[ad_1]

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اعلام این‌که ۶۰۰ هزار بافنده فرش در کشور بیمه می‌شوند، گفت: باید در قانون بودجه بیمه بافندگان دیده شود و با کمک مجلس امید می‌رود سهم بیمه تأمین اجتماعی افزایش یابد و ۶۰۰ هزار بیمه‌شده در صنعت فرش داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، «فرشته دست‌پاک» در آئین گشایش یازدهمین نمایشگاه فرش دستباف و تابلو فرش که در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فرش معتمد قزوین حرف زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند ثبت ملی و جهانی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرش قزوین ثبت جهانی شود می‌تواند از سازمان مالکیت معنوی هم مجوز بگیرد و جایگاه بالاتری پیدا کند و برند شود.

دست‌پاک تصریح کرد: نقش فرش در کشور زیاد است و فرش دستباف، آن‌قدر نقش پررنگی دارد که حذف‌شدنی نیست و این هنر برای زندگی ما مانند انگشتان دست برای انجام کارهاست و آن‌قدر تأثیرگذار است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و شاید هیچ هنر و صنعتی مانند فرش حامل فرهنگ و تمدن و تأثیرگذار در اقتصاد و اشتغال نباشد.

وی گفت: با شکل‌گیری بزرگ‌ترین صنف در شهر و روستا در صنعت و هنر فرش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فعالیت می‌کنند که باید بتوانیم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنیم و به اقتصاد خود رونق دهیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران یادآور شد: با همه بی‌مهری‌ها در این صنعت، هنوز هم فرش دستباف در ردیف سه کالای مهم صادراتی کشور است و با کمترین سرمایه‌گذاری بیشترین ارزش را دارد.

وی یادآور شد: برای ایجاد هر شغل در بخش صنعت حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان لازم است در حالی‌که در صنعت فرش با ۱۰ تا ۲۰ میلیون حداقل سه شغل ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید :  تهاتر فرش در قبال واردات کالا برای حفظ بازارهای صادراتی

دست‌پاک اظهار کرد: توجه به امنیت شغلی بافندگان و تأمین بیمه از دغدغه‌های فعالان این بخش است که باید برطرف شود در غیراین صورت کسی ترغیب نمی‌شود به سمت این هنر و صنعت برود.

وی تصریح کرد: باید در قانون بودجه بیمه بافندگان دیده شود و با کمک مجلس امید می‌رود سهم بیمه تأمین اجتماعی افزایش یابد و ۶۰۰ هزار بیمه‌شده در صنعت فرش داشته باشیم.

دست‌پاک یادآور شد: صادرات فرش از دغدغه‌های جدی ما در این مرکز است، چون جهانیان با فرش ایرانی آشنا هستند و می‌دانند هویت فرهنگ و هنر کشور است و می‌توان گفت فرش ایرانی شناسنامه دوم و پرچم دوم و پاسپورت معنوی ایرانی‌هاست که باید از آن مراقبت کنیم.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها