صادرات از مرز ۳۳.۳ میلیارد دلار گذشت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، محمدرضا مودودی اظهار داشت: آمار ۹ ماهه نشان می‌دهد که صادرات از مرز ۳۳.۳ میلیارد دلار گذشته و نزدیک به ۵.۵ درصد رشد صادرات را تجربه کرده ایم و از طرفی هم ۳۱.۸ درصد رشد واردات داشته ایم که نیاز کشور به واردات را نشان می دهد که باید تامین ارز شود.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از ارز باید صرفه چرخه تولید، مواد اولیه و ماشن آلات و تجهیزات شود و اگر اصرار بر این است که ارز به چرخه اقتصاد برگردد براساس نیاز تولید است که چرخه اقتصاد کشور درگردش باشد، گفت: آنچه در سامانه نیما فروش رفته اظهار شده است ممکن است بخشی از ارز صادرات از  مجاری دیگر از جمله تهاتر و واردات یا خرید نیز برگشته باشد.

مودودی که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر حضور یافته بود، با بیان اینکه سهم بازگشت ارز حاصل از صادرات بخش خصوصی بسیار پایین است، گفت: اگر قرار باشد نرخ ارز بر اساس بازار آزاد باشد، تورم ایجاد می کند و مدیریت بازار از دست خارج می شود بنابراین طی ۹ ماه بخش صادرات خود را کامل نشان نداد.

وی با بیان اینکه فرصت ۳ ماهه باید براساس تعیین تکلیف کالاها مشخص شود، گفت: بنابراین بخش خصوصی به هیچ عنوان تمایلی ندارد که وارد چرخه ای شود که بابت بازگشت ارز حاصل از صادرات پاسخگو باشد پس باید با بخش خصوصی به توافق برسیم و دولت و بانک مرکزی برای این کار باید راهکاری پیدا کنند.

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x