غول معدنی برای عرضه اولیه در فرابورس معارفه شد – اخبار تسنیم

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،نشست خبری جهت معارفه ظرفیت‌های شرکت سنگ‌آهن گهرزمین با حضور علی‌اکبر پوریانی، مدیرعامل و غلامحسین رحیمیان، نائب رئیس شرکت گهرزمین و ابرهیم عنایت، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه به عنوان کارگزاری مشاور پذیرش این شرکت امروز در فرابورس ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل گهر زمین در خصوص معرفی شرکت گفت: شرکت در سال ۸۳ به منظور تولید ۱۰ تن گندله در ۱۰ تن کنستانتره تاسیس شد، اما از همان ابتدا در مورد واگذاری معدن به این شرکت مشکلاتی به وجود آمد که تا سال ۹۵ ادامه داشت؛ با این اوصاف در نهایت با دستور دولت بهره‌برداری از معدن شماره ۳ در منطقه گل‌گهر با براورد ذخیره ۶۴۳ میلیون تن به مدت ۲۵ سال در اختیار شرکت گهرزمین قرار گرفت.

پوریانی افزود: پیش‌بینی‌ها برای برداشت در مرحله اولیه ۲۴۰ میلیون تن از ۶۴۰ میلیون تن از ذخیره معدن بود که با تلاش‌های همکاران پیش‌بینی می‌شود این مقدار افزایش داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نوع فعالیت شرکت اظهار داشت: موضوع فعالیت این شرکت که دارای سال مالی منتهی به آذر است، اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره گندله و فولاد از آن، نصب و راه‌اندازی، تعمیرات، نگهداری، بازرسی، سرویس تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت، خرید و تهیه انواع و اقسام ماشین‌آلات و تجهیزات و تاسیسات و مصالح مورد نیاز برای انجام موضوع شرکت، مشارکت و سرمایه گذاری در سایر شرکت‌ها و طرح‌های معدنی و صنعتی، انعقاد قراردادهای پیمانکاری به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی، مبادرت به کلیه امور بازرگانی از قبیل خرید و فروش صادرات و واردات و کلیه امور و عملیاتی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در جهت اجرای موضوع شرکت ضرورت داشته باشد، است.

وی افزود: اکنون ۲ خط تولید از ۵ خط تولید کنستانتره مشغول به کار است؛ این در حالی است که سال گذشته با انجام عملیات برداشت ۱۸ میلیون تن سنگ آهن در سال این شرکا توانست رتبه نخست در عملیات معدن کاری در تاریخ کشور را کسب کند.

پوریانی افزود: در مجموع از ابتدای معدن کاری، ۳۵۵ میلیون تن عملیات معدن کاری در این شرکت انجام شده که از این میان ۴۴ میلیون تن سنگ آهن استخراج شده که نسبت آن به باطله یک بر هشت است؛ البته با دستورالعمل های توسعه‌ای پیشبینی میشود در آینده این نسبت به یک به پنج کاهش پیدا کند.

مدیرعامل گهر زمین در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای شرکت گفت: سال آینده خط اول تولید گندله که روزانه نفع ۵ میلیارد تومانی خواهد داشت، به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین شروع به کار خط سوم کنستانتره نیز در نیمه اول سال آینده در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل گهر زمین در خصوص سهامداران این شرکت گفت:  ترکیب سهامداری هم شرکت‌های گل گهر با ۳۰ درصد، سرمایه گذاری امید با ۲۷.۵ درصد، سرمایه گذاری غدیر با ۲۲.۵ درصد و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با ۲۰ درصد حضور دارند.

وی در مورد سود سهام شرکت اظهار کرد: این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۹۶-۹۷ مبلغ ۳۳۷ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۱ ریال، رشدی ۱۷۹ درصدی داشته است.همچنین “کگهر” سال مالی گذشته را با تحقق ۴۴۶ ریال سود برای هر سهم به اتمام رسانده و توزیع سود نقدی در برنامه نداشته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x