[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از رویترز، عربستان سعودی قصد دارد یک پالایشگاه نفتی و کارخانه پتروشیمی در آفریقای جنوبی بسازد. خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت این طرح بخشی از سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری در این کشور آفریقایی است .
الفالح پس از جلسه ای با جف رادیبی، وزیر انرژی آفریقای جنوبی در پرتوریا گفت در این پالایشگاه که ساخت آن به رهبری شرکت دولتی آرامکوی سعودی انجام میشود، از نفت عربستان استفاده خواهد شد .
الفالح گفت:« مذاکراتی با تیم‌های آرامکو، شرکت ملی نفت عربستان انجام شده و آنها تحت حمایت وزارت انرژی آفریقای جنوبی قرار دارند» .
مکان دقیق این پالایشگاه و کارخانه پتروشیمی طی هفته های آینده مشخص خواهد شد .
عربستان سعودی همچنان علاقه داشت از تاسیسات ذخیره نفت آفریقای جنوبی استفاده کند. الفالح اضافه کرد که آکوا پاور، شرکت برق عربستان به دنبال سرمایه‌گذاری در آغاز برنامه های انرژی تجدیدپذیر آفریقای جنوبی است .
او همچنین تأکید کرد مذاکراتی در مورد سرمایه گذاری عربستان در شرکت اسلحه سازی دنل آفریقای جنوبی صورت گرفته است .
سیریل راماپوسا ، رئیس جمهور آفریقای جنوبی سعی دارد نظر سرمایه‌گذاران خارجی را برای کمک به احیای اقتصادش جلب کند و همزمان برای یک انتخابات پارلمانی در سال جاری آماده می شود .
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در آرژانتین در ماه نوامبر با راماپوسا دیدار کرد .

انتهای پیام/۸۱

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها