[ad_1]

محمود بهمنی در گفتگو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوس با بیان اینکه سوئیفت تمایل دارد که با ایران مراودات بانکی خود را ادامه دهد، گفت: البته به نظر می‌رسد که این ما هستیم که نباید به سوئیفت اعتماد کنیم، چراکه بر اساس این شبکه، ارتباطات مالی ایران به صورت کامل از سوی آمریکا رصد می‌شود و بنابراین باید تلاش کنیم که ارتباطات مالی غیرضروری خود را خارج از این شبکه انجام دهیم.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی افزود: البته ایران باید بتواند شبکه مالی خارج از سوئیفت را برای تبادلات مالی خود تعریف کرده و شرایطی را فراهم آورد که اطلاعات مالی از دسترس آمریکایی‌ها دور بماند.

وی تصریح کرد: هم اکنون مسائل تحریم بانکی، ممکن است نظام بانکی ایران را تحت‌الشعاع خود قرار دهد، اما به طور قطع مسائل تحریم در دوره کنونی، شدیدتر از تحریم‌های قبلی نیست و بنابراین اگر بتوانیم شرایط را خوب مدیریت کنیم، به طور قطع وضعیت بدی را پیش رو نخواهیم داشت؛ اما این موضوع، باید همزمان با مدیریت صحیح در منابع ارزی و تبادلات مالی باشد.

بهمنی گفت: هم اکنون شرایط نسبتا بهتری نسبت به تحریم‌های دور گذشته وجود دارد؛ در عین حال اگرچه تحریم بانکی سخت است، ولی پیش از تحریم نیز و حتی در دوران پسابرجام، شرایط خیلی متفاوتی را نیز تجربه نکردیم. پس با به کار بستن مجموعه‌ای از تدابیر از جمله عملیاتی کردن پیمان‌های پولی، می‌توان اثرات تحریم را کاهش داد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها