ضوابط جدید واردات خودرو در انتظار تصویب دولت/ سایت ثبت سفارش فعلا بسته است

VID-TEACHING main

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

رییس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه محدودیت واردات خودرو و بسته بودن سایت ثبت سفارش ربطی به حمایت از تولید کنندگانی که خودرو وارد کرده‌اند ندارد، گفت: فعلا امکان ثبت سفارش به صورت CBU وجود ندارد.

اقتصاد آنلاین – سمانه برمخ شاد؛ مجتبی خسروتاج در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره نارضایتی واردکنندگان نسبت به بسته بودن ثبت سفارش خودرو اظهار کرد: دستورالعملی را برای دولت فرستادیم و تعیین کردیم که واردات خودرو بر اساس چه ضوابطی می تواند انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به این که تا زمانی که دولت ضوابط را اعلام نکند اجازه ثبت سفارش و واردات خودرو به صورت کامل را نمی‌دهیم، تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی و واحدهای خودروساز داخلی، امروز واردات را به صورت قطعات یدکی و منفصله واردات را انجام داده و تولید می کنند و از ظرفیت های داخلی استفاده می کنند.

رییس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه فعلا امکان ثبت سفارش به صورت CBU وجود ندارد، تصریح کرد: فعلا نمی توانم جزییات تغییر ضوابط را اعلام کنم و منتظر تصویب و اعلام از سوی دولت هستم.

خسروتاج درباره اینکه شائبه ای ایجاد شده مبنی بر اینکه بسته بودن ثبت سفارش با هدف حمایت از تولیدکنندگانی که اقدام به واردات میکنند صورت گرفته است، گفت: خیر چنین چیزی درست نیست و این محدودیت ربطی به خودروسازانی که واردات دارند، ندارد ولی به هرحال با توجه به شرایط کشور در پسابرجام چون تاکید بر تولید داخل و سرمایه گذاری داخلی است، و با تعدادی از خودروسازان خارجی قرارداد مشارکت امضا شده، ضوابط واردات تغییر خواهد کرد.

وی افزود: تغییر ضوابط با هدف استفاده از ظرفیت داخل، حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات صورت گرفته است.

خسروتاج در پاسخ به اینکه آیا با ضوابط جدید واردات محدود خواهد شد؟ گفت:اگر شرایطی که ما پیش بینی کردیم تصویب شود ممکن است واردات محدود نشود.

رییس سازمان توسعه تجارت در پاسخ به اینکه آیا تصویب این دستورالعمل به دولت دوازدهم موکول خواهد شد؟ اظهار کرد: ما منتظر هستیم،ممکن است هر لحظه این ضوابط در دولت تصویب شود.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x