[ad_1]

وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان گفت: برجام آینده خوبی خواهد داشت و ما به هیچ عنوان ناقض آن نخواهیم بود.

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری، وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان در نودو چهارمین سالگرد روز جمهوریت در ترکیه که در سفارت این کشور در تهران با حضور سفرای کشورهای مختلف برگزار شد، گفت که

متشرکات دینی و قومی ایران و ترکیه را بیش از گذشته به هم پیوند می‌زند.

وی ادامه داد: در تاریخ دو ملت ایران و ترکیه در کنار هم بوده‌اند، روابط سیاسی صنعتی و اجتماعی دو ملت خصوصا در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده و اراده رهبران دو کشور بر توسعه روابط است.

شریعتمداری اظهار امیدواری کرد که در کنار روابط سیاسی، روابط  اجتماعی و اقتصادی تهران و آنکارا هم توسعه باید.

وزیر صنعت و معدن کشورمان در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ، تاکید کرد: ترامپ اروپایی‌ها را از توسعه روابط با ایران ترسانده است. قطعا ایران ناقض برجام نخواهد بود.


شریعتمداری در ادامه از چشم انداز سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد دلاری بین ترکیه و تهران خبر داد و گفت: بدون نفت حدود ۶ میلیارد دلار و با احتساب نفت ۱۲.۷ میلیارد دلار روابط اقتصادی داشته‌ایم که نسبت به سال قبل میلادی روند افزایشی داشته است اما با این حال همچنان با هدف ۳۰ میلیارد دلار فاصله دارد و برای تحقق این هدف مذاکرات تعرفه ترجیحی بین دو کشور را ادامه می‌دهیم و علاوه بر کالاهایی که در گذشته وجود داشت ۶۰ کالای دیگر به لیست کالاهای ترجیحی بعد از اتمام مذاکرات اضافه خواهد شد که زمینه‌های همکاری را بیش از این خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در واکنش به سخنان ترامپ به رقبای اروپایی در زمینه برجام مبنی بر اینکه “اروپایی ها نگران برجام نباشند و به تجارت خود با ایران ادامه دهند”، تصریح کرد: ترامپ نه تنها اروپا بلکه کشورهای دیگر دنیا را از توسعه روابط با ایران ترسانده است و از کاری که ترامپ کرده است هم هیچگونه نگرانی نداریم. ایران کشوری با ثبات دارای و روابط دیرینه با تمام کشورهای دنیا است .

 

شریعتمداری ادامه داد:به لطف الهی در یک مذاکرات کاملا برابر و برد_برد با شرکای تجاری خود در اروپا و حضور آمریکا توانستیم به توافق ارزشمند برجام دست یابیم که توافق پابرجایی است.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه ناقض برجام نیستیم و در چارچوب توافقنامه امضا شده توسعه همکاری ها را با تمام کشور ها به ویژه کشورهای دوست و همسایه خواهیم داشت ، ترکیه در دوران تحریم هم بهترین شریک تجاری ایران بود.

وزیر صنعت معدن و تجارت کشورمان  در خصوص آینده برجام خاطرنشان کرد: برجام حتما آینده خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید :  مجوز ترخیص 85 درصد قطعات واگن های مترو اخذ شد- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآدرس گمرک امام خمینیاجناس علی اکسپرساخبار گمرک آستاراارسال پول به هلندانتقال پول به قزاقستانپست سریع چاپارترخیص از گمرکتعرفه حمل بار از چینتعرفه واردات 94تعرفه واردات خودرو صفر شدچگونه به خرید اینترنتی اعتماد کنیمحمل بار در مشهدحمل هوایی کالاحمل و نقل چيستحواله ارز مسافرتی بانک ملیحواله ارزی به چینخرید Ebay در ایرانخرید ابزار و یراقخرید اینترنتی تبلتخرید اینترنتی صندوقچه چوبیخرید اینترنتی هدیه ولنتاینخرید تجهیزات رادیوییخرید چینی زرین طرح فلورانسخرید گوشی ایفون از امریکاخرید لوازم ابزارسایت آمازون چگونه کار می کند؟سایت های خرید از چینشرکت حمل و نقل بین المللی گرجستانشرکت های ترخیص کارصادرات 4140صرافي طلافروش دلار فیبوقوانین حمل دریاییقوانین گمرکی در ترکیهکارگو تبریزگمرك نوردوزگمرک سمنانهزینه پست بین المللی Dhlهزینه حمل از چین به ایرانهزینه مستر کارتهزینه های ترخیص خودرو از گمرکواردات از چین اصفهانواردات تبلتواردات خودرو از طریق بنیاد شهیدواردات خودرو اشخاص حقیقیواردات خودرو عسگریواردات خودرو هیبریدواردات کاغذ دیواری از چینواردات کفش از چینوب مانی خرید پورس

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها