شیوه قاچاق به ظاهر قانونی افشا شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ، چند روز پیش محموله بزرگ قاچاق پوشاک، کیف و کفش توسط نیروی انتظامی در تهران کشف شد.
 
براساس اطلاعات واصله ارزش این کالاها بیش از ۵.۵ میلیارد تومان برآورد شد. این کالاها از مبادی غیر رسمی وارد کشور شده، اما صاحب کالا ادعا کرده است که این کالاها از مبادی رسمی و به صورت قانونی آمده است.در همین راستا معاون حقوقی گمرک تهران با اعلام اینکه پرونده محموله بزرگ قاچاق کیف و کفش روز گذشته از سوی سازمان‌ کاشف در اختیار گمرک تهران قرار گرفت، جزئیات بیشتری از این پرونده را بیان کرد.
 
وحید خدر ویسی گفت: این محموله را با ترفندهای مختلف قاچاقچیان به عمق کشور وارد و در اظهارات اولیه اعلام می‌کنند که بخشی از این کالاها را ماشین‌های مخصوص دودزا و بخش دیگری را با اظهار غیر واقعی و از طریق یکی از گمرکات جنوب کشور به تهران منتقل کرده‌اند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه فرآیند گمرک کاملا الکترونیکی شده و حتی عدل بندی، بارنامه و فاکتور خرید هم به روش الکترونیکی در سامانه گمرک ثبت می شود، گمرک اسناد مثبته گمرکی و کوتاژ کالاهای ورودی را در مورد چگونگی ورود این کالاها درخواست می‌کند، اما هیچ سندی ارائه نشده و اعلام می‌شود، روش ورود کالاها از طرق دیگری صورت گرفته است.
 
معاون حقوقی گمرک تهران در ادامه گفت: در صورتی که قاچاقچیان اسنادی مبنی بر ورود این کالاها با اظهار غیر واقعی ارائه می‌کردند، گمرک تهران به صورت الکترونیکی صحت و سقم‌ این ادعا را بررسی می‌کرد، اما با توجه به اینکه هیچ گونه سند گمرکی از سوی قاچاقچیان ارائه نشده و در پرونده موجود نیست، بنابراین قاچاق این کالاها محرز شده و باید علاوه بر جرایم قاچاق، کالاها توقیف شود.
 
خدرویسی گفت: برخی قاچاقچیان برای منحرف کردن مسیر پرونده و دستگاه کاشف اعلام می‌کنند که از طریق گمرکات کالا را وارد کرده‌اند، اما این اقدامات بدون ارائه شماره کوتاژ اظهارنامه مورد ادعا و پته الکترونیکی فاقد اعتبار است. یکی از شگردهای قاچاقچیان این است که بخشی از کالا را با پرداخت کامل حقوق و عوارض گمرکی و کاملا قانونی از گمرک خارج و پس از خروج کالای قاچاق از همان نوع کالا را به عمق کشور وارد می‌کنند که البته وظیفه گمرک صرفا در ارتباط با کالایی است که به گمرک اظهار و اطلاعات آن در سامانه جامع گمرکی ثبت‌ و کوتاژ برای همان کالا ثبت شده است.
 
وی ادامه داد: گمرک ایران آمادگی دارد، در صورت ارائه شماره کوتاژ و یا پته الکترونیکی هر گونه محموله ادعایی مبنی بر اظهار غیر واقعی موضوع را به کمک سامانه‌های الکترونیکی در سریع ترین زمان ممکن پیگیری و با اعلام جزئیات اظهار و ارزیابی کارشناسان به سازمان کاشف، کالای اظهاری، میزان اخذ حقوق و عوارض پرداختی، نوع اظهار، نوع کامیون بارگیری و روز و حتی ساعت حرکت را به منظور تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه‌ها قرار دهد. اطلاعات کامل تمامی محموله‌های خروجی از گمرکات در سامانه های گمرک موجود است و هر گونه ادعایی در رابطه با محموله‌های خروجی از گمرکات، بدون وجود اطلاعاتی از محموله در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی فاقد اعتبار است.
 
خدرویسی تاکید کرد: یادآوری می‌نماید ادعای قاچاقچیان مبنی بر ورود کالا از گمرکات با اظهارنامه غیر واقعی بدون ارائه سند و مدرک و یا شماره کوتاژ نمی‌تواند مبنای پیگیری موارد اتهامی قاچاقچیان قرار گیرد و شدیدا تکذیب می‌شود.
 

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x