[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور ، نشست روسای ادارات و واحدهای حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور با حضور محمدجواد حشمتی مهذب، معاون قضایی دادستانی کل کشور، سیدکامل تقوی نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، احمد زمانی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان، حسین تاجمیر ریاحی، مدیرکل دفتر حقوقی سازمان و روسای ادارات و واحدهای حقوقی سراسر کشور برگزار شد.

در این نشست محمدجواد حشمتی مهذب، معاون قضایی دادستانی کل کشور با بیان اینکه برای وصول مالیات نیاز به یک عزم جمعی است، گفت: دادستان کل کشور نیز تاکید داشتند که بحث مالیات اهمیت فوق العاده ای دارد و حمایت جدی دستگاه قضایی و دادستانی کل کشور را در این زمینه اعلام کردند و تاکید داشتند که ما صد در صد حامی دستگاه مالیاتی و سایر دستگاه هایی که با فرار مالیاتی و فساد مبارزه و مقابله می کنند هستیم.

وی با بیان اینکه در موضوع فرار مالیاتی، بحث تضییع حقوق عمومی و بیت المال مطرح است، افزود: مبحث مالیات آنقدر مهم است که در دنیا جرم فرار مالیاتی را بالاتر از قتل می دانند چرا که در قتل حق یک نفر ضایع شده اما با فرار مالیاتی به جمعیت میلیونی یک کشور خسارت وارد می شود و شاکله یک نظام به خطر می افتد.

معاون قضایی دادستانی کل کشور با اشاره به اینکه قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ قانون جدید و دارای ابتکارات خوبی برای مسدود کردن راه های فرار مالیاتی و مبارزه با آن است، تصریح کرد: جرم انگاری، تشکیل دادسرای ویژه مالیاتی، اختیارات قانونی برای دسترسی به اطلاعات و تراکنش های بانکی و… از جمله مواردی هستند که زمینه مقابله با فرار مالیاتی را فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید :  بازدهی ۹۲ درصدی شاخص بورس در ۱۵۰ روز معاملاتی

وی بیان داشت: نبود شفافیت یکی از نقص های اساسی بر وضع اقتصادی کشور است که همه از آن خسارت می بینند. عدم شفافیت باعث پولشویی و فرار مالیاتی است; پس باید تلاش کنیم در ساختارهایمان شفافیت را تکریم کنیم و با همکاری همه دستگاه ها در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

حشمتی مهذب افزود: اگر بخواهیم در بحث وصول مالیات موفق باشیم و توفیق کسب کنیم باید ممیزان مالیاتی، هیات حل اختلاف، کارشناسان حقوقی سازمان و بدنه کارکنان این سازمان مجهز به دانش و مسلط به قوانین باشند و به اطلاعات دسترسی داشته باشند تا به این وسیله از حقوق دولت دفاع کنند.

وی با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقود در مبارزه با فرار مالیاتی و فساد نبود هماهنگی بین دستگاه ها و ارگان های مختلف است، تاکید کرد: دستگاه قضایی را در همه استان ها همکار خودتان و در کنار خودتان بدانید و مجدانه پیگیر احقاق حقوق دولت و مردم باشید.

معاون قضایی دادستانی کل کشور با بیان اینکه در سال های اخیر قضیه مالیات در کشور پررنگ تر شده که جای تقدیر و تشکر دارد، تصریح کرد: این امر نشان می دهد که نظام مالیاتی در مسیر درستی پیش می رود و فرآیند خوبی برای حصول به نتیجه انتخاب شده است. این مسیر را با قوت ادامه دهید تا با جلب مشارکت دستگاه های مختلف و به خصوص جلب مشارکت مردم، انقلابی در مباحث مالیاتی ایجاد شود.

انتهای پیام/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها