[ad_1]

قطر علیه تحریم تجاری که از سوی عربستان، امارات و بحرین علیه این کشور اعمال شده به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت اقتصاد و تجارت قطر روز دوشنبه درباره تحریم غیرقانونی کشورهای همسایه‌اش به سازمان تجارت جهانی شکایت‌ کرد.

وزارت اقتصاد و تجارت قطر افزود: موضوع محاصره کشورهای عربی را به هیئت حل اختلاف سازمان مذکور برده است.

این وزارتخانه افزود: در شکایت آمده است کشورهای محاصره کننده قوانین و توافقات اساسی در سازمان تجارت جهانی را به اضافه جوانب مالکیت فکری مربوط به تجارت را نقض کرده‌اند.

احمد بن جاسم آل ثانی، وزیر اقتصاد قطر گفت: تدابیر ظالمانه کشورهای محاصره کننده نقض علنی احکام و توافقات و عرف‌های بین‌المللی است که برای اولین بار در چارچوب گروه‌های اقتصادی رخ می‌دهد.

علی الولید آل ثانی، نماینده قطر در سازمان تجارت جهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز عربی گفت: دوحه علاوه بر تنظیم شکایتی علیه تحریم‌های اعمال شده از سوی عربستان، امارات و بحرین به سازمان تجارت جهانی به این سه کشور ۶۰ روز برای حل و فصل شکایت و یا رسیدگی به طرح دعوی در سازمان مذکور و تحریم‌های تجاری انتقام‌جویانه احتمالی مهلت داد.

این شکایت‌نامه یک روز پس از صدور بیانیه‌ای از سوی این کشورها در پایان نشست منامه و تاکیدشان بر آمادگی برای آغاز گفت‌وگو با دوحه به شرط پایبندی آن به خواسته‌های ۱۳‌گانه آنها ارائه شد.

این سه کشور عربی حوزه خلیج فارس به علاوه مصر، قطر را به حمایت از افراط‌گرایی و تروریسم متهم کرده و اقداماتی را در راستای به انزوا کشاندن قطر در پیش گرفته و روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

بیشتر بخوانید :  یارانه نقدی، ضامن وام ازدواج هم شد

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی آذربایجان غربیاتاق بازرگانی لرستانارسال پول به ایرانارسال پول به ایران از سوئدارسال پول به تایلندتجهیزات شبکه لرستانتجهیزات شبکه های صنعتیترخيص ويندوز 7ترخیص کار خرمشهرترخیص کار هواییتعرفه خرید از آمازونثبت اتاق بازرگانیچگونه ترخیص کار شومحمل بار شمیراناتحمل و نقل چاپارحمل و نقل زمینی به انگلیسیخدمات بار هوایی خارجیخرید اینترنتی 2050خرید اینترنتی چوب بامبوخرید اینترنتی شرابخرید اینترنتی غذاخرید پوشاک از خارجخرید تجهیزات الکترونیکیخرید تجهیزات دفاع شخصیخرید جنگنده از چین توسط ایرانخرید خط تولید قطعات الکترونیکیخرید دلار پی پالخرید سوغاتی از المانخرید کالا از آمریکاخرید کتاب آمازونخرید کفش از چیندلار پی پال چیستشرکت های بازرگانی واردات از چینصادرات عربستانصادرات قیر طبیعی به چینصرافی جوان ونکوورطریقه واردات از چینفروش تجهیزات ضد انفجارفریت بار از اصفهانفریت بار به مونترالکارگو سامانگمرک غرب کاپوتاژنرخ حواله دلار امروزنمونه قرارداد ترخیص کارواردات از آلمانواردات خط تولید از چینواردات خودرو ثبت سفارشواردات زمان صفویهواردات ضایعات فلزیوضعیت حمل و نقل هوایی ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها