گروه تجاری ققنوس کیست ؟

شرکت ققنوس تجارت اسیا با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با شماره ثبت : ۴۵۵۵۹۹ با شناسه ملی : ۱۴۰۰۴۱۲۶۰۶۳ از نوع مسئولیت محدود با زمینه فعالیت در حوزه های مشاوره ، خرید و فروش ، واردات و صادرات کلیه کالاهای مجازی بازرگانی ،انجام کلیه امور بازرگانی ، اخذ و اعطای نمایندگی داخلی و خارجی ، ایجاد و احداث شعب در سرتاسر ایران و جهان ، عقد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ، شرکت در کلیه مناقصات و مزایدات ، برگزاری  و شرکت  در کلیه همایش ها ، سمینارها و نمایشگاه های تخصصی و عمومی در داخل و خارج از کشور میباشد.

چه کسانی میتوانند از خدمات ققنوس استفاده کنند ؟

خدمات ارائه شده توسط ما به صورت کاملا قانونی در امر ترانزیت ، واردات ، پرداخت های ارزی و خدمات لجستیکی میباشد؛ کلیه افراد ، سازمان ها و نهادها اعم از خصوصی و دولتی میتوانند پس از قبول شرایط و قوانین گروه تجاری ققنوس از خدمات ما استفاده کنند.

هشدار : مسئولیت عدم مطالعه بخش قوانین و اطلاعات و بخش های راهنما در وبسایت گروه تجاری ققنوس بر عهده شخص صاحب کالا میباشد و ققنوس هیچ مسئولیتی را در قبال این موضوع ندارد و هیچ گونه توجیح و کم کاری در قبال این موضوع را نخواهد پذیرفت.

فرایند کلی خرید از زمان سفارش تا زمان دریافت به واسطه ققنوس چگونه است ؟

شما : عضویت در ناحیه کاربری و ارسال لینک و مشخصات دقیق کالا جهت براورد قیمت و انتخاب نوع سرویس حمل و نقل (اکسپرس/عادی)

ققنوس : بررسی کالا و انجام براورد قیمت و ارسال اطلاعات ضروری  برای شما

شما : پرداخت هزینه های اولیه که شامل هزینه خرید کالا + کارمزد ققنوس میباشد

ققنوس : انجام خرید و ثبت سفارش توسط ققنوس و ارائه فاکتورهای خرید کالا + کد رهگیری جهت رهگیری از فروشنده تا شعب ققنوس

ققنوس : دریافت کالا در شعب ققنوس و یکپارچه سازی خریدها و ارسال به شعب امارات متحده عربی وامریکا

شما : پرداخت مرحله اول هزینه های حمل

ققنوس :  ارسال کالا  به  ایران  از طریق شعب ققنوس در امارات و ارائه کد رهگیری به صاحب کالا

ققنوس : ترخیص کالا توسط ققنوس در گمرکات کشور

ققنوس : صدور فاکتور نهایی

شما : تسویه حساب نهایی

ققنوس : تحویل کالا

گروه تجاری ققنوس چه هزینه های از ما دریافت میکند ؟

در پروسه خرید کالا و ترانزیت ان به داخل کشور اصلی ترین هزینه ای که شما پرداخت میکنید هزینه های جابجایی میباشد که بر اساس نوع کالا ، وزن واقعی کالا ، وزن ابعادی کالا  و ارزش کالا متغییر میباشد.

به صورت کلی هزینه های پرداختی شما شامل موارد زیر میباشد:

هزینه خرید کالا + هزینه حمل کالا از فروشنده تا شعب ققنوس

هزینه حمل  و ترانزیت کالا از شعب ققنوس تا ایران  بر اساس سرویس انتخابی شما که میتواند اکسپرس یا عادی باشد

هزینه های گمرکی کالا در ایران که در زمان ورود کالا به گمرک امام خمینی در ایران توسط ارزیاب گمرک تعیین میشود و توسط ققنوس ترخیص صورت میگیرد

کارمزد ققنوس  که بر اساس تعرفه مصوب شده دریافت خواهد شد

ایا براورد قیمت صورت گرفته که برای من ارسال شده قطعی میباشد ؟

خیر – براورد صورت گرفته بر اساس اطلاعاتی است که صاحب کالا در زمان ارسال لینک برای ققنوس ارسال کرده و در صورت افزایش هزینه ها در زمان تحویل با صاحب کالا تسویه خواهد شد.

تفاوت بین حمل اکسپرس و عادی در چیست ؟

در حمل اکسپرس کالای شما بدون هیچ تاخیری از دفتر ققنوس در امریکا یا امارات بارنامه خواهد شد و اماده حمل میشود . مهمترین ویژگی سرویس اکسپرس زمان تحویل کالا میباشد که به ۱۵ روز کاری خواهد رسید.

در حمل عادی مدت زمان تحویل کالا حدود ۱۵ تا ۳۰ روز کاری خواهد رسید و دارای هزینه کمتری نسبت به سرویس اکسپرس میباشد.

پروسه ثبت سفارش را چگونه محاسبه کنم ؟

پروسه خرید  : 1 تا ۳ روز کاری پس از واریز هزینه  ( عموما خریدها در همان شب توسط دفاتر ققنوس انجام خواهد شد ولی گاها به دلایل تعطیلات رسمی , کمبود ارز , و یا عواملی که از کنترل ققنوس خارج است ممکن است به ۴ روز کاری هم برسد  )

پروسه تحویل کد رهگیری فروشنده به ققنوس  : 3 الی ۵ روز کاری ( پس از خرید مرسوله و کالای مشتری باید منتظر باشیم تا فروشنده کالا را تحویل سیستم پستی داده و به دفاتر ققنوس ارسال نمایند که این زمان بسته به موجودی فروشنده ,حجم کاری فروشنده و… دارد که پس از ارائه کد رهگیری به ققنوس کد رهگیری برای صاحب کالا ارسال خواهد شد تا کالا را تا دفاتر ققنوس رهگیری کنید )

پروسه تحویل  : سرویس اکسپرس  : 10 تا ۱۵ روز کاری  – سرویس عادی ۲۰ تا ۳۰ روز کاری

زمان تحویل را چگونه محاسبه کنم ؟

زمان شروع سرویس ققنوس به شما از زمانی میباشد که کالا و  یا کالاهای شما به دفاتر ققنوس در امریکا یا امارات وارد شده  باشد؛ زمان تحویل کالا به صورت اکسپرس ۱۵ روز کاری و به صورت عادی ۲۰ تا ۳۰ روز کاری محاسبه خواهد شد. ممکن است فروشنده کالای شما را با تاخیر به دفاتر ما  ارسال کند و یا کالای شما سر مسائل پستی با تاخیر به دفاتر ما برسد که کلیه این مسائل و تاخیرها از کنترل ققنوس خارج بوده و هیچ مسئولیتی متوجه ققنوس نمیباشد. مسئولیت و سرویس ققنوس از زمان دریافت کالای شما شروع خواهد شد.

هزینه های حمل چگونه حساب می شود؟

بر اساس قرارداد جهانی بین شرکت های حمل و نقل هوایی ملاک اصلی بین وزن واقعی و وزن حجمی موردی میباشد که بیشتر باشد.

وزن حجمی چیست؟  وزنی است که کالای شما بر اساس سایز بسته بندی و حجمی که خواهد گرفت تعیین میشود. برای بدست اوردن وزن حجمی میتوانید از فرمول زیر استفاده کنید.

box

برای بدست اوردن وزن حجمی به صورت آنلاین میتوانید از لینک زیر استفاده کنید

http://www.fedex.com/ae/tools/dimweight.html

 

وزن واقعی  چیست ؟ وزن واقعی همان وزن خالص کالای شما میباشد

مثال : کالایی که ۴۰  کیلو وزن واقعی دارد و دارای وزن حجمی ۲ کیلو (سایز ۲۰در ۲۰ در ۲۰ ) میباشد؛ ملاک ققنوس وزن واقعی میباشد  که همان ۴۰ کیلو است اما در صورتی که وزن واقعی کالای شما ۱۵ کیلو باشد و وزن حجمی ان ۲۵ کیلو (سایز ۵۰ در ۵۰ در ۵۰ )، ملاک تعیین قیمت ۲۵ کیلو یعنی وزن حجمی خواهد بود.

 

 چه موارد دیگری را باید در مورد وزن حجمی بدانم ؟

برخی کالاها هستند که ارزش کم ولی ابعاد و حجم زیادی دارند؛ پیشنهاد ما برای شما این است که از این قبیل کالاها خریداری نفرمایید زیرا کالای شما دارای بسته بندی حجمی و متعلقات میباشد و همیشه باید این مورد را مد نظر بگیرید و  لطفا توجه کنید ققنوس مجبور است برای سلامت کالاهای مشتریان خود علاوه بر بسته بندی کالا مجدد کلیه کالاها را بسته بندی کرده و سپس اقدام به ارسال کرده و این کار باعث افزایش سایز و حجم کارتن و بسته بندی میشود

هشدار : ققنوس هیچ مسئولیتی در قبال بالا رفتن بیش از انتظار وزن حجمی و ابعادی و هزینه های حمل مشتریان خود ندارد و صاحب کالا وظیفه دارد قبل از خرید کلیه جوانب خرید خود را سنجیده و موظف به پرداخت کلیه هزینه ها میباشد.

لیست هزینه های حمل و نقل را چگونه بدست بیاورم ؟

به دلیل تنوع زیاد خدمات شرکت ققنوس تجارت اسیا و شرایط خاص هر کالا و هر خرید و یا هر سفارش فقط و فقط هزینه های حمل و نقل و سایر هزینه ها توسط بخش ناحیه کاربری و پس از ارسال تیکت  از سمت مشتری اعلام خواهد شد

ایا ققنوس مجدد کالاهای من را بسته بندی میکند ؟

بله – کلیه کالاهای مشتریان حتی در صورتی که دارای بسته بندی باشند با همان بسته بندی اولیه مجدد توسط ققنوس بسته بندی شده و با محافظ های مناسب  درصد امکان صدمه در زمان حمل کاهش میابد – گرچه ممکن  است این امر موجب افزایش حجم و افزایش هزینه های حمل شود ولی فراموش نکنید که هدف ققنوس تحویل سریع و سالم کالا میباشد.

ایا کالای من در دفاتر ققنوس باز و بررسی میشوند ؟

خیر – در حالت عادی جنسی که در دفاتر ققنوس پلمپ تحویل گرفته شود در ایران  هم پلمپ تحویل داده میشوند مگر با درخواست صاحب کالا بسته بندی برای بررسی باز شود  – لازم به ذکر است از زمان انتقال کالا از امریکا به ایران  ماموران گمرکات امریکا و امارات و ایران در صورت نیاز اختیار قانونی دارند تا کلیه کالاها را برای بررسی از پلمپ خارج کرده

ایا براورد قیمتی که ققنوس انجام میدهد شامل هزینه های گمرکی در ایران میباشد ؟

خیر – هزینه های گمرکی زمانی مشخص میشود که کالا به گمرکات کشور وارد شده و ققنوس اقدام به ترخیص کالا کرده است

ایا امکان کاهش هزینه های گمرکی وجود دارد ؟

ققنوس با درخواست شما میتواند ارزش کالای شما را در بارنامه های ارسالی به گمرک کمتر از ارزش واقعی ثبت کرده ولی این ترفند به هیچ عنوان توصیه نمیشود و مسئولیت عواقب ان بر عهده صاحب کالا میباشد.

مقدار حدودی گمرکی کالای من چقدر است ؟

به صورت کلی هیچ مقدار مشخصی برای مقدار گمرکی وجود ندارد و میزان گمرکی را ارزیاب گمرک تعیین خواهد کرد و ملاک اصلی تعیین گمرک ، ارزش کالا و نوع کالا میباشد و ققنوس هیچ دخالتی در تعیین آن ندارد ؛ ولی با توجه به تجربه ققنوس میتوان ۲ فرمول را برای محاسبه گمرکی استفاده کرد:

الف : مقدار گمرکی میتواند بین ۱۰ تا ۲۵ درصد ارزش واقعی کالا باشد که ققنوس بنا به درخواست صاحب کالا به گمرک اعلام میکند

مثال: کالای شما ۱۰ میلیون تومان ارزش دارد و با درخواست شما ارزش کالای شما به گمرکات کشور ۲ میلیون تومان اعلام میشود

ب : مقدار گمرکی میتواند بین ۱۰ تا ۲۵ درصد ارزشی باشد که ارزیاب گمرک برای کالای شما تعیین کرده باشد

مثال: در صورتی که ارزیاب گمرک مقدار اعلام شده ققنوس را فاقد اعتبار بداند میتوانید بر اساس اطلاعات گمرکی،نوع کالا و … ارزشی حتی بیشتر را برای کالای شما مد نظر بگیرید و ققنوس هیچ توانایی در دخالت گمرک که نهاد دولتی میباشد ندارد.

چگونه کالای خودم را رهگیری کنم ؟

پس از دادن کد رهگیری به شما میتوانید از طریق اطلاعاتی که همراه کد رهگیری برای شما ارسال میشود کالای خود را رهگیری کنید

گروه تجاری ققنوس در چه کشورهای دفتر و نماینده دارد ؟

گروه تجاری ققنوس تنها دارنده دفاتر فیزیکی در مناطق ازاد تجاری در کشورهای امریکا و امارات متحده عربی میباشد و دارای نمایندگان فعال در اتریش مجارستان  و چین میباشد.

منظور از انکه دفاتر ققنوس در مناطق ازاد هستند چیست ؟

به دلیل تحریم های بین المللی کلیه کالاهای مشتریان از طریق کشورهای واسطه همچون امارات وارد ایران شده و در حالت عادی هر شخص و یا شرکتی که کالایی را به امارات و یا امریکا ارسال کند باید هزینه های گمرکی کالای فوق را به ان کشور پرداخت کرده ولی به دلیل انکه دفاتر ققنوس در مناطق ازاد میباشد  و با نام کالای ترانزیتی شناخته شده است کلیه سفارشات مشتریان معاف از گمرکات کشورهای واسطه میباشد

ققنوس به چه کشورهای واردات و ارسال  کالا دارد ؟

ققنوس این توانایی را دارد کلیه کالاهای مشتریان خود را بین ۳ تا ۶ روز کاری در هر کشوری که مورد نظر باشد درب منزل و یا محل کار تحویل دهد

همکاران ققنوس چه کسانی هستند ؟

گروه تجاری ققنوس بواسطه دفتر امریکای خود با شرکت حمل و نقل فیدکس در امریکا همکاری می کند و علاوه بر ان برای ترانزیت کالاهای حجیم اقدام به همکاری با کارگروه های شرکت های گلوبال ترانز و بریتیش ایرویز میو جهت ارسال بار به ایران می کند و همچنین همکاری بسیار نزدیکی با کارگوهای شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ( ایران ایر ) و شرکت ماهان دارد به طوری که حجم وسیعی از بارهای گروه تجاری ققنوس از امارات متحده توسط هواپیماهای باری شرکت ماهان به گمرکات کشور وارد میشود.

منتظر امتیاز شما هستیم😅
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها