[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گزارش ویژه «خودکفایی در غذا» ذیل پرونده «مزرعه پدری» در خبرگزاری تسنیم گشوده شد تا با ارائه نظرات کارشناسان مبرز این حوزه نشان دهد برخلاف تبلیغات رسانه‌ای طیفی خاص، ایران ظرفیت این را دارد که نه‌تنها واردات موادغذایی را تا حدود قابل توجهی متوقف کند، بلکه توان این را دارد که با تمهیداتی، غذای بخش اعظم همسایگان و منطقه غرب آسیا را تأمین نماید.

کل پرونده «مزرعه پدری» و گزارش ویژه «خودکفایی در غذا» با محوریت موضوع کشاورزی اینجا (+) قابل دسترسی است.

تولید ایران در میان ان کشورها دوم است

بر اساس گزارش سال ۲۰۱۷ فائو {اینجا}، ترکیه با تولید  ۲۱ میلیون تن گندم در مقام اول، و ایران با تولید ۱۳.۵ میلیون تن در مقام دوم این کشورها قرار دارد.

بر همین اساس، این میزان تولید با تولید سال ۲۰۱۶ ایران کاملاً یکسان است. به این ترتیب به نظر می‌رسد با وجود رشد ۳ میلیون تنی تولید گندم در زمان وزارت محمود حجتی، کماکان برای تأمین نیاز کشور به واردات حدود یک میلیون تن گندم وجود داشته باشد. رکورد تولید گندم در زمان وزارت اول محمود حجتی بیش از ۱۴.۵ میلیون تن بود (سال زراعی ۸۳-۸۲)؛ این میزان در زمان وزارت محمدرضا اسکندری (سال ۸۶-۸۵) به مرز ۱۶ میلیون تن نیز رسید.

لازم به ذکر است کشورهای دیگر این منطقه، در فاکتورهای جمعیت، نیاز غذایی و فناوریها و ظرفیتهای کشاورزی با ایران قابل مقایسه نیستند.

انتهای پیام/*

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها13 کنفرانس حمل و نقلانتقال پول به کارتبیت کوین تولیدبیت کوین والتپیگیری مرسوله رایتلتجهیزات شبکه فیبر نوریتجهیزات شبکه کیستونترخیص کار بندر انزلیترخیص کار بندرعباسترخیص کاریترخیص کالا با کارت بازرگانیتعرفه حمل بار جاده ایتعرفه واردات خودرو 1394چگونه از بیت کوین استفاده کنیمحقوق ترخیص کار گمرکحمل کالا از چین به عراقحمل هوایی ترخیصحمل و نقل دریایی از چینحواله یوان صرافیخدمات بار هوايي سفيرانخريد از خارج از كشورخرید ابزار مورد نیاز ژله تزریقیخرید از سایت های خارجی و ارسال به ایرانخرید اینترنتی تبلت 7 اینچیخرید اینترنتی خمیر فیموخرید اینترنتی داروی مودافینیلخرید خط تولید بلوک سبکخرید خط تولید گرانولخرید در آلمانخرید دلار وبمانیخرید دلار یوکشخرید و فروش دلار کاناداخرید ویزا و مسترکارتسایت تجاری آمازونسایت ثبت نام واردات خودروشرکت حمل بار از چینصادرات سیمانصرافی عشایریصرافی قرنضرورت صادرات غیر نفتیقیمت تجهیزات شبکه 92کمیسیون ماده 11 حمل و نقلگرفتن پی پالگرفتن کارت بازرگانی تهرانمعاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 21نامه به اتاق بازرگانینحوه واردات از دبیواردات امريكا من النفطواردات گوشی موبایل از چینواردات و صادرات ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها