[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: معاون فرابورس با بیان اینکه سرمایه گذاری در صندوق های جسورانه، برای مردم از سایر بخش های بازار سرمایه سودآورتر است، گفت: البته مردم نباید به فکر بازدهی های کوتاه مدت باشند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، سیدمهدی علم الهدی در نشست خبری یک دیدار یک عرضه فرابورس با محوریت صندوق های جسورانه گفت: صندوق های جسورانه تاکنون تعهدات خوبی را ایجاد کرده و توانسته اند در فرابورس نقش آفرین باشند و اکنون ما می خواهیم این پیام را به سرمایه گذاران بدهیم که به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری می توانند در این صندوق ها وارد عمل شده و سرمایه گذاری کنند.

معاون فرابورس افزود: حجم معاملات ثانویه صندوق های جسورانه محدود است و شاید به خاطر همین باشد که عموم مردم آشنایی با آن ندارند و این در شرایطی است که سرمایه گذاری هایی که این صندوق ها در حوزه استارت آپ ها داشته اند، با دقت نظر بسیار بالا همراه بوده و بررسی ها نشان می دهد سرمایه گذارها دقت و وسواس زیادی در این رابطه به خرج داده اند تا جایی که ممکن است نرخ شکست آنها پایین باشد.

وی تصریح کرد: بازدهی برخی از صندوق های جسورانه به ۴۰ درصد رسیده و به نظر می رسد به صورت کلی بازدهی در اکثر صندوق ها در همین حدود باشد، بنابراین صندوق های جسورانه فرصت خوبی برای سرمایه گذاری عموم مردم هستند که علاقه مند به ورود در حوزه های نوآورانه و سرمایه گذاری در آن هستند.

بیشتر بخوانید :  ارجاع سؤال از روحانی به کمیسیون اقتصادی

علم الهدی ادامه داد: به نظر می رسد مردم می توانند بازدهی خوبی از سرمایه گذاری های جسورانه داشته باشند و با توجه به اینکه مباحث مالی این صندوق ها در کدال به ثبت می رسد، از شفافیت لازم برخوردار باشند، این در شرایطی است که بازار سرمایه گذاری های خطرپذیر در مقایسه با سرمایه گذاری هایی که مردم در مجموعه بازار سرمایه دارند، کمتر مورد توجه قرار گرفته، در حالی که فرصت مناسبی به شمار می رود و کم ریسک تر از سایر سرمایه گذاری ها است.

معاون فرابورس تأکید کرد: مردم باید به این نکته توجه کنند که حضور در سرمایه گذاری های جسورانه همراه با بازدهی کوتاه مدت نخواهد بود، بلکه این طور نیست که امروز در این صندوق ها یونیت بخرند و فردا سود ببرند، بلکه باید در درازمدت به آن نگاه کرد و به سود مطلوب رسید.

علم الهدی گفت: صندوق های سرمایه گذاری جسورانه برای مردم هنوز ناشناخته هستند اما به عنوان فرصت های سرمایه گذاری می توانند مدنظر قرار گیرند، این در شرایطی است که عمر صندوق های جسورانه ۵ تا ۷ سال پیش بینی شده و در نهایت از فرابورس خارج خواهند شد.

همچنین در این نشست جیرفتی مدیر اجرایی صندوق سرمایه گذاری جسورانه فناوری بازنشستگی نیز گفت: به مدد فرابورس و با مجوزهای اخذ شده اولین صندوق بازنشستگی به حوزه سرمایه گذاری های جسورانه وارد شد و این یک فرصت به شمار می رود که امیدواریم سایر صندوق های بازنشستگی نیز بتوانند در این حوزه نوآورانه حضور یابند.

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که حضور و سرمایه گذاری در این صندوق ها همراه با بازدهی کوتاه مدت نخواهد بود، بلکه باید به نحوی برنامه ریزی نمایند که انتظار بازدهی مناسب در بلندمدت را داشته باشند، چرا که استارت آپ ها پربازده هستند اما نیاز است به سرمایه گذاری های بلند مدت در رابطه با آنها فکر کرد.

بیشتر بخوانید :  خیز نفت برنت برای بازگشت به کانال ۵۰ دلار

وی افزود: ۱۱ مدل ارزش گذاری در این صندوق جسورانه مدنظر قرار گرفته که موضوع فعالیت آن در طرح ها و شرکت های نوپای نوآورانه در حوزه فناوری های مالی با تمرکز بر فناوری بیمه ای و خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

جیرفتی گفت: اندازه صندوق برابر با ۱۰۰ میلیارد ریال بوده که به صورت ۱۰۰ هزار واحد سرمایه گذاری به ارزش اسمی هر واحد یک میلیون ریال در تعهد مؤسسان و پذیره نویسان است و البته پذیره نویسی آن نیز از امروز آغاز خواهد شد.

همچنین جواد عشقی نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست گفت: نخستین ابزاری که در بحران صندوق های بازنشستگی دنیا، این صندوق ها را نجات داد، سرمایه گذاری های جسورانه بود که با تمرکز بر این فعالیت وارد حوزه صندوق های جسورانه شده ایم.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها