[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: دکتر علی کریمی، نماینده و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و مهندس علیرضا عبدالله زاده، مدیر گروه توسعه و سیاست گذاری پنتد دانشگاه شریف و مشاور اسبق وزارت رفاه در برنامه «پیشران» در زمینه سوخت و هدفمندی یارانه ها به گفتگو پرداختند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، دکتر کریمی در برنامه شب گذشته پیشران گفت: یکی از بزرگترین چالشهای پیش روی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، نحوه ی نگرش و عملکرد دولت و مردم در خصوص یارانه هایی است که در جامعه پرداخت می شود و عمده ی یارانه ها به حوزه انرژی و سوخت مربوط می شود.
وی در ادامه به دلایل دولت برای حذف کارت سوخت اشاره کرد و گفت:اول اینکه اعلام شد سامانه هوشمند سوخت سالانه ۲۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری دارد و برای حذف این هزینه، تصمیم به کنار گذاشتن کارت سوخت کردند.نکته دوم اینکه سامانه موجود و دو نرخی بودن باعث فساد می شود.در حالی که خاصیت های کارت سوخت بیشتر از هزینه هایی بود که دولت به آن اشاره کرد.
دکتر کریمی گفت: ما باید برای آحاد کشور، مردم کشور سهمیه تعیین کنیم نه برای خودرو. چون در کل کشور ۱۸ میلیون خودرو داریم و ۶۰ درصد مردم خودرو ندارند و از منافع حاصله بی نصیب هستند.
ما مدلی برای حذف یارانه بنزین و افزایش قیمت مدنظرمان هست و این است که برای آحاد جامعه، جمعیت ۸۰ میلیونی سهمیه تعیین کنیم و این سهمیه الزاما سهمیه بنزین نیست، به نوعی اعتبار است، که در کارت اعتباری قرار می گیرد و اگر خانوار خودرو داشتند، از بنزین استفاده میکنند و اگر خودرو نداشتند، از مترو و اتوبوس استفاده میکنند.
ولی افزایش قیمت بنزین و حذف یارانه میتواند تورم زا باشد و برای جلوگیری از این مشکل می توانیم مدتی را مشخص کنیم مثلا یک ماه که این پول قابل برداشت نقدی نباشد و بعد از مدت مشخص، مانده اعتبار را می توانند به صورت نقد استفاده کنند.
مهندس علیرضا عبدالله زاده، مدیر گروه توسعه و سیاست گذاری پنتد دانشگاه شریف و مشاور اسبق وزارت رفاه مهمان دیگر روز سه شنبه برنامه پیشران گفت:عده ای از کارشناسان و اساتید دانشگاه ها و مراکز اجرایی و پژوهشی دور هم جمع شدند کاملا غیر سیاسی و خود جوش حرکتی را شروع کردند که چگونه می شود یک طرحی به دولت و مجلس پیشنهاد کرد که بتواند ما را از چاله بیرون آورد.
بعد از مطالعات زیاد و شبیه سازی های انجام شده در نهایت به این نتیجه رسیدند که یک الزامی وجود دارد برای اینکه این یارانه پنهان که در حال حاضر توزیع می شود باید باز توزیع شود و قرار نیست لزوما به دولت برسد قرار است از جیب ثروتمند این تخفیف به جیب فقر برسد یعنی یک توزیع هدفمند صورت بگیرد.
مهندس عبدالله زاده در خصوص کارت سوخت گفت:این قرائت که کارت سوخت باعث کاهش قاچاق و کاهش مصرف بنزین شد، قرائتی خام است.و تجربه به ما ثابت کرده که کارت سوخت به تنهایی باعث کاهش قاچاق و کاهش مصرف نمی شود.
اگر عده ای می خواهند کارت سوخت را احیا کنند من پیشنهاد میکنم کار کارشناسی انجام دهند، کارت سوخت اگر اختلاف قیمتی نداشته باشد، هیچ کس استفاده نمیکند و از کارت جایگاه استفاده میکنند و باید دو نرخی شود و نرخ دوم نیز قابل توجه باشد.
وی در پایان برنامه گفت: برای اصلاح های بزرگ، اجبار به اقدام داریم. مردم منتظرند که اتفاقی بیفتد و عمل می خواهند نه بی عملی.
برنامه «پیشران» به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان ، محصول گروه دانش شبکه ۴ سیماست که به صورت هفتگی سه شنبه شب ها، حوالی ساعت ۲۱پخش می شود.

بیشتر بخوانید :  جذابیت تک سهم ها وشرکت های کوچک برای بورس بازها

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها