صادرات پسته ترکیه به جای پسته ایران/ پیمان سپاری ارزی نفس صادرات پسته را گرفت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس– سپیده قاسمی؛ محمدابراهیم علوی  در گفت و گو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبا اشاره به کاهش تولید در پی تغییرات اقلیمی در سال زراعی گذشته، اظهار کرد: تغییرات اقلیمی در پایان سال گذشته و ابتدای سالجاری تولید را به یک چهارم تا یک پنج میزان معمول کاهش داده است ضمن اینکه کیفیت نیز افت داشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها پسته‌های باقی مانده در انبار از سال گذشته و مقدار اندکی پسته بی کیفیت سالجاری در اختیار صادرکنندگان است که پاسخگوی نیاز بازار صادراتی ما نیست.

علوی با انتقاد از طرح  پیمان سپاری ارزی، تاکید کرد: این طرح حدود ۱۵ سال پیش نیز اجرا شد و نتایج آن برای اقتصاد کشور بسیار منفی بود و دلیلی برای تکرار یک تجربه بد وجود ندارد.

به گفته وی؛ به دلیل تحریم‌ها مشتریان خارجی اصرار بر پنهان کردن مشخصات و بانک‌های دارند که با کشور ما وارد معامله می‌شوند در حالی که با پیمان سپاری ارزی مشخصات مشتریان در دسترس دشمنان قرار می‌گیرد و آن‌ها را نسبت برای اقدام بر علیه آن‌ها هشیار می کند.

علوی با بیان اینکه تصمیمات یک شبه دولت در بخش تجارت خارجی عجیب و غیرقابل پذیرش است، افزود: آمریکا ۶ ما قبل از اعمال تحریم‌ها به ایران و کشورهای طرف تجاری هشدار داد تا خود را برای رویارویی با شرایط جدید آماده کنند، اما دولت ما یک شبه تصمیماتی می‌گیرد بدون اینکه به تجاری که سال‌ها برای ایجاد و حفظ بازار هزینه کرده‌اند نسبت به آن آمادگی داشته باشند.

وی نتایج تصمیمات و اجرای طرح‌های اشتباه در تجارت خارجی را سلب اعتماد مشتریان سنتی و جدید کشور و از دست رفتن تدریجی بازارهای صادراتی عنوان کرد.

این عضوهیات نمایندگان اتاق ایران پیش بینی کرد که با تمام تمهیدات که تجار به کار می‌برند حداکثر صادرات پسته در سالجاری به ۵۰ تا ۶۰ هزارتن نرسد.

علوی میزان صادرات پسته در سال گذشته را بیش از ۱۳۱ هزار تن عنوان کرد.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x