[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور درباره روش جدید محاسبه مالیات ساخت‌وساز مسکن گفت: در این روش پایه ارزش معاملات املاک جابه‌جا شده است و نحوه محاسبه سود و زیان بر اساس ارزش معاملاتی املاک نیست بنابراین زود است که بخواهیم قضاوت کنیم آیا قانون مالیاتی جدید به‌نفع سازندگان مسکن شده یا خیر.
وی افزود: بر اساس آنچه کارشناسان مسکن بررسی کرده‌اند به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بار مالیاتی سنگین در حوزه ساخت‌وساز مسکن اعمال خواهد شد.
پورحاجت اضافه کرد: صنعت مسکن اکنون در شرایط مناسبی نیست زیرا ۴ سال در رکود است به همین علّت باید بسترهای تشویقی و انگیزشی در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه برداشت‌ها از قانون متفاوت است، گفت: بر اساس قانون، مالیات بر ساخت‌وساز است یعنی به‌روی سرمایه گذاری بر مسکن مالیات تعیین شده است و این یک نوع انحراف است و مالیات سنگین بر دوش تولید مسکن ایجاد می‌کند.
پورحاجت افزود: مخالف اعمال مالیات در حوزه مسکن هستیم زیرا بار مالی آن در نهایت به مردم منتقل می‌شود.
وی با ابراز اینکه بخش خصوصی در پی عدالت‌محور بودن مالیات است، ادامه داد: مقطع کنونی زمان مناسبی برای فرمول جدید مالیاتی برای ساخت‌وساز مسکن نیست.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: شوک قیمتی مسکن در سال ۹۱ بین قدرت خرید مردم و قیمت بازار فاصله بزرگ ایجاد کرده است و اعمال قانون جدید مالیاتی به این شکاف دامن می‌زند.
پورحاجت افزود: در شرایط فعلی اجرای قانون جدید مالیاتی موجب می‌شود صنعت مسکن دچار رکود شود و این به‌نفع مردم نیست.
وی اضافه کرد: انتظار داریم آئین‌نامه اجرایی ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم در فضای تعامل و تدبیر، در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و دغدغه‌های بخش خصوصی لحاظ شود.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور با یادآوری اینکه “۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کنیم و شهرداری‌ها هم برای صدور پروانه مسکن، عوارض می‌گیرند”، گفت: با اجرای قانون جدید امور مالیاتی فرار سرمایه از مسکن صورت خواهد گرفت و با شرایطی که به وجود می‌آید بار مالی این مالیات‌ها بر دوش مردم خواهد افتاد و به‌روی قیمت مسکن تأثیر دارد.

بیشتر بخوانید :  بحران در 53 قلم داروی داخلی/ ضرورت ورود "دولت" به مشکلات بیمه‌ها

انتهای پیام/*

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني ليتواني ايرانپست اکسپرس کرمانپست سریع السیرپیگیری پست بین المللیتاثیر حمل و نقل هوایی بر گردشگریتجهیزات شبکه 3comترخیص خودرو بنزثبت نام اینترنتی کارت بازرگانیجزوه حمل و نقل هواییحمل زمینی بارحمل و نقل بین المللیحمل و نقل خودروحواله یوان چینخرید ابزار صافکاریخرید از بازار چینخرید تبلت آمازون کیندل فایرخرید تجهیزات سفارشی 206خرید دستگاه تولید لیوان یکبار مصرفخرید گوشی اپل از آمریکاخرید لوازم الکترونیکی از چینخرید هاست المانسایت خرید اینترنتی آمازونسایت مشابه ebayشرکت جوانه کارگو بارشرکتهای حمل و نقل بین المللی زمینیصادرات ایرانصادرات واردات ترخیصصرافی ثبت نامصرافی جوانصرافی عباسیفریت بار به لندنفریت بار فرودگاه اصفهانقوانين گمرك خودروقوانین و مقررات گمرکقیمت تجهیزات شبکه رککاربرد فناوری اطلاعات در صنعت حمل و نقل هواییکارت بازرگانی استان گیلانکارگو چینگمرک جهانیمستر کارت مجازی 1 دلاریمسترکارت به نام شخصنحوه خرید از خارج کشورنمایندگی وب مانیهر بیت کوین چند ساتوشی استواردات تایوانواردات دارو به ایرانواردات دستگاه از چینواردات طلا به ایرانواردات عراقواردات کالا از دبی به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها