[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت امروز در اولین جلسه هم اندیشی راهکارهای توسعه صادرات، خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: از بهترین ظرفیت‌ها که قابلیت جایگزینی صادرات نفتی دارد همین موضوع صادرات خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات است.

وی افزود: براساس آمارهایی که در سطح جهان مطرح می‌شود این صنعت مسیری رو به رشد را طی می‌کند به طوری که ۱۰۰ برند اول دنیا در  این بخش سهم بالایی از کل تجارت جهانی را دارند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت افزود: ۱۰ برند اول ارزشی معادل ۵ درصد کل صادرات جهان و ۲۰ برابر کل صادرات ایران را به خود اختصاص داده‌اند؛ که این شرکتها شامل گوگل، آمازون، ماکروسافت و… هستند که ارزشی حدود ۷۹۰ میلیارد دلار ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که در حوزه صادرات خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات حدود ۲۵۰ میلیون دلار حجم صادرات بخش‌هایی مانند آی‌تی و نرم‌افزارهای آموزشی است.

مودودی گفت: کشور هندوستان در بخش صادرات نرم‌افزاری موفقیت‌های  مناسبی داشته و حدود ۷۵ میلیون دلار درآمدزایی ایجاد کرده است که ما نیز می‌توانیم حتی این بخش را جایگزین نفت کنیم و به عنوان برند در دنیا مطرح شویم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت یادآور شد: البته تا زمانی که بخش خصوصی و دولتی برای این موضوع جغرافیای صادراتی تعریف نکنند نمی‌توان انتظار زیادی  از صادرات آن داشت.

وی یادآور شد: در صورتی که صادرات این بخش ساماندهی نشود نمی‌تواند از حمایت‌هایی مانند معافیت‌های مالیاتی در صادرات استفاده کند.

مودودی یادآور شد:  البته در این بخش متاسفانه با تنوع مجوزهایی روبرو هستیم که به صلاح نیست و به عنوان مانعی برای جهش در سایر خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید :  هشدار دامپزشکی درباره تب کنگو: جگر خام و نیم‌پز نخورید

 

انتهای پیام

 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها