[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به آمار تجارت خارجی کشور میانمار در سایت TRADE MAP حاکی از آن است که کشورهای مسلمان سهمی ۱۱.۱۸ درصدی از واردات این کشور و ۲۴.۲۵ درصدی از صادرات آن را به خود اختصاص داده اند.

در پی حملات ۲۵ اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم ۴۰۰ نفر کشته شدند و نزدیک به ۱۲۵ هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.

در پی این کشتار بی رحمانه، رهبر انقلاب ۲۱ شهریور ماه با تأکید بر لزوم ورود و اقدام عملی دولت‌های اسلامی، گفتند: «البته منظور از اقدام عملی، لشکرکشی نیست بلکه باید فشار سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را بر دولت میانمار افزایش دهند و علیه این جنایات در مجامع جهانی فریاد بکشند.»

برخی کارشناسان سیاسی و اقتصادی نیز اعمال فشار اقتصادی و تجاری بر میانمار توسط کشورهای مسلمان را خواستار شده‌اند.

براین اساس، نگاهی به آمار تجارت خارجی میانمار نشان می دهد ۶ کشور مسلمان پاکستان، اندونزی، مالزی، سنگاپور، امارات و عربستان از میان کشورهای مسلمان بیشترین حجم تجارت را با این کشور دارند. ایران، مصر، ترکیه و سایر کشورهای مسلمان یا مبادله تجاری بسیار ناچیز با میانمار دارند یا فاقد مبادله تجاری با این کشور هستند.

نگاهی به جدول زیر بیانگر آن است که در سال ۲۰۱۶ کشور سنگاپور با واردات ۸۹۰.۷ میلیون دلاری ( ۷.۶ درصد از کل صادرات میانمار) و صادرات ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلاری( ۱۴.۴۵ درصد از کل واردات میانمار) بالاترین حجم تجارت را با این کشور در میان کشورهای اسلامی به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید :  افت بازار سیمان در ماه رمضان

بعد از سنگاپور، مالزی در میان کشورهای اسلامی، بشترین حجم تجارت با میانمار را داشته است به طوری که در سال ۲۰۱۶ کشور مالزی  ۱۴۴میلیون دلار واردات (۱.۲۴ درصد از کل صادرات میانمار) و ۶۹۰.۶ میلیون دلار صادرات ( ۴.۴ درصد از کل واردات میانمار)   از مبدا و به مقصد میانمار داشته است.

بر این اساس، در سال ۲۰۱۶ شش کشور مسلمان مذکور جمعا یک میلیارد و ۳۷۹ میلیون و ۷۴۳ هزار دلار واردات( ۱۱.۱۸ درصد از کل صادرات میانمار) و ۳ میلیارد و ۸.۶ میلیون و ۹۵۲ هزار دلار صادرات ( ۲۴.۲۵ درصد از کل واردات میانمار) به مقصد و از مبدا میانمار داشته اند.

با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۶ کل صادرات میانمار ۱۱میلیارد و ۶۷۲میلیون و ۷۱۷ هزار دلار بوده است، شش کشور مسلمان مذکور سهم شان در صادرات میانمار ۱۱.۱۸ درصد بوده است.

در همین حال کل واردات میانمار نیز ۱۵میلیارد و ۶۹۵میلیون و ۷۳۸ هزار دلار بوده است و بدین ترتیب این کشورهای مسلمان سهم شان در واردات میانمار ۲۴.۲۵ درصد بوده است.

به اعتقاد کارشناسان، کشورهای مسلمان می توانند براحتی از طریق مبادلات تجاری خود دولت میانمار را برای توقف نسل کشی مسلمانان در این کشور تحت فشار قرار دهند.

کشورهای مسلمانی که سهم بالایی در تجارت میانمار دارند / هزار دلار-۲۰۱۶











کشورواردات از میانمارسهم در صادرات میانمار-درصدصادرات به میانمارسهم در واردات میانمار-درصدتراز تجاری
عربستان۱۹۹۲۵۰.۱۷۹۶۱۰۴۰.۶۱۷۶۱۷۹+
امارات۱۴۸۵۶۰۰.۶۳۱۴۸۵۶۰۰.۹۵۷۴۹۲۸+
سنگاپور۸۹۰۷۶۰۷.۶۳۲۲۶۸۲۸۱۱۴.۴۵۱۳۷۷۵۲۱+
مالزی۱۴۴۳۵۹۱.۲۴۶۹۰۶۷۵۴.۴۵۴۶۳۱۶+
اندونزی۱۱۶۸۱۵۱۵۹۳۴۰۴۳.۷۸۴۷۶۵۸۹+
پاکستان۵۹۳۲۴۰.۵۱۹۹۲۸۰.۰۶۴۹۳۹۶-
جمع۱.۳۷۹.۷۴۳۱۱.۱۸۳.۸۰۶.۹۵۲۲۴.۲۵

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآمار صادرات 92آمار صادرات و واردات تجهیزات پزشکیاتاق بازرگاني مشهداتاق بازرگانی و صنایع ایرانانتقال پول به فرانسهانتقال پول به کارت دیگر بانک ملیتحلیل سایت آمازونترخیص کار در قزوینتعاونی 7 عدل خرید اینترنتی بلیطچگونگی خرید از چینحراج علی اکسپرسحمل هوایی بارحمل هوایی بار از چینحمل و نقل دریایی در چینحمل و نقل عمومی در ایرانحواله یورو به فرانسهخرید ابزار کارگاهیخرید اینترنتی پاسور ارزانخرید اینترنتی ضد آفتابخرید اینترنتی ضد آفتاب اوریاژخرید اینترنتی لباس مردانه ارزان قیمتخرید تجهیزات اسپرت 206خرید تجهیزات گلخانه ایخرید خط تولید تیرچهخرید عمده از سایت های خارجیخرید و فروش ابزار موسیقیخریداز سایت امازونرهگیری مرسولات سند منزلروش ترخیص کالاسایت ایبوک مجیکسایت شرکت واردات خودرو راهنوردشرکت های بازرگانی واردات از چینشرکت های ترخیص کار خودروصادرات فنچصادرات لاک پشت به چینصادرات و واردات تجهیزات پزشکیصدور وب مانیفریت بار سوئدکارت بازرگانی ثبت نامگمرک امام خمینیگمرک مهرانگمرک واردات ماشینمستر کارت انگلیسنرخ حواله یوان چین المللیهواپیما حمل دارو به یمنواردات خودرو شرکت گلستانواردات خودرو عسگریواردات لوازم یدکیواردات لوازم یدکی از ترکیهیبانک صادرات

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها