[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن نامور مطلق روز یکشنبه در نشست بررسی دستاوردهای حضور صنایع دستی ایران در بیست ودومین نمایشگاه جهانی میلان افزود: تجربه این نمایشگاه برای ما یک اندوخته تازه بود.

وی اظهارکرد: برداشت ما از صنایع دستی با برداشت اروپایی ها متفاوت است، آنها علاوه بر صنایع دستی متعارف مثل ما صنایع غذایی نمایش و برخی چیزهای دیگر را جز صنایع خلاق محسوب می کنند.

نامور مطلق ادامه داد: ۳۰ درصد غرفه های ایتالیایی ها که نیمی از نمایشگاه را در اختیار داشتند به صنایع غذایی اختصاص داشت، حتی ترکیه هم بخش قابل توجهی نیز از نمایشگاه صنایع دستی خود را به محصولات غذایی اختصاص داده بود که این نشان می دهد باید برداشت های خود را از صنایع دستی توسعه داده و بروز کنیم.

وی تاکید کرد: ایران اولین مهمان افتخاری نمایشگاه میلان پس از دو دهه بود و تلاش ما این بود تا بتوانیم بیشترین دستاورد را از این امکان حاصل کنیم.

نامور مطلق درباره اهداف و دستاوردهای سه گانه نمایشگاه میلان تصریح کرد: تولید در کارگاه های کوچک و متوسط و تجارت در فروشگاه های بزرگ شعار اصلی ما است و باید به سمت تخصصی کردن موسسات برویم یعنی هر کدام از موسسات ما روی یک یا دو نمایشگاه جهانی متمرکز شوند و با بازارهای آنها ارتباط برقرار کنند.

معاون صنایع دستی کشور اظهار کرد: پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات مهم است تا بتوانیم با کشورهایی مانند هند که این روتختی قلم کار را فقط ۱۰ یورو عرضه می کنند بتوانیم رقابت کنیم.

بیشتر بخوانید :  نرخ پایه‌های صادراتی اصلاح شود/حذف مشکلات ناشی ازپیمان‌سپاری ارزی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

نامور مطلق ابراز امیدواری کرد تا سال آینده مساحت غرفه ها در این نمایشگاه دو برابر شده و حمایت بیشتری از طرف ایرانیان خارج از کشور برای صنایع دستی در این نمایشگاه ها تامین شود.

حضور در نمایشگاه میلانو

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی هم گفت: میلان دومین شهر پرجمعیت ایتالیا و سومین اقتصاد قدرتمند اتحادیه اروپاست و بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی دنیا را برگزار می کند.

پویا محمودیان اظهار کرد: حضور پررنگ سامانه «زبردستان» از نقاط قوت ما در این نمایشگاه بود و کشورمان به عنوان مهمان ویژه در این رویداد حضور داشت.

وی ادامه داد: از ۶ تا ۸ بهمن ماه امسال هم در یک نمایشگاه کلاسیک تر در شهر میلان شرکت خواهیم کرد.

خانه ایرانی یک تفکر است

طراح غرفه «خانه ایرانی» نیز در این نشست گفت: خانه ایرانی یک تفکر است و بحث فروش در اولویت آن نیست؛ ما نشان می دهیم چگونه می شود از ایده های ایرانی و صنایع دستی ایرانی برای طراحی و تزیین خانه ها استفاده کرد.

امیرمسعود انوشی فر افزود: به دلیل اهمیت نمایشگاه میلان و بازدیدکننده های میلیونی باید از همین حالا به فکر نمایشگاه سال بعد باشیم و جای خالی معماری ایرانی را در طراحی غرفه های ایرانی این رویداد پر کنیم.

قول حمایت خبرنگاران برای حضور قوی تر رسانه ای ایران

مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی نیز مبنی بر همراهی خبرنگاران برای پوشش مناسب تر رویدادهای بزرگ در داخل و خارج گفت: از این پیشنهاد استقبال می کنیم. در بخش تبلیغات و رسانه برخلاف اجرا و طراحی ضعف هایی داریم که باید برطرف شود.

بیشتر بخوانید :  قیمت مرغ به زیر ۱۴هزار تومان رسید

عبدالرضا اسلامی گفت: با اینکه از سال ۹۳ در نمایشگاه میلان حضور داشتیم این دوره یعنی سال ۹۶ بهترین شکل حضور را داشتیم که دستاوردهای خوبی برای ما به همراه داشت.

بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان ایتالیا از ۱۱ تا ۱۹ آذر ماه به مدت ۹ روز با مشارکت ۲۹۰۰ شرکت خارجی از ۱۲۰ کشور دنیا در فضای نمایشگاهی بالغ بر ۱۵۰ هزار متر مربع برگزار شد که صنایع دستی ایران مهمان ویژه آن بود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها