[ad_1]

عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است در شرایط فعلی اقتصادی جامعه دیگر ظرفیت پذیریش افزایش قیمت کالاها را ندارد و ثابت نگه داشتند قیمت حامل‌های انرژی به این مهم کمک می‌کند اما این مهم باید فکر شده باشد.

علاءالدین بروجردی در تحلیل اظهارات اخیر وزیر نفت مبنی بر اینکه در لایحه بودجه سال۹۸ قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: عدم افزایش قیمت‌های حامل‌های  انرژی خواست مردم است و این مسئله مانع از افزایش قیمت بسیاری از محصولات دیگر می‌شود اما این اتفاق باید فکر شده باشد نه آنکه با سرکوب قیمتی سبب رشد صعودی قیمت نفت، بنزین و گازوئیل مصرفی مردم در چند سال آینده شود.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی تاثیر مستقیم در افزایش قیمت دیگر کالا دارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه توان پذیرش افزایش بیشتر قیمت‌ها را ندارد و افزایش قیمت حامل‌های انرژی تاثیر مستقیم در افزایش قیمت دیگر کالا دارد، ادامه داد: سهمیه‌بندی بنزین و دیگر حامل‌ها ضروری است چراکه موفقیت آن در دولت قبل به وضوح احساس شد لذا انتظاراست دولت آقای روحانی نیز این مهم را جدی گیرد.

ضرروت کنترل میزان خرید حامل‌های انرژی توسط کارت سوخت/اگر محدودیت نباشد مواد سوختی به کشورهای همسایه قاچاق خواهند شد

وی با تاکید بر اهمیت کنترل میزان خرید حامل‌های انرژی توسط کارت سوخت، افزود: اگر این محدودیت نباشد مواد سوختی به راحتی به کشورهای همسایه قاچاق خواهند شد که این به نفع اقتصاد و منافع ملی ایران نیست.

افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید تدریجی باشد.

وی با اعتقاد به اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید تدریجی بوده و  منطقی در ثابت نگه داشتن و رشد قیمت‌ها نهفته باشد، گفت: یکی از عوامل قاچاق سوخت تفاوت قیمت میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورها است.

بیشتر بخوانید :  سرعت تهدید کم آبی بیشتر از اجرای طرح های آبیاری نوین

عدم افزایش تدریجی قیمت حامل‌های انرژی شوک بزرگی را به معیشت مردم وارد می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه عدم افزایش تدریجی قیمت حامل‌های انرژی شوک بزرگی را به معیشت مردم وارد می‌کند، اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در جریان شوک قیمتی انرژی در سال ۸۹، از طریق ورشکستگی و تعطیلی بنگاه‌ها، حداقل ۱.۴ میلیون شغل در سال ۹۰ نسبت به ۸۹ از بین رفته است لذا افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در شرایط کنونی -که بیکاری بیداد می‌کند- عاقلانه نیست.

 

خانه ملت

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها