فتاح: دلایل سیاسی مانع اعلام آمار فقر مطلق است

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ،سیدپرویز فتاح در برنامه «نگاه یک» که بامداد یکشنبه بر روی آنتن رفت، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر از افراد جامعه در فقر مطلق به سر می‌برند. این در حالی است که اگر بخواهیم شاخص‌های خود را توسعه داده، سطح رفاه را در جامعه افزایش دهیم، می‌توان ۱۶ تا ۲۰ میلیون نفر را در کشور در دایره فقر مطلق قرار داد.
 
وی در ادامه با اشاره به آن‌که رئیس‌جمهور شعار دولت دوازدهم را «ریشه‌کنی فقر مطلق» اعلام کرده‌اند، گفت: در طول انقلاب اسلامی هرچند که این موسسه آرمان انقلاب بوده است اما چنین شعاری نداشتیم و ایشان جرأت کرده‌اند و این شعار را داده‌اند هرچند این شعار برای دولت بار سیاسی، مالی و اجتماعی در پی دارد اما رئیس‌جمهور چندین مرتبه آن را تکرار کرده و ما نیز از آن بسیار استقبال کرده‌ایم.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: فکر می‌کنم حدود چهار و نیم میلیون نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد همگی می‌توانند در دایره فقر مطلق قرار گیرند.
 
فتاح تصریح کرد: در حال حاضر تعریف فقر مطلق در کشور ما بسیار سخت شده و اگر بخواهیم خیلی با جزئیات آن را مطرح کنیم، بار سیاسی به همراه دارد و باید دید آیا مسوولین آماده هستند که زیر بار سیاسی این موضوع در مقابل مجامع جهانی قرار بگیرند؟ این در حالی است که ما در کمیته امداد مسئول آماردهی در این زمینه نیستیم اما در حال حاضر هم شاخص‌های مشخصی برای فقر مطلق مورد نظر دولت مطرح نشده و دامنه آن ذکر نشده است. این در حالی است که دولت باید دامنه این فقر مطلق را مشخص و برای ریشه‌کنی آن به جیب خود هم نگاه کند.
 
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: معتقدم حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر فقیر مطلق در کشور داریم که شامل تحت پوششین سازمان بهزیستی، کمیته امداد و همچنین سایر نیازمندان کشور می‌شوند.
 
فتاح افزود: رفع فقر از این افراد کار دشواری نیست، به‌ویژه وقتی می‌بینیم همه افراد جامعه، تحت پوشش بیمه سلامت شده‌اند و یا ما در کمیته امداد تمام تحت پوششین خود را بیمه کرده‌ایم.

مبارزه با فقر در جامعه یکی از وظابف اصلی‌دولت‌هاست در جریان رقابت‌های انتخاباتی نیز این مساله مورد توجه کاندیداها بود. محمدباقر قالیباف در زمان کاندیدا شدنش برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مقابله با فقر در جامعه گفت: در پرداخت یارانه‌ها اولویت باید با دهک‌هایی باشد که نیاز بیشتری دارند و ما می‌توانیم با اجرای قانون و مصوبات مجلس این کار را انجام دهیم تا دهک‌های کم درآمد و فقیر یارانه بیشتری بگیرند. این در حالی است که بخشی از مردم ما فقر مطلق دارند و بخشی دیگر کم‌درآمدند و قانون هم اجازه داده تا یارانه این افراد را بیشتر کنیم. از طرفی باید گفت که ۴۵ هزار تومان برای کسی که در خانه‌اش استخر و جکوزی دارد مبلغ قابل توجهی نیست و این افراد نیازی به یارانه ندارند، ولی برای کسی که ماهیانه ۲۰۰هزار تومان درآمد دارد ۴۵ هزار تومان مبلغ قابل توجهی است و باید آن را افزایش داد.
 
اگر چه این اظهارات با انتقادات زیادی رو به رو شد اما حسن روحانی نیز وعده ریشه کن شدن فقر مطلق تا پایان دوره ریاست جمهوری اش را داد و درست در نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری، مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را سه برابر کرد. مستمری که فقط یک دوره و آن هم قبل از انتخابات واریز شد، اما بالافاصله بعد از انتخاب روحانی به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور کشور دیگر هیچ پولی به حساب مستمری بگیران واریز نشده است!

 

 

 

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x