[ad_1]

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت پیش بینی کردند طلا در هفته جاری به بالای ۱۳۰۰ صعود می‌کند اما سرمایه گذاران برای خوش‌بینی به افزایش قیمت طلا اندکی تردید نشان دادند.

به گزارش ایسنا، پس از اینکه طلا در واکنش به انتشار آمار ضعیف تورم مصرف کننده در آمریکا به بالاترین قیمت در دو ماه گذشته صعود کرد، اکثریت کارشناسان بازار این فلز ارزشمند انتظار دارند این فلز زرد در کوتاه مدت به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود کند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۷ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر یا ۵۳ درصد افزایش قیمت طلا تا پایان هفته جاری را پیش بینی کردند. در حالی که ۲ نفر یا ۱۲ درصد انتظار داشتند قیمت طلا کاهش پیدا کند و شش نفر یا ۳۵ درصد نسبت به دورنمای این فلز ارزشمند در هفته جاری نظری نداشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌ گذاران، ۲۱۵۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰۱۸ نفر یا ۴۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۶۶۱ نفر یا ۳۱ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند، در حالی که ۴۷۴ نفر یا ۲۲ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۴۸ درصد از کارشناسان وال استریت و سرمایه‌ گذاران افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند که پیش بینی درستی بود. طلا روز جمعه با ادامه تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی که تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت و به افزایش چشمگیر روزهای گذشته افزود. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک ۳.۹۰ دلار یا ۰.۳ درصد افزایش نشان داد و در ۱۲۹۴ دلار بسته شد و برای کل هفته بیش از ۲ درصد افزایش ثبت کرد.

بیشتر بخوانید :  خودروهای تک‌ستاره عمرشان به سر رسیده است

یکی از نتایج جالب توجه نظرسنجی اخیر، شمار قابل توجه کارشناسان و سرمایه گذارانی است که نظر خنثی دارند. در شرایطی که طلا نزدیک به مرز ۱۳۰۰ دلار قرار گرفته است، برخی از کارشناسان بازار می‌گویند این فلز ارزشمند به عامل تاثیرگذار جدیدی نیاز دارد تا از این سطح که از نظر روانی اهمیت زیادی دارد، عبور کند.

به گفته اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک، طلا پیش از این چند بار موفق به صعود به بالای سطح ۱۳۰۰ دلار نشده است بنابراین تصور می‌رود که این فلز به عامل جدید دیگری نیاز دارد.

علاوه بر آمار اقتصادی ضعیف آمریکا که از قیمت طلا حمایت کرده است، رشد قابل توجه تنش میان آمریکا و کره شمالی به رشد چشمگیر قیمت این فلز ارزشمند کمک کرده است. بااینهمه تحلیلگران هشدار داده‌اند عدم وجود تحولات جدید ممکن است باعث شود سرمایه گذاران به سودگیری از رشد اخیر قیمت‌ها بپردازند.

کن موریسون، دبیر نشریه “موریسون در بازارها” در این باره به کیتکونیوز گفت:‌ تصور می‌کنم طلا در هفته جاری که دیپلماسی و مذاکرات برای کاهش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی بکار گرفته می‌شود، احتمالا عقب نشینی می‌کند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ روز جمعه ۰.۴ درصد اُفت کرد. ضعیف شدن ارزش دلار می‌تواند از روند رشد کالاهایی مانند طلا که به این ارز معامله می‌شوند، حمایت کند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش ترخیص کاریآیا واردات خودرو به صرفه استاخبار گمرکات کشورارزانترین پست بین المللیارسال پول به ایران از هلندانتقال پول به فیلیپینانتقال پول به وبمانیبازرسی گمرک فرودگاه امامبانک صادرات 10 گردش حسابپست سریع باخترترخیص خودرو از گمرک بندرعباسترخیص کار کالاترخیص کالا در جلفاجشنواره ی خرید اینترنتیچگونه ترخیص کار گمرک شویمحمل بار از قشمحمل بار زمینی به اروپاحمل بار هوایی از چین به ایرانحمل خرده بار از چینحمل دریایی بار به عمانخرید ابزار برق کشیخرید اینترنتیخرید اینترنتی آمازونخرید اینترنتی بلیط فوتبالخرید اینترنتی بلیط هواپیماخرید اینترنتی خط 0919خرید اینترنتی قرص وگادولخرید خط تولید قیر امولسیونخرید عمده کفش از چینخرید مستر کارت حضوریسایت آمازون ملیشرکت حمل و نقل بین المللی خط صباشرکت حمل و نقل دریای طلاییشرکت حمل ونقل بین المللی صنایعصادرات سنگ کروم به چینصرافی دوقرونصرافی سضوابط واردات تجهیزات پزشکیقیمت بیت کوین به ریالقیمت دلار حواله چینکارت بازرگانی 5 سالهکشتی جنرال کارگوگمرک سمنانمستر کارت بانک سامانواردات آلمانواردات تجهیزات آزمایشگاهیواردات خودرو هیبریدیواردات مهر و تسبیح از چینوب مانی ترانسفر

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها