[ad_1]

اقتصاد آنلاین – علی مفید؛ محمد طحان پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین در خصوص وضعیت فعالیت در صنف لوازم خانگی گفت: در نگاه کلی فعالیت در این صنف تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد. اما اتفاقات جزیی در صنف لوازم خانگی در حال رخ دادن است که امید به فعالیت را افزایش داده است.

وی افزود: شرایط تولید کالای ایرانی در صنف لوازم خانگی در حال بهبود است و به رغم خارج شدن کارخانه های تولیدی متفرقه ای که در دولت قبل در این صنف شکل گرفت، امروز شاهد هستیم کارخانه های تولیدی مطرح ایرانی ماندگار شدند و با شرکای خارجی عقد قرارداد تولید مشترک دارند. که به دلیل عمق تولید این محصولات می توانیم بگوییم تولید متعلق به داخل است.

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: در سال های گذشته تولید کننده هایی وارد چرخه فعالیت شدند و از تسهیلات بانکی مناسبی هم بهره مند شدند، اما به دلیل نداشتن نگاه اقتصادی درست سرمایه های خود را به درستی وارد چرخه تولید نکردند و از دریافت تکنولوژی روز غافل شدند. همین موضوع هم سبب شد امروز تعداد این کارخانه های در معرض بحران زیاد باشد. که البته برخی هم وجود این کارخانه ها را نمادی از رکود در بخش لوازم خانگی می دانند. اما باید توجه داشت کارخانه هایی که با تکنولوژی روز تطبیق پیدا کردند وضعیت خوبی دارند و نمی توان تعبیر رکود در بخش لوازم خانگی را پذیرفت.

وی ادامه داد: در بخش عرضه فروشگاه ها هم شاهد شرایط مشابهی هستیم، چرا که میزان استقبال از بازارهای اینترنتی در حال گسترش است، در حالی که فروشگاه های سنتی مانند راسته سه راه امین حضور توان رقابت با ظرفیت بازار جدید را ندارند اما با این حال تعداد فروشگاه های عرضه در این خیابان رو به گسترش است و خلوت بودن این خیابان در نگاه برخی تعبیر به رکود در صنف لوازم خانگی شده است.

بیشتر بخوانید :  جزییات توسعه منطقه آزاد چابهار/ ایجاد فرودگاه جدید و ایرلاین در دستور کار است

طحان پور با بیان اینکه مراکز عرضه و تولیدی که توان تطبیق با شرایط جدید بازار را ندارند، می بایست از چرخه بازار خارج شوند، تصریح کرد: در صنف لوازم خانگی شاهد یک دوره گذار از حالت سنتی به مدرن هستیم، اما این موضوع مورد غفلت قرار می گیرد و در سال های گذشته از سوی شهرداری شاهد صدور پروانه های ساخت زیادی بودیم که به افراد اجازه می داد فعالیت خود را به شکل سنتی شروع کنند. اما این افراد ناتوان از فعالیت می شوند و برای ادامه بقا در این صنف ناگزیر می شوند از محل فروش کالاهای چند میلیون تومانی تنها سود یک درصد دریافت کنند. به طوری که با وجود رتبه بندی بین المللی بالای این صنف در بین دیگر مشاغل دنیا، هم اکنون یک واحد صنفی عرضه ساندویچ از سود بیشتری نسبت به عرضه کننده کولر برخوردار است.

وی تصریح کرد: دربخش تولید لوازم خانگی شرایط امیدوار کننده تری برقرار است و تولید کننده های مطرح توانستند با شرکای خارجی شرایط تولید مشترک را تجربه کنند، اما هنوز نگاه صادراتی در این بخش برقرار نشده است و می بایست با برنامه ریزی از ظرفیت ایجاد شده درست استفاده کنند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاiphone 5 خرید اینترنتیاداره ی گمرک ایرانارسال پول به اروپاارسال پول به سنگاپورافزونه پی پال وردپرسانتقال پول به ترکیهانتقال پول به فارکسبیت کوین ایرانیپسورد سایت آمازونتجهیزات شبکه های فیبر نوریتجهیزات فعال و غیرفعال شبکهترخیص بسته پستی از گمرکترخیص خودرو زنجان شمالیترخیص کار برنجترخیص کالا چیستچالش های صنعت حمل و نقل هواییحمل بار از آلمان به ایرانحمل و نقل خط صباحمل و نقل کیشحواله ارز دولتیخدمات بار هوايي پرسخرید ابزار تایم ال90خرید المان سردخرید اینترنتی گوشی موبایلخرید خط تولید غذای ماهیخرید دلار آمازونخرید عمده کفش از چیندریافت وب مانی رایگانراهنمایی واردات از چینرهگیری مرسولات پستی عادیساختمان شماره 2گمرک ایرانسايت Ebay چيستصادرات ایران به چین چیستصادرات طلا به ترکیهصادرات لوله های پلی اتیلنصرافی های مشهدطراحی شبکه حمل و نقل شهریطریقه ی گرفتن مستر کارتفروش خط تولید خوراک دام و طیورقوانین گمرک برای جانبازانگمرك چيستمسئولیت مدنی در حمل و نقل هوایی کالا و مسافرهزینه حمل از چینواردات پوشاک از چینواردات خودرو به صرفه استواردات دوربین عکاسی از چینواردات فلش مموری از دبیواردات قطعات خودرو از دبیواردات کالا از چینیادگیری ترخیص کالا

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها