس را بشناسید

همانطور که اشاره کردیم، آشنایی با شرایط سرمایه گذاری در چین و شناخت رشد اقتصاد چین ، امروزه برای بسیاری از سرمایه‌گذاران محبوب است. بازار ارز یا فارکس به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا ارزهای جهان را معامله کنند و این گونه معاملات با مبادله یک ارز با ارز دیگر صورت می‌گیرند. در این روش هم توجه داشته باشید که پول و سود بیشتر با خرید کم و فروش بالا به دست می‌آید؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاری در بازار ارز جهانی حتما با نحوه معاملات فارکس آشنا شوید.‌

به طور مستقیم بر روی یوان چین سرمایه‌گذاری کنید _ یکی از ساده‌ترین فرصت های سرمایه گذاری در چین

یکی از ساده‌ترین روش‌ها و قابل دسترس‌ترین فرصت های سرمایه گذاری در چین ، سرمایه گذاری در واحد پول چین و خرید و فروش مستقیم یوان است. این شیوه از سرمایه‌گذاری همانند سایر روش‌ها نیازمند سرعت بالا و حجم زیادی از سرمایه است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ زیرا ممکن است برای سرمایه‌گذاران خصوصی غیرقابل اجرا باشد.

ارزهای مرتبط با تجارت را بشناسید

یکی دیگر از فرصت های سرمایه گذاری در چین یافتن ارزهای مرتبط و هم مسیر است. برخی از ارزها در مقادیر نسبی خود با هم ردیابی می‌شوند و به این معنی است که شما می‌توانید با مبادله ارز دیگر به طور غیرمستقیم در یک ارز سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال، به نظر می‌رسد که یوان و پزوی مکزیک به دلایل مختلف با هم حرکت می‌کنند؛ در این مورد سرمایه‌گذار می‌تواند با استفاده از یک قرارداد پیش رو یا یک ابزار تجاری دیگر در پزو سرمایه‌گذاری کند. البته این روش هم به دانش کافی و ریسک بالایی نیاز دارد.

بر روی سهام ETF چینی سرمایه‌گذاری کنید

برای آشنایی بیشتر با شرایط سرمایه‌گذاری در چین بهتر است با انواع سهام آن همانند ETF هم آشنا شوید. صندوق قابل معامله در بورس (ETF) در اصل مجموعه‌ای از سهام است که همانند یک سهام معامله می‌شود. برخی از ETF‌ها بر ارزش یک ارز متمرکز شده‌اند و چندین مورد نیز مستقیما روی یوان متمرکز هستند و معمولا انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری بر روی یوان چین به شمار می‌روند.

نکات کلیدی که قبل از شروع سرمایه‌گذاری در چین باید بدانید

  • باتوجه به آشنایی شما با فرصت های سرمایه گذاری در چین توجه داشته باشید که قبل از سرمایه‌گذاری در امور محلی همانند سرمایه گذاری در مدرسه یا خرید املاک حتما با دولت محلی مشورت کنید و محدودیت‌ها و قوانین موجود را بشناسید.
  • یکی از نکات مهمی که هنگام انتخاب نحوه سرمایه گذاری در چین باید در نظر بگیرید، بررسی دلایل خود برای سرمایه گذاری است. هدف خود از سرمایه‌گذاری نظیر سود بیشتر، توسعه شرکت خود یا موفقیت بیشتر در بازار سهام را بشناسید تا مسیر موفق‌تری را طی کنید.

جمع بندی فرصت های سرمایه گذاری در چین

در این مقاله سعی کردیم به بهترین و پرسودترین فرصت های سرمایه گذاری در کشور چین اشاره کنیم تا با استفاده از نکات کلیدی بتوانید به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای و موفق تبدیل شوید. همانطور که می‌دانید، رشد چشمگیر اقتصاد چین و روابط تجاری موفق آن توانسته چین را به یکی از برترین قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل کند؛ بنابراین آشنایی با شرایط و چگونگی سرمایه گذاری در چین می‌تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشید.

همچنین باتوجه به پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های موجود در این زمینه، استفاده از کمک‌ها و راهنمایی‌های متخصصان و کارشناسان می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، نظرات مفید و سوالات خود را با کارشناسان گروه تجاری ققنوس به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x