ظرفیت دو میلیارد دلاری صادرات صنایع دستی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مونسان در مراسم روز ملی صادرات گفت: اقتصاد برگرفته از تولید و اشتغال باید در کشور راه اندازی شود، این در حالی است که صادرات می تواند با تولید و اشتغال، مشکل بیکاری و تورم را حل کند؛ بر این اساس، صنایع دستی کشور نیز می تواند یکی از پتانسیل های صادرات غیرنفتی باشد.  

معاون رئیس جمهور افزود: در ایران ۳۷۰ رشته صنایع دستی به ثبت رسیده که ۴۰۰ هزار نفر در این قالب سازماندهی شده‌اند؛ بر این اساس حدود دو برابر تعدادی که ساماندهی شده، قابلیت ساماندهی دارد و هم اکنون ۴ میلیون نفر در امر صنایع دستی، معیشت دارند.  

وی تصریح کرد: جایگاه ما در دنیا مقام سی و یکم است که متناسب با ظرفیت کشور نیست؛ البته در دولت یازدهم صنایع دستی همواره با رشد مواجه بوده و در سال گذشته میزان صادرات صنایع دستی به ۲۴۰ میلیون دلار رسیده است؛ اما اینکه چرا نتوانستیم متناسب با ظرفیت کشور در امر صادرات نقش ایفا کنیم، به چالش هایی همچون بالا بودن هزینه تمام شده برمی گردد؛ ضمن اینکه فقدان مشوق های صادراتی و مشکلات مرتبط با بازاریابی و تبلیغات نیز صادرات را تهدید می کند.  

مونسان گفت: صنایع دستی کشور باید تجاری سازی شود؛ چین رتبه سوم صادرات غیرنفتی دنیا را دارد و البته یکی از سه قطب مهم در حوزه صنایع دستی به شمار می‌رود.

به گفته او، تولید در مقیاس بزرگ یکی از مشکلات ایران در حوزه صنایع دستی  است که همین تولید در مقیاس بزرگ، چین را در حوزه صادرات صنایع دستی سرآمد کرده است.  

وی با بیان اینکه صادرات صنایع دستی در سال ۹۵ معادل ۲۴۱ میلیون دلار بوده است، اظهار داشت: صادرات صنایع دستی می تواند به بالای ۲ میلیارد دلار برسد، بر این اساس در حال برنامه ریزی هستیم تا با حمایت دولت و مجلس، عدد صادرات صنایع دستی را افزایش دهیم.  

ادامه دارد …

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x