صادرات سیب‌زمینی ایران به ۶ کشور

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

عباس کشاورز اظهار داشت: محصول سیب‌زمینی که یکی از تولیدات مهم کشور محسوب می‌شود نیازمند صادرات است و در حال حاضر محصول سیب‌زمینی ایران به ۶ کشور خارجی صادر می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی با اشاره به این که سیب‌زمینی تولید شده در کشورمان به کشورهای عراق، اقلیم کردستان، افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان صادر می‌شود، افزود: صادرات محصول سیب‌زمینی از اهمیت بسزایی برخوردار است که می‌تواند قیمت سیب‌زمینی را برای تولیدکنندگان محصول سیب‌زمینی متعادل کند تا این قیمت متناسب با هزینه تولیدشان باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات سیب‌زمینی که تا تیر ماه بسیار خوب از کشورمان به کشورهای خارجی محقق می‌شد  بعد از تیر ماه با رکود روبه‌رو شد که با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته روند صادرات محصول سیب‌زمینی کشور تسهیل شد و در حاضر در این زمینه مشکلی وجود ندارد و دلیل رکود صاردات محصول سیب‌زمینی بعد از تیر ماه به دلیل محدودیت کشورهای همسایه بود که خود سیب‌زمینی تولیدیشان را به بازار عرضه کرده بودند.

کشاورز تصریح کرد: در حال حاضر صادرات محصول سیب‌زمینی مثل پارسال بوده و در زمینه صادرات سیب‌زمینی هیچ مشکلی وجود ندارد که امیدواریم با روند صادرات دغدغه و نگرانی سیب‌زمینی‌کاران کشور برطرف شود.

وی با بیان این که استان اردبیل نیز یکی از قطب‌های تولید سیب‌زمینی باکیفیت محسوب می‌شود اظهار کرد: سیب زمینی اردبیل باکیفیت‌ترین سیب‌زمینی کشور بوده که با راه‌اندازی کارخانه صنایع تبدیلی سیب‌زمینی بسیاری از مشکلات سیب‌زمینی منطقه برطرف شده و انتظار می‌رود با توسعه صادرات این محصول به کشورهای خارجی دیگر شاهد آن نباشیم که کشاورز سیب‌زمینی‌کار اردبیل مشکل داشته باشد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x