[ad_1]

توسعه صادرات, بازاریابی و فروش در صنعت موادغذایی


امروزه صادرات فرآورده‌های صنایع غذایی به عنوان صنایعی وابسته به بخش کشاورزی، نقش مهمی در ارزآوری کشور ایفا می‌کند. صنایع غذایی و تبدیلی به عنوان صنایعی وابسته به محصولات کشاورزی از جمله مهم‌ترین گروه‌های صنعتی است که می‌تواند در توسعه اقتصادی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه نقش کارآمدی ایفا کند. از دلایل این امر، ارزان بودن مواد خام محصولات کشاورزی، وجود نیروی کار ارزان، سرمایه‌گذاری و ارزبری کم مورد نیاز این محصولات است.


میزان صادرات، نسبت به شاخص قیمت مواد خوراکی نیز کشش‌پذیر است که مقدار این کشش برابر ۱۹/۳ است که بیان می‌کند با افزایش یک درصدی در شاخص قیمت مواد خوراکی، میزان صادرات ۱۹/۳ درصد افزایش می‌یابد.


میزان صادرات همچنین نسبت به میزان سرمایه‌گذاری در کارگاه‌های بزرگ صنایع غذایی، کشش‌پذیر است که این مقدار کشش برابر ۷۴/۱ است.


به این معنی که با افزایش یک درصد سرمایه‌گذاری در صنایع غذایی، میزان صادرات فرآورده‌های این صنایع ۷۴/۱ درصد افزایش می‌یابد. با افزایش سرمایه‌گذاری و به‌موازات آن پیشرفت فناوری، این صنایع از حالت سنتی و مقیاس کوچک که کارآیی اقتصادی کمتری دارند، خارج شده توان تولیدی آنها افزایش می‌یابد که در نتیجه آن می‌توانند فرآورده‌هایی با کیفیت و تنوع بیشتر تولید کرده و از این طریق، راه را در صحنه رقابت جهانی باز کنند.


با توجه به اینکه مقدار صادرات فرآورده‌های صنایع غذایی با شاخص قیمت مواد غذایی رابطه‌ای مستقیم و کشش‌پذیر دارد، پیشنهاد می‌شود که با اعمال سیاست‌های مناسب در زمینه قیمت‌گذاری و تولید فرآورده‌های صنایع غذایی از این فعالیت‌ها حمایت شود.




در راستای کمک به توسعه صادرات و بازاریابی و فروش صادراتی در قلمرو صنعت مواد غذایی، عواملی چون نگرش در سطح مدیران ارشد سازمان، تجربه صادراتی، تخصص، مشکلات صادراتی، مزیت‌های رقابتی، تعهد صادراتی، مدیریت بازاریابی، تبلیغات خارجی و… مورد بررسی قرارگرفته‌اند.


به‌طور کلی هدف شرکت‌های صادراتی از عرضه کالاها به بازارهای خارجی، کسب سود، درآمد مستمر و افزایش رقابت‌پذیری در طول زمان است و برخورداری از مزایای نوسانات ارزی و تبادلات بازرگانی تجارت بین‌الملل در جهت سهولت دسترسی به بازارهای تامین احتیاجات تولیدی و تجاری کمک‌کننده است.


امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشور‌های دیگر نمی‌تواند به بقای خود ادامه دهد و برای موفقیت در فعالیت صادرات رعایت مفاهیم نظری و کاربردی الزامی است.


بیشتر بخوانید :  گزارش جدید آژانس: ایران برجام را نقض نکرده (+ متن کامل گزارش)

● مبانی نظری


نگرش: عبارت است از ترکیبی از باور‌ها و هیجان‌هایی که شخص را پیشاپیش آماده می‌کند تا به افراد، اشیا و گروه‌های مختلف به شیوه مثبت یا منفی نگاه کند. نگرش حالتی ذهنی و درونی است، بنابراین تشخیص نادرست بودن آن به سادگی ممکن نیست نگرش واقعیت هرکس را برملا می‌کند و به شکل رفتار و حرکات ظاهر می‌شود.


در موردنگرش افراد سه نکته لازم به ذکر است:


الف – نگرش انسان، با استعداد و ظرفیت او رابطه مستقیم دارد.


ب – گرچه نگرش در ابتدا پنهان است ولی در دراز مدت قابل پرده پوشی نیست. چون انسان نمی تواند برای مدت طولانی درون متلاطم و بیرون آرام را تحمل کند و بالاخره بروز می‌دهد.


ج- نوع نگرش افراد برای بعضی افراد فرصت است و برای برخی مشکل.


حمایت مدیریت به تمایل مدیران برای تسهیل و ارتقای فعالیت کارآفرینی در سازمان ارجاع داده می‌شود. بر اساس این نظریات حمایت می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، شامل پذیرش ایده، فراهم کردن منابع یا تخصص‌های ضروری، یا نهادینه‌سازی فعالیت کارآفرینی درون سیستم‌ها و فرآیند‌های شرکت.


کارآفرین سازمانی: به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اشکال تجدید استراتژیک سودآوری، نوآوری و رشد سازمان‌ها است.


به عقیده گاس و جینسبرگ (۱۹۹۰) کارآفرینی سازمانی شامل ۲ نوع پدیده و فرآیند است: تولد کسب‌و‌کار جدید درون سازمان‌های موجود، به این معنی که نوآوری یا سرمایه‌گذاری درونی انجام می‌گیرد. انتقال و تحول سازمان‌ها از طریق تجدید نظر در ایده‌های کلیدی که آنها ساخته‌اند، به این معنی که تجدید بنا استراتژیک صورت می‌گیرد.


انعطاف‌پذیری: کوکالیس (۱۹۸۹) معتقد است که شرکت‌های موجود در محیط‌های پیچیده نیازمند سیستم برنامه‌ریزی منعطف‌تری به خاطر فراوانی تغییراتی که در محیطشان اتفاق می‌افتد، هستند.


تجربه صادراتی: افزایش تجربه صادراتی افراد مزایایی به شرح زیر خواهد داشت:


– افزایش اطمینان از فعالیت‌های صادراتی


– درک بهتر از مکانیزم بازار خارجی


– ایجاد شبکه ارتباطات وسیع با مشتریان


– شناخت فرهنگ بازار هدف و زبان ارتباط


– نیاز به دانش رویه گردش کار در بین سازمان‌های درگیر در امر صادرات


– وجود افراد باتجربه در مدیریت اجرایی فرآیند صادرات که فاقد هیجان در مذاکرات تجاری بوده و از سوی دیگر دارای مدیریت راهبردی و توانایی راهبری پرسنل و حوزه کاری دارند.


بازاریابی صادراتی: بازاریابی صادراتی شامل همه آن فعالیت‌های بازاریابی می‌شود که شرکت برای عرضه محصولاتش بیرون از بازارهای داخلی انجام می‌‌دهد.

بیشتر بخوانید :  فائو: افزایش تولید گندم ایران متوقف شد


بازاریابی بین‌المللی: عبارت است از بازاریابی کالا و خدمات از یک کشور به کشوری دیگر، بازاریابی داخلی و خارجی، دارای تفاوت‌هایی هستند که از جمله می توان به تفاوت‌های محیطی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد. تفاوت‌های موجود در محیط طبیعی، فرهنگ، منابع و تکنولوژی، نیازهای تولید و خدماتی متفاوتی را ایجاد می‌کند. از آنجا که برای یک بنگاه اقتصادی رفع تمام نیازهای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر نیست، بنابراین مدیر بازاریابی باید فرصت‌های موجود را از طریق تقسیم بازار، تجزیه و تحلیل کند تا بتواند کالا و خدمات مورد نیاز مصرف‌کنندگان مورد نظر را با توجه به منافع خود تامین کند.


سه عامل موثر جهت مشارکت در امر بازاریابی بین‌الملل عبارتند از :


۱) تحصیلات (دانش مدیریت بازرگانی بین‌الملل و مدیریت محصول و… )


۲) تجربه: تجربه‌ای که کارآفرین‌ها و کارمندان دولتی از مسافرت‌های خارج از کشور به‌دست می‌آورند.


۳) قدرت تشریح کانال‌ها و ایجاد کانال‌های توزیع و فروش.


در نهایت هر کسب‌وکاری باید توان ایجاد کانال صادرات مستقیم جهت برخورداری از ۲ مزیت عمده صادرات مستقیم به شرح زیر را داشته باشد:


۱- شناخت دقیق بازارهای صادراتی.


۲- افزایش سودآوری صادراتی از طریق جذب قسمتی از سود ناخالص.


۳- رفع هزینه‌های ناشی از ظرفیت‌های بلا استفاده و متحمل به شرکت.


صادرکنندگانی که استراتژی کانال مستقیم را به کار می‌برند، می‌توانند اطلاعات زیادی را از بازار جمع‌آوری کنند و نسبت به تغییرات بازار صادراتی سریع عکس‌العمل نشان دهند. به همین منظور وجود مدیریت استراتژیک و کم بودن سطوح تصمیم‌گیری در تعیین بهترین راهکار صادراتی از اهمیت بسزایی برخوردار است.


تبلیغات خارجی: صادرکنندگانی که تعهد بیشتری به بازارهای صادراتی خود دارند، سطوح بالاتری از هزینه‌های تبلیغات را متحمل می‌شوند و عملکرد بالاتری را به دست می‌آورند. بنابراین هزینه تبلیغات خارجی صادرکنندگان به طور مثبت عملکرد صادراتی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. درخصوص تبلیغات نیاز است تا از فاکتورها و عناصر فرهنگی بازار هدف بهره‌برداری شود.


مزیت‌های رقابتی: مجموعه‌ای از توانایی‌های منحصربه‌فرد یک واحد اقتصادی است که اجازه‌ نفوذ به بازارهای دلخواه و برتری بر رقبا را برای آن واحد فراهم می‌آورد. برای تعریف مزیت رقابتی یک واحد اقتصادی، مدیریت باید یک ارزیابی کامل از محیط داخلی و خارجی واحدش به عمل آورد. شرکت‌‌ها در زمینه‌های تکنولوژی، سرعت‌دهی زمان ورود محصول به بازار (مدیریت توزیع محصول) می‌توانند نسبت به رقبای خود، مزیت رقابتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید :  استاندار لرستان: برخی مؤسسات مالی و اعتباری مردم را گرفتار کرده اند


ریسک تجاری: ریسک ناشی از انجام تجارت و کسب‌و‌کار در یک صنعت خاص یا یک محیط خاص را ریسک تجاری می‌گویند. به عبارت دیگر ریسک تجاری را در ناتوانی یک شرکت در پایداری صحنه رقابت یا درحفظ نرخ رشد یا ثبات میزان سوددهی در کوتاه‌مدت یا بلندمدت می‌توان تعریف کرد. در چنین حالتی میزان سود تقسیمی شرکت کاهش می‌یابد و این کار بر بازدهی و تغییرپذیری بازدهی سالانه آثار نامطلوبی می‌گذارد.


نگرانی نسبت به وقایع غیرمنتظره: صنایع مختلف و شرکت‌های آن تحت تاثیر شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی جغرافیایی داخلی و خارجی می‌تواند دچار رونق و رکود شود. برای مثال در صورت بهبود قیمت جهانی نفت، صنایع وابسته به فرآورده‌های نفتی، تحت تاثیر قرار گرفته و سهام آن دچار رونق می‌شود یا در صورت بروز خشکسالی، صنایع وابسته به محصولات کشاورزی تحت تاثیر قرار گرفته و سهام آنها دچار رکود خواهد شد. بنابراین هرچه میزان وابستگی تولید یک شرکت به عوامل خارجی بیشتر باشد، ریسک سرمایه‌گذاری در آن شرکت افزایش می‌یابد.


وجود توان و تحمل مالی در شروع فعالیت تجاری صادراتی از اهمیتی برخوردار است که می‌تواند عامل گذر از شرایط پرتنش اولیه باشد و تحمل مالی بنگاه در ایجاد و راه‌اندازی فعالیت‌های صادراتی سبب توجه رو به جلو اعضای تیم و متولیان صادراتی خواهد شد.


حال شما به‌عنوان یک کارآفرین یا مدیر یک کسب‌وکار می‌توانید با پاسخ به سوالات زیر توان صادراتی و مزیت خود را برای پیوستن به این بازار سودمند بسنجید:


– ساختار سازمانی خود را تشریح کنید؟


– جریان ایجاد فروش صادراتشان را تشریح کنید؟


– از چه تخصص‌هایی در سازمان خود بهره‌مند هستید؟


– پبشینه و تجارب کاری مدیریت سازمان چیست؟


– آیا سازمان اهمیتی به تحقیقات بازار بین‌الملل می‌دهد؟


– توان بازرگانی شرکت به چه میزان است؟


– نحوه زنجیره تامین شرکت چگونه است؟ آیا تولیدکننده هستید؟ یا تولیدکننده واسطه دارید و نحوه قرارداد فی‌مابین چگونه است؟


– آیا نگرش استراتژیک مالی صادراتی منفک شده از استراتژی مالی داخلی دارید؟


مهدی خلیلی


منابع در دفتر روزنامه موجود است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاclearance 18 inch doll clothesclearance 42 inch tvclearance 4th of july decorationshonor 6 خرید اینترنتیاتاق بازرگاني آذربايجان غربياتاق بازرگانی ایران و انگلیساتاق بازرگانی به انگلیسیاتاق بازرگانی در اصفهاناتاق بازرگانی زنجاناتاق بازرگانی ژاپن در ایراناتاق بازرگانی عراق در تهراناتاق بازرگانی کرجاتاق بازرگانی گیلاناتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستاناتاق بازرگانی مشترک ایران و عراقاتاق بازرگانی همداناتحادیه حمل و نقل هوایی بین المللیاخبار جديد گمركاخبار گمرک اصلاندوزاخبار گمرک شهید رجاییاخبار گمرکات خوزستانارسال پول از فرانسه به ایرانارسال پول به قبرسارسال پول به کارت دیگرارسال پول به لهستانارسال پول به هندوستانارسال حواله به چیناسکریلکس آلبومهااسکرین شاتاصفهان مستر کارت خرید اینترنتیانتقال پول به کارت ملیانتقال پول به ویزا کارتایرلاین قطرب نک صادراتابانک صادرات 4196بدهی ماده 7 گمرکبرداشت پول از بیت کوینبيت كوينبیت کوین رجانیوزبیت کوین فارسیبیت کوین کسب درآمدبیمه حمل و نقل بین المللی کالابیمه حمل و نقل دریاییپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهپست سریعپستی بین المللی فدکسپوکر وب مانیپی پال ایمیلپی پال یوروتاریخچه حمل و نقل هوایی در ایرانتاریخچه ی خرید اینترنتیتجهیزات شبکه در چالوستجهیزات شبکه نگارتحقیق در مورد حمل و نقل هواییترخيص جنوب عمانترخيص حضانة اطفال في مصرترخيص دواء فى مصرترخيص دودج رام في مصرترخيص شقق مفروشةترخيص شمال عمانترخيص فتح محلترخيص كالا از خرمشهرترخيص وكالة سفر وسياحةترخيص ويندوز 7ترخیصترخیص از بیمارستان به انگلیسیترخیص بسته پستی از گمرکترخیص خودرو از دبیترخیص خودروهای بالای 2500ترخیص کار اتومبیلترخیص کار انزلیترخیص کار بندرعباسترخیص کار در بوشهرترخیص کار زاهدانترخیص کار کالاترخیص کار کالا از گمرکترخیص کار کیشترخیص کار گمرک اصفهانترخیص کار ماشینترخیص کاران خودروترخیص کالا از گمرک چینترخیص کالا از گمرک شلمچهترخیص کالا از گمرک فرودگاهترخیص کالا شلمچهترخیص کالا و ثبت سفارشترخیص موتور سنگین از گمرکتعاونی 7 عدل خرید اینترنتی بلیطتعرفه پست بین المللیتعرفه واردات خودرو چند درصد استتعریف گمرک و وظایف آنتمدید کارت بازرگانی زنجانتمدید کارت عضویت بازرگانیثبت شركت حمل و نقل بين الملليثبت نام حمل و نقل بین المللیثبت نام کارت بازرگانی کرمانشاهجزوه تجهیزات شبکهجزوه حمل و نقل هواییچگونگی ترخیص خودرو از گمرکچگونگی خرید از چینچگونگی خرید کالا از چینچگونه از ebay خريد كنيمچگونه از سایتهای خارجی خرید کنیمچگونه مستر کارت داشته باشیمحد ترخص شرعیحقوق حمل و نقل دریاییحمل بار ارزان شهرستانحمل بار از چین به ایرانحمل بار از روسيه به ايرانحمل بار به یزدحمل بار پاسدارانحمل بار در کرمانشاهحمل بار دریایی از چینحمل بار ساقدوشحمل بار غربحمل خرده بار از چین به ایرانحمل هواییحمل هوایی از چینحمل هوایی بار از چینحمل هوایی ماهانحمل و ترخیص از چینحمل و نقل از چین به ایرانحمل و نقل استانبولحمل و نقل بین المللی ایران دهرحمل و نقل بین المللی تانکرحمل و نقل بین المللی چینحمل و نقل بین المللی قمحمل و نقل پیانوحمل و نقل جاده ای در ایرانحمل و نقل جهان جادهحمل و نقل چینحمل و نقل خوزستانحمل و نقل دریایی Pdfحمل و نقل دریایی از چینحمل و نقل دریایی بارحمل و نقل دریایی+مقالهحمل و نقل گاز ال پی جیحمل و نقل هواييحمل و نقل هوایی از چینحمل و نقل هوایی سپیدبالحمل و نقل و ترافیک منطقه 6حمل و نقل وطنحمل ونقل هواييحمل ونقل هوایی شیدهحواله ارز دولتیحواله دلار استرالیا به ایرانحواله فوری دلارخدمات بار هواییخدمات بار هوایی گیتی رسان کالاخدمات حمل بار هوایی ایران ایرخريد اينترنتي دوچرخه ثابتخريد در چينخريد وسايل ژيمناستيكخريد وفروش دلارخرید آمازون کارتخرید آیفون 6 از آمریکاخرید آیفون از آمریکاخرید ابزار بدنسازیخرید ابزار دوچرخهخرید ابزار رنگخرید ابزار فنی سنگنوردیخرید ابزار گلسازیخرید ابزار مورد نیاز ژله تزریقیخرید از Amazon و Ebayخرید از Ebay در ایرانخرید از آمازون برای شماخرید از چین موبایلخرید از سایت امریکاخرید از سایت ایبیخرید از سایت های خارجی و ارسال به ایرانخرید اقامت امریکاخرید ایفون 5 از خارجخرید اینترنت 30 روزه رایتلخرید اینترنتی 100 مستند جنجالیخرید اینترنتی 5040خرید اینترنتی آیفون 6خرید اینترنتی از amazonخرید اینترنتی بلیط 724خرید اینترنتی پنبه ریزخرید اینترنتی پنجه بوکسخرید اینترنتی چای ماچاخرید اینترنتی حلقه نامزدیخرید اینترنتی دوچرخه ثابتخرید اینترنتی دوچرخه ثابت خانگیخرید اینترنتی ذرت دون کنخرید اینترنتی ذهن برترخرید اینترنتی زغال فعالخرید اینترنتی سیم کارت 0912خرید اینترنتی صنایع دستیخرید اینترنتی صندلی اپن آشپزخانهخرید اینترنتی طرح ترافیکخرید اینترنتی طلا دست دومخرید اینترنتی عطرخرید اینترنتی فایندرخرید اینترنتی فیلمخرید اینترنتی فیلم سلام بمبئیخرید اینترنتی کلت گازیخرید اینترنتی لباس مجلسیخرید اینترنتی مانتو سنتیخرید اینترنتی نکسوس 6خرید اینترنتی هدیه روز مردخرید بلیط آلمانخرید بلیط هواپیما از علی باباخرید پستی ابزار یراقخرید پوشاک از چینخرید پی پال انلاینخرید تجهیزات بسکتبالخرید تجهیزات حفاظت فردیخرید تجهیزات سالن پرورش قارچخرید تجهیزات شبکه دست دومخرید تجهیزات گیتارخرید تجهیزات لگراندخرید تجهیزات ویپخرید چینی لمونژخرید خط تولید ایزوگامخرید خط تولید ظروف یکبار مصرف گیاهیخرید دارو از خارج کشورخرید دلار دانشجوییخرید دلار مسترخرید دلار مستر کارتخرید دلار وبمانیخرید سنتور آمریکاخرید عروسک آمازونخرید قطعات کامپیوتر از خارجخرید کارت تلفن خارج از کشور شیرازخرید کالا از سایت علی باباخرید کتاب امریکاخرید گوشی از خارج از ایرانخرید گوشی چینی از بانهخرید لباس از خارجخرید لپ تاپ از چینخرید لیوان یکبار مصرف کاغذیخرید محصولات از ebayخرید مستر کارت 25 دلاریخرید موزر آلمانخرید میکرو دریل ابزار حکاکی دستیخرید نرم افزار از سایت خارجیخرید و فروش ابزار موسیقیخرید و فروش بیت کوینخرید و فروش دلار اینترنتیخرید و فروش دلار صرافیخرید و فروش دلار های الکترونیکیخرید و فروش یوان چینخرید وب مانی پرشین تولزخریدار بیت کوینخریدار تجهیزات شبکهدانلود پروژه حمل و نقل هواییدرباره ی پی پالدریافت بیت کوین زیادراهنمای خرید از ایبیرهگیری مرسولات ارسالیرهگیری مرسولات ثبتیرهگیری مرسولات مفقود شدهرهگیری مرسوله پست عادیرهگیری مرسوله پستی صفحه جستجورهگیری مرسوله پستی معمولیرهگیری مرسوله های پستیروش دانلود از سایت امازونزمان واردات خودروسايت اتاق بازرگاني گرگانسايت خريد امازونسایت Ebay چیستسایت اتاق بازرگانی زاهدانسایت ای بی امسایت خرید از چینسایت شرکت آمازونسایت کارگوسایتهای بیت کوین رایگانسپهر 2 صادراتستاد ترخیص خودرو قزوینسفارش واردات از چینشرایط کارت بازرگانی تهرانشرکت پست بین المللی Dhlشرکت حمل بار چاپارشرکت حمل و نقل بین المللی چینشرکت حمل و نقل بین المللی ستیشرکت حمل و نقل بین المللی صفشرکت حمل و نقل بین المللی فرین فرشرکت حمل و نقل بین المللی یاسمنشرکت حمل و نقل صباشرکت حمل ونقل بین المللی صباشرکت های خدمات بار هواییشرکت واردات از آلمانشرکتهای حمل و نقل بین المللی در ایرانصادرات 4200صادرات 627صادرات السودان 2014صادرات ايرانصادرات به آمریکاصادرات چایصادرات زعفران افغانستانصادرات سیمان به چینصادرات ظروف یکبار مصرف به عراقصادرات غیر نفتی ایرانصادرات غیرنفتی ایران در سال 92صادرات فرش ایران به چینصادرات فرش ماشینی به چینصادرات فنچصادرات مایع ظرفشوییصادرات محصولات کشاورزیصادرات مواد پتروشیمی به چینصادرات میوه به چینصادرات نفت ایران در روزصادرات هندوانه به عراقصادرات هولنداصادرات و واردات ترکیهصدور مستر کارتصرافي ظفر كيشصرافي غدير سيدنيصرافي منطقه 2صرافی 360صرافی ثامن میردامادصرافی جصرافی جهانصرافی جی اس ام تجریشصرافی چهارراه پاسدارانصرافی حامدیصرافی خ آزادیصرافی خضر مونترالصرافی دیاموندصرافی ذاکریصرافی زرین قلم و شرکاصرافی زمردصرافی شبانه روزیصرافی قرنصرافی م فردوسیصرافی منطقه 8صرافی های تورنتوضوابط حمل و نقل مسافرطبقات کارت بازرگانیطرح گمرک نوینطريقه واردات خودروطریقه خرید از سایت Ebayطریقه ی خرید بسته اینترنتی ایرانسلظرفیت حمل بار رباتعضویت در سایت امازونعلي expressعلی اکسپرس خریدعلی اکسپرس ویکی پدیافرایند ترخیص کالا از گمرکفرستادن پول به خارج از کشورفرق پست اکسپرس با پیشتازفرم کارت بازرگانی و عضویت تهرانفروش ابزار روانشناسیفروش تجهيزات حرفه اي عكاسيفروش تجهیزات حرکتی فیلمبرداریفروش تجهیزات ژئوفیزیکفروش خط تولید پیچ و مهرهفروش خط تولید خودکارفروش خط تولید روغن موتورفروش خط تولید سیم و کابلفروش خط تولید گرانولفروش یوان چینفریت بار از مشهدفریت بار اماراتفریت بار به استرالیافریت بار ترکیش ایرقرارداد ترخیص کالاقوانین تجاری گمرکی و بیمهقوانین گمرک استرالیاقوانین گمرک برای واردات خودروقوانین گمرک برای واردات ماشینقوانین گمرک هواییقوانین گمرکات افغانستانقوانین گمرکی تایلندقوانین گمرکی قزاقستانقوانین گمرکی کره جنوبیقيمت فريت بار به كاناداقیمت حمل بار به گرجستانقیمت حمل بار دریاییقیمت حمل بار هوایی مشهدقیمت حواله یورو امروزقیمت فریت بار ایران ایرقیمت فریت بار به امریکاقیمت مستر کارتك صادراتكارت بازرگانی هوشمندکار با کارت بازرگانیکارا پست ( پست سریع بین المللی )کارت بازرگانیکارت بازرگانی اتاق بازرگانیکارت بازرگانی ساریکارت بازرگانی سرمایهکارت بازرگانی مدارک مورد نیازکارت خوان بازرگانیکارگر سادهکارگو زاگرسکارگو سهندکارگو یعنی چیکشتی کارگوگمرك نوشهرگمرک امانات پستیگمرک باشماقگمرک پرویزخانگمرک جمهوری اسلامی ایران تعرفهگمرک دوغارونگمرک ریمدانگمرک زرندیهگمرک ساوهگمرک شهریار تهرانگمرک صادراتگمرک صنایع دستیگمرک طلاگمرک عطرگمرک غربگمرک گرجستانگمرک لوازم خانگیگمرک یار 95لیست ژورنال های حمل و نقللیست صادرات ایران به چینماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عموميمجوز واردات تجهیزات پزشکیمراحل ترخيص كالا از گمركمراحل خرید از آمازونمستر كارت در ايرانمستر كارت رايگانمستر کارت بانک صادراتمستر کارت بی ناممستر کارت یا پی پالمسکن حمل و نقل هواییمشکلات حمل و نقل هوایی ایرانمعاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 4معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 7نحوه استفاده از بیت کویننحوه ترخیص خودرو از گمرکنحوه خرید از سایت Ebayنحوه خرید کالا از خارجنحوه خرید لباس از چیننحوه واردات خودرو از دبینحوه ي واردات خودرونحوه ی دریافت کارت بازرگانینرخ ترخیص کالا از گمرکنرخ حواله یورو امروزنرخ فریت بار به کانادانقشه تهران خ کارگرهزینه ترخیص پوشاک از گمرکهزینه ترخیص کالا از چینهزینه حمل دریایی از چینهزینه حواله یوروواردات ابزارالاتواردات ادکلن از دبیواردات از ترکیه به ایرانواردات پژو 407واردات پوشاک از چینواردات پوشاک عمده از دبیواردات تبلت از دبیواردات تجهیزات برق صنعتیواردات تجهیزات پزشکی از دبیواردات تجهیزات صنعتیواردات ترکیهواردات جوراب از چینواردات جورجياواردات چمدان از چینواردات چوب از چینواردات حیوانات خانگیواردات خط تولید ام دی افواردات خودرو 1394واردات خودرو 2500واردات خودرو از دبیواردات خودرو از دبی به کیشواردات خودرو از دبی سال 92واردات خودرو از گرجستانواردات خودرو به صورت شخصیواردات خودرو توسط اشخاصواردات خودرو جانبازواردات خودرو دانشجوواردات خودرو دست دوم از دبیواردات خودرو سال 93واردات خودرو شخصیواردات خودرو صفرواردات خودرو کم مصرفواردات خودرو هيبريديواردات دارو از آمریکاواردات دارو از دبیواردات دوچرخهواردات غذای حیوانات خانگیواردات قطعات ابزار دقیقواردات گوشی از چینواردات لاستیک از دبیواردات لوازم جانبی موبایلواردات لوازم خانگیواردات لوازم یدکی خودرو از دبیواردات ماشین دست دومواردات مصالح ساختمانی از دبیواردات مواد شیمیایی از چینواردات موتور سیکلتواردات هدایای تبلیغاتی از چینواردات هیونداواردات و ترخیص خودروواردات و ثبت سفارشواردات و صادراتواریز به مستر کارتوب ماني چيستوب مانی ترنسفروب مانی وریفایویکتور کارگونی گمرک

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها