[ad_1]

به گزارش تراز ، وزیر اقتصاد که طی سال گذشته چندین بار از وعده‌های خود درباره عملیاتی شدن کامل طرح جامع مالیاتی کشور عقب‌نشینی کرده بود دیروز دیگر هیچ زمان خاصی برای اجرای کامل این طرح در سال جاری اعلام نکرد!

علی طیب‌نیا روز گذشته درجمع مدیران مالیاتی، اجرای طرح جامع مالیاتی را یکی از اقدامات موثر در زمینه شناسایی هرچه موثرتر فرارهای مالیاتی عنوان کرد و گفت: طرح جامع مالیاتی مهمترین پروژه کشور است و با ایجاد این بانک اطلاعاتی، اطلاعات درآمدی و هویتی افراد از تمامی دستگاه‌های ذیربط اخذ و در این سیستم ثبت خواهد شد و رسیدگی‌ها نیز صرفا براساس سامانه مدیریت ریسک انجام خواهد گرفت.

وی که پارسال حداقل دو نوبت وعده اجرای کامل طرح مذکور را داده بود و این وعده‌ها هم عملی نشده بود دیروز دیگر هیچ زمانی را برای اجرای این طرح اعلام نکرد وفقط از سازمان امور مالیاتی خواست تا امسال تمام توان خود را بر اجرای کامل طرح جامع مالیاتی متمرکز کند.

طیب‌نیا اردیبهشت ماه پارسال در پنجمین اجلاس دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران مدعی عزم دولت برای تکمیل طرح جامع مالیاتی تا بهمن‌ماه شده و گفته بود در چارچوب قانون جدید مالیاتی اصلاحات خوبی انجام شده و مشوق‌هایی نیز برای فعالان اقتصادی خصوصا اصناف در نظر گرفته شده است.

پس از این اظهارات، ۱۰ مرداد ۹۵ نیز رسانه دولت به نقل از وزیر اقتصاد تاکید کرده بود که طرح جامع مالیاتی کشور تا بهمن‌ ماه ۹۵ بطور کامل عملیاتی می‌شود.

پس از طیب نیا، رئیس سازمان مالیاتی هم گفته بود تلاش می‌کنیم تا نیمه بهمن ماه ۹۵ این طرح را در ابعاد ملی پیاده کنیم.

بیشتر بخوانید :  تولید ۵ وانت متوقف شد

اما پس از ۵ ماه از اظهارات وزیر و نزدیک شدن به زمان تحقق کامل طرح جامع مالیاتی بی سرو صدا این وعده هم به آینده موکول ‌شد و «اجرای کامل آن» جایگزین «انشاءالله تا پایان سال ۹۵ شاهد استقرار این طرح باشیم» شد.

براین اساس «پیشبرد و پیاده‌سازی کامل طرح جامع مالیاتی»، «افزایش سهم مالیات از هزینه‌های جاری دولت» و «گسترش مالیات الکترونیک، افزایش خدمات و تعاملات الکترونیکی و غیر حضوری» جزء وعده‌های کاری طیب‌نیا در وزارت اقتصاد بود که تحقق کامل آن مشخص نیست.

البته نکته خوشمزه در این میان آن است که طیب‌نیا در سال جاری و پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری بدون اشاره به خلف وعده‌هایش در عدم اجرای کامل طرح جامع مالیاتی دیگر زمانی برای این امر مشخص نمی‌کند و جالب اینکه  هنوز خود را در حال وهوای انتخابات حس کرده و به جای پرداختن به وعده‌هایش در چهار سال گذشته به رقبای حسن‌روحانی حمله می‌برد و مدعی می‌شود که «مردمی که به ما رای داده‌اند، از وعده‌های پر آب و تاب اضافه کردن یارانه‌ها چشم پوشی کرده‌اند». این در حالی است که همین جناب وزیر که روزگاری یارانه را مصیبت عظما می‌دانست در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به یکباره  یارانه ۱۱میلیون کمیته امدادی و مددجوی بهزیستی را ۳ برابرکرد و حالا پس از انتخابات دوباره ژست مخالف پرداخت یارانه را اتخاذ کرده است .

بهر حال فارغ از گاف‌های طیب‌نیا، مسئولان دولت روحانی باید پاسخ دهند چه کسانی از طرح جامع مالیاتی لطمه می‌بینند و چه کسانی از عدم اجرای آن تاکنون نفع برده‌اند؟چرا تاکنون اطلاعات کامل تراکنش‌های بانکی و معاملاتی بانک‌ها در مالیات نقش نداشته است؟حرکت بطئی و کند طرح مالیاتی به چه دلیل است؟ ذی‌نفعان پشت پرده به سرانجام نرسیدن آن چه اشخاص و گروه‌هایی هستند؟ همچنین به گفته برخی مسئولان، منابع دهها میلیارد تومانی به منظور آماده‌سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم هزینه شده است اما چرا هنوز  طرح جامع مالیاتی سرنوشت مبهمی دارد؟

بیشتر بخوانید :  ایرانی‌ها چقدر روغن نباتی می‌خورند؟/ رشد ۳۶برابری تولید روغن

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني مشهدارسال پول به گرجستانپیگیری پست اکسپرستجديد ترخيص الهيئة العامة للاستثمارترخیص زنجانترخیص کالا قطعات کامپیوترثبت نام گمرک سال 1393حمل بار از زاهدان به تهرانحمل بار به استرالیا با کشتیحمل بار فرودگاهحمل دریایی بارحمل و نقل چینحمل و نقل سمنانخ انه کارگرخانه کارگر خ انقلابخدمات بار هواپیمایی ایران ایرخدمات بار هواپیمایی قطرخريد اينترنتي ديوان شمسخرید ابزار چند کارهخرید از سایت های خارجی و ارسال به ایرانخرید اینترنتی سفره هفت سینخرید خط تولید رب گوجهخرید دلار پیپلخرید قطعه از چینخرید کارت تماس خارج از کشوردلار حواله ایراهنمای واردات از دبیرهگیری مرسوله گذرنامهسامانه کارت بازرگانی قمشحن بيتكوينشرایط خرید دلار به نرخ دولتیشرکت کارا پست (اکسپرس بین المللی)صرافی قرونظرفیت حمل و نقلفروش ابزار خراطیفروش خط تولید خیارشورفروش ویزا و مستر کارتقرارداد ترخیص کارقیمت مزدا 3 وارداتیكارگو در ويتنامکارگو سهندمراحل ترخیص کالا از گمرک بندرعباسمستر کارت دائمیمستر کارت زریننحوه واردات خودرو به صورت شخصینقش حمل و نقل هوایی در گردشگریهمایش حمل و نقل هوایی ایرانواردات چایواردات طلا از دبیوب مانی مینی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها