صادرات نفت روسیه طی ۱۰ ماه ۳۶.۶۵ میلیون بشکه کاهش یافت- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس به نقل از اویل پرایس، روسیه در ۱۰ ماه اول سال ۲۰۱۸ به خاطر امضای توافقنامه کاهش تولید نفت با اوپک، ۳۶.۶۵ میلیون بشکه (۵ میلیون تن) نفت خام کمتر صادر کرده است .
این کاهش تولید نفت به اندازه کافی قیمت نفت را بالا برد که روسیه از صادرات نفت خود درآمد بالایی به دست آورد. طبق اطلاعات گمرک، این افزایش درآمد ۳۸.۶ درصد بوده است و به ۱۰۶.۵۹ میلیارد دلار می‌رسد . روسیه، اول در اواخر ۲۰۱۶، وقتی مشخص شد قیمت جهانی نفت بدون دخالت این کشور روند صعودی پیدا نمی‌کند، توافق کرد به همراه اوپک تولید خود را کاهش دهد. در آن زمان روسیه متعهد شد ۳۰۰ هزار بشکه در روز از اوج تولید خود که بیش از ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز بود پایین بیاید .
در سال جاری پس از اینکه اوپک و تولید کنندگان غیر اوپک به توافق رسیدند که یک بار دیگر تولید جهانی نفت را در پاسخ به کاهش قیمت آن پایین بیاورند، روسیه اعلام کرد که ۲۰۰ هزار بشکه از رقم کلی ۱.۲ میلیون بشکه  کاهش تولید را متقبل میشود .
کمی بعد از گزارش توافق کاهش تولید، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت ماهها طول میکشد شرکت‌های نفت روسیه تولید خود را تا سطح مورد نظر پایین بیاورند. نواک عوامل فصلی را مقصر دانست که مانع کاهش سریع تولید می شوند .
ولی حتی اگر قیمت نفت در همین حد بماند، دلیلی برای نگرانی روسیه نیست. قبل از نشست وین روسیه مشخص کرد که نفت بشکه ای ۶۰ دلار برای او مشکلی به وجود نمی آورد. در واقع بعد از نشست وین بین اعضای اوپک و شرکایشان، قیمت نفت افزایش چندانی نداشت. ولی حالا پس از گزارش ماهانه اخیر آژانس بین المللی انرژی مبنی بر کاهش تقاضا در سال آینده، قیمت نفت در حال افزایش است .

انتهای پیام/۳۸

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x