[ad_1]

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی ضمن بیان اینکه در حال حاضر در بحث الگوی کشت با مشکل قانونی روبرو هستیم، تصریح کرد: برخی محصولات نیاز اصلی کشور است اما برخی دیگر چنین نبوده و حتی در زمره محصولات صادراتی قرار می‌گیرد که در این صورت ما در حقیقت صادرات آب را انجام می‌دهیم.

نیاز علی ابراهیمی پاک – رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین – در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی در استان قزوین وجود دارد، اظهار کرد: بخشی از این اراضی به کاشت محصولاتی چون ذرت علوفه‌ای، چغندرقند، گوجه‌فرنگی، خربزه، هندوانه، محصولات سبزی و صیفی که به آب بسیار نیاز دارد، اختصاص پیدا می‌کند.

ابراهیمی پاک گفت: محصولات بهاره به دلیل آنکه برای کشت آن از آب‌های موجود استفاده می‌شود، آب‌بر است.

وی افزود: وقتی برای آبیاری کشت محصولات آب‌بر از آبیاری قطره‌ای و یا آبیاری نوین استفاده شود، بی‌شک میزان آب استفاده‌ شده بسیار کاهش خواهد یافت.

این کارشناس حوزه کشاورزی تصریح کرد: برخی محصولات نیاز اصلی کشور و استان است اما برخی دیگر چنین نبوده و حتی در زمره محصولات صادراتی قرار می‌گیرد که در این صورت ما در حقیقت صادرات آب را انجام می‌دهیم.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: باید سطح زیر کشت محصولاتی چون گوجه‌فرنگی، هندوانه و خربزه به‌اندازه‌ای باشد که نیاز و مصرف داخل را تأمین کند.

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد: از سوی دیگر باید تمام محصولات را در دستور کشت خود در استان داشته باشیم تا هم به رشد اکولوژی منطقه و هم به بهره‌وری خاک کمک کند که برای رسیدن به این هدف باید الگوی کشت را مورد توجه قرارداد.

بیشتر بخوانید :  طبخ زولبیا و بامیه با شربت معده

ابراهیمی پاک با تأکید بر اینکه در الگوی کشت تمامی این موارد مورد توجه قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در صورت رعایت الگوی کشت بی‌شک کشت و تولید هر محصولی به نفع کشور تمام خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در بیشتر مناطق کشور با بحران کم‌آبی روبرو هستیم؛ لذا باید قانون رعایت الگوی کشت توسط وزارت کشاورزی مصوب شود.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر در بحث الگوی کشت با مشکل قانونی روبرو هستیم، تصریح کرد: باید از کشاورزان برای کشت محصولات کلیدی حمایت شود و حتی گاه برخی به سبب عدم رعایت الگوی کشت جریمه شوند تا توازن لازم در منطقه ایجاد شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود در استان بحث چاه‌های غیر مجاز و استفاده بیش‌ از اندازه از منابع آبی است به‌گونه‌ای که در سال ۱۳۹۵ حدود ۳۵ درصد مازاد بر نیاز از آب‌های موجود در استان استفاده می‌شود.

ابراهیمی پاک گفت: اگر چاه‌های غیرمجاز بسته و تعیین تکلیف شود میزان آبی که در استان استفاده می‌شود به نصف خواهد رسید که بی‌شک در صورت ادامه این روند بعد از پنج سال دشت قزوین به شکل اصلی خود بر خواهد گشت.

عضو هیئت‌مدیره صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد: باید بعد از تصویب قانون الگوی کشت منطقه به منطقه موردبررسی قرار گیرد تا بر اساس شرایط آن نوع محصول برای کشت اعلام شود.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: به‌ اندازه کافی تحقیقات و پژوهش‌های لازم انجام‌شده و باید نتیجه آن عملیاتی شود تا شاهد رفع مشکلات و پیشرفت باشیم.

بیشتر بخوانید :  برخورد قانونی با تغییر غیرمنطقی قیمت خودروهای وارداتی

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخذ کارت بازرگانی در شیرازارسال پول به آفریقای جنوبیبانک صادرات 1176بانک صادرات 4151بنیانگذار سایت آمازونپست سریع به ایرانتجهیزات شبکه با تصویرترخيص كالا از بندرعباسترخيص گمركترخیص خودرو پلاک اروندترخیص خودرو دست دومترخیص کالا از گمرک ترکیهحق العملکاری کارت بازرگانیحمل بار به پاکستانحمل بار سیر و سفرحمل کالا از چین به تهرانحمل و نقل عمومی هواییحواله ارز از طریق بانکحواله یورو مشهدخرید ابزار نجاریخرید از فروشگاه ebayخرید اسکناس آلمانخرید اینترنتی از سایت علی باباخرید اینترنتی ساعت دلارخرید اینترنتی لیوان یکبار مصرفخرید تجهیزات اداریخرید تجهیزات حرکتی فیلمبرداریخرید خط تولید برنج مصنوعیخرید خط تولید شیرخرید خط تولید شیرآلاتخرید دلار اسکریلخرید دلار پوکر استارزخرید ملک آلمانروند ترخیص کالا از گمرکشرکت حمل و نقل بین المللی قاصدصادرات جزر القمرصادرات چایصدور کارت بازرگانی مشهدفرایند ترخیص کالا از گمرکفریت بار به نیوزیلندقیمت فریت بار به امریکاکارت بازرگانی چیهکارمزد حواله دلارگمرک صادراتنحوه ارسال پول به ایراننحوه ی صادرات عسلواردات خودرو دست دوم از دبیواردات زن مصنوعی از چینواردات لباس از دبيوب مانی e-num

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها