[ad_1]

«مرتضی رضایی» عصر یکشنبه در حاشیه نخستین نشست «معرفی ظرفیت های سرمایه‌گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران» در پاسخ به خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس افزود: با توجه به رقم جزیی صادرات، برنامه لازم را داریم و اجازه افزایش بی محابای قیمت را نمی دهیم.
وی ادامه داد: با توجه به نوسان نرخ ارز، اکنون صادرات یک ارزش بسیار مناسب برای کشور است که باید از آن استفاده شود.
رضایی تصریح کرد: اگر کنترل در بازار داخلی وجود داشته باشد، شاهد تغییرات قیمتی نخواهیم بود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی اعلام کرد هنوز صدور گوشت مرغ آغاز نشده است اما طبق برنامه تلاش داریم شرکت های توانمند تولیدکننده به صادرات دست بزنند.
به گفته وی، طبق برنامه ریزی، باید ابتدا افزایش تولید اتفاق بیفتد تا به کمبود بازار داخلی منجر نشود.
این مقام وزارت جهاد کشاورزی یادآوری کرد: در بهترین دوره ها سالیانه بیش از ٧٠ هزار تن صادرات گوشت مرغ داشتیم که رقمی جزیی از تولید به شمار می رود.
به گفته وی، در ۲ سال گذشته برای تنظیم بازار داخلی، صادرات این محصول متوقف شده بود.
به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، طبق آمارها هر سال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ایران تولید و عرضه می شود که تامین کننده نیاز داخلی است؛ در سال های گذشته سالیانه تا ۱۰۰ هزار تن مرغ مازاد بر نیاز داخلی آن به کشورهای هدف صادر می شد اما با ممنوعیت صدور این محصول، بازارهای خارجی از دست رفت.
دیروز (یکشنبه) به درخواست وزیر جهادکشاورزی و دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، بخشنامه رفع ممنوعیت صادرات گوشت مرغ سرد، گرم و منجمد و احشای آن به گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
نخستین نشست «معرفی ظرفیت های سرمایه‌گذاری و تجاری در صنعت خوراک دام ایران» عصر دوشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
در حاشیه این نشست، کتاب «بازار خوراک دام ایران» رونمایی شد که به زبان انگلیسی نوشته شده و به معرفی اقتصاد ایران بویژه کشاورزی و دامپروری آن پرداخته است.

بیشتر بخوانید :  طرح جامع فولاد منتظر تصویب دولت/احتمال واردات سنگ‌آهن در سال۹۷

اقتصام**٩١٨۶*۶۹۸۴*۱۹۶۱*

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها