[ad_1]

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی گروه تجاری ققنوس از بیمه مرکزی، «غلامرضا سلیمانی» در تشریح عملکرد صنعت بیمه در نیمه نخست امسال اظهار داشت: نکته قابل توجه و مثبت اینکه فقط ۳۲ درصد حق بیمه های تولیدی توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شده و بقیه سهم شرکت های بیمه خصوصی است.
وی افزود: بیمه مرکزی در تلاش است سهم شرکت های خصوصی در تولید حق بیمه رشد بیشتری یابد چون به خصوصی سازی و جذب سهامداران بخش خصوصی اعتقاد داریم.
رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال فقط سهم هشت شرکت‌ شامل ایران با ۳۲.۳ درصد، آسیا با ۱۱.۳ درصد، دانا با ۷.۵ درصد، البرز با ۶ درصد، پارسیان با ۵.۴ درصد، پاسارگاد با ۵.۲ درصد، کوثر با ۴.۶ درصد و معلم با ۴.۴ درصد در مجموع بیش از سه چهارم (۷۶.۶ درصد) از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داد و ۲۳.۳ درصد باقیمانده توسط ۱۹ شرکت بیمه دیگر تولید شده است.
به گفته سلیمانی، تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در این مدت نیز با ۸.۴ درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره بوده است.

** سهم بیمه زندگی به ۱۴.۸ درصد رسید
رئیس کل بیمه مرکزی درباره ترکیب سبد بیمه کشور در نیمه نخست امسال گفت: ۳۶.۳ درصد حق‌بیمه‌های تولیدی به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد اختصاص دارد و ۲۰.۹ درصد آن مربوط به رشته درمان است.
سلیمانی اضافه کرد: هرچند سهم بیمه زندگی به ۱۴.۸ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسیده است اما هنوز این میزان برای ما قابل قبول نیست و باید تحول اساسی در این حوزه شکل گیرد.
وی، فرهنگ سازی و آموزش را راهکار اصلی افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در جامعه دانست تا آحاد جامعه با ظرفیت ها و مزایای بیمه نامه های زندگی آشنا شوند و تحولات بزرگی در سطح رفاه و امنیت خاطر جامعه بوجود آید.

بیشتر بخوانید :  ۱۱ تکلیف جدید بودجه‌ای بانک‌ها/ نحوه تامین مالی خارجی

** بیمه ها ۱۰۸.۷ هزار میلیارد ریال خسارت پرداختند
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین گفت: شرکت های بیمه در نیمه نخست امسال حدود ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳.۲ درصد رشد دارد.
سلیمانی افزود: ۶۶.۶ درصد از خسارت های بازار بیمه توسط بخش غیردولتی جبران شد که جایگاه ویژه و اهمیت شرکت های خصوصی بیمه ای را نشان می دهد.
به گفته وی، این میزان برای حدود ۲۶ میلیون مورد خسارت پرداخت شده است که از نظر تعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱.۲ درصد رشد دارد.
«از این میزان خسارت پرداختی، رشته های بیمه «شخص ثالث و مازاد و همچنین درمان» هر کدام با ۳۶.۹ درصد، بیشترین سهم را در خسارت های پرداختی داشتند و سهم بیمه زندگی ۸.۹ درصد بوده است.»
سلیمانی خاطرنشان ساخت: در نیمه نخست امسال، نسبت خسارت صنعت بیمه به ۵۹.۳ درصد رسید که در مقایسه با نیمه نخست پارسال ۱.۱ درصد کاهش دارد.
به گفته وی، نسبت خسارت در ۹ شرکت بیمه ای بالاتر از میانگین کل صنعت بیمه بوده که شامل ۴۲۵.۴ درصد دی، ۹۳.۳ درصد میهن، ۷۳.۱ درصد دانا، ۶۷.۸ درصد رازی، ۶۷.۴ درصد امید، ۶۴.۷ درصد البرز، ۶۱.۳ درصد ایران، ۶۰.۲ درصد سینا و ۶۰.۱ درصد پارسیان است.
سلیمانی در ادامه گفت: پس از شرکت های یادشده، نسبت خسارت شرکت بیمه آسماری با ۵۹.۲ درصد قرار دارد و نسبت خسارت سایر شرکت های بیمه به مراتب پایین تر از نسبت خسارت بازار بوده است.
وی تاکید کرد: دو رشته‌ بیمه اعتبار و درمان به ترتیب با ۱۷۹.۷ درصد و ۱۰۴.۹ درصد نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند؛ پس از آن، نسبت خسارت بیمه شخص ثالث و مازاد با ۶۰.۳ درصد، کمی نزدیک به سطح بازار بیمه (با ۵۹.۳ درصد) بوده و نسبت خسارت سایر رشته های بیمه به مراتب پایین تر از نسبت خسارت بازار بوده است.
رئیس کل بیمه مرکزی در ارزیابی خود از آینده صنعت بیمه اظهار داشت: تحرک بیشتر در صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است و همه صاحب نظران، فعالان و مدیران و شبکه فروش باید با تلاش بیشتر و تکیه بر ابتکار و نوآوری به تقویت بازار صنعت بیمه کمک کنند.
اقتصام*۲۰۲۵ ** ۲۰۲۳

بیشتر بخوانید :  "جای خالی ما" بر روی صحنه

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها