[ad_1]

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان انتظارات واحدهای تولیدی به ویژه واحدهای کوچک و متوسط از دولت دوازدهم خواستار تخصیص سهم بخش صنعت از هدفمندی یارانه‌ها شد و اظهار کرد که علی رغم آنچه که در بودجه تعریف شده بود سهم این بخش از هدفمندی تخصیص پیدا نکرد.

غلامرضا سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با مشکلاتی که واحدهای کوچک و متوسط صنعتی در ابتدای دولت دوازدهم با آن مواجه بودند، اظهار کرد: علاوه بر رکود تورمی که اقتصاد کشور به آن مبتلا شده بود با مشکل عدم ثبات سیاست‌ها روبرو بودیم و دولت یازدهم باید تمام تلاشش را به خرج می‌داد تا روند مثبتی را در پیش گیرد. مطمئناً اگر می‌خواهیم بیکاری را ریشه کن کنیم و به رونق برسیم باید تولید را به عنوان اولویت مدنظر قرار دهیم و دولت در این حوزه به صورت متمرکز فعال باشد.

وی همچنین در ارتباط با انتظارات از دولت دوازدهم به منظور پیشبرد امور واحدهای کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی، بیان کرد: دولت دوازدهم باید توسعه کسب و کارها مبتنی بر مزیت‌های منطقه‌ای را در اولویت قرار دهد و توسعه اقتصادی پایدار را به عنوان هدف بشناسد. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای که هر یک از سازمان‌ها در کشور ساز خود را کوک می‌کنند اما باید بدانیم که درکدام منطقه چه ظرفیت‌هایی در بخش تجارت، صنعت، توریسم و … وجود دارد تا در این جهت حرکت کنیم و به نتیجه برسیم.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه، خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم باید به مقوله بیکاری به صورت جدی ورود کند و افزایش درآمد مردم را در دستور کار قرار دهد و باید بدانیم که هیچ یک از پیشرفت‌های اقتصادی بدون توجه به توسعه پایدار ممکن نخواهد بود.

بیشتر بخوانید :  چالش‌های تجارت ایران در مرزها

سلیمانی با بیان اینکه پرداخت جدی به واحدهای کوچک و متوسط صنعتی می‌تواند تا حد بسیاری معضل بیکاری را از بین ببرد، اظهار کرد: ۹۵ درصد بنگاه‌ها، کوچک و متوسط هستند اما متاسفانه به صورت شبکه‌ای با بنگاه‌های بزرگ پیوند نخورده‌اند. این مساله باید توسط دولت بازمهندسی شود تا اتصال شبکه‌ای بین بنگاه‌های بزرگ با بنگاه‌های کوچک و متوسط صورت گیرد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با تاکید بر اینکه دولت توسعه بازار در سطح کلان را در دستور کار قرار دهد، عنوان کرد: باید با اعتماد به بخش خصوصی ظرفیت اقتصادی توسط دولت ایجاد شود و با توجه به اینکه ۸۰ درصد بنگاه‌های کشور دولتی یا شبه دولتی هستند نظام جامع و مدونی برای ساماندهی بنگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

سلیمانی با انتقاد از اینکه سهم بخش صنعت در هدفمندی یارانه‌ها به آن میزان که در بودجه تعریف شده بود تخصیص پیدا نکرد، گفت: دولت به دلیل کمبود منابع نتوانست سهم بخش صنعت از هدفمندی یارانه‌ها را بپردازد و همین مساله باعث شد تا بخش تولید نیز با کمبود منابع روبرو باشد.

وی همچنین به بالا بودن میزان نرخ سود بانکی برای واحدهای کوچک و متوسط انتقاد کرد و افزود:در حالی که باید بهره و نرخ سود بانکی برای واحدهای تولیدی حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد در نظر گرفته شود اما متاسفانه شاهد ارائه تسهیلات با نرخ سود ۲۰ تا ۲۴ درصد هستیم که این مساله باعث شده واحدهای صنعتی کماکان با مشکلات عدیده‌ای روبرو باشند.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش خرید از سایت آمازوناتاق بازرگاني ايران روسيهانتقال پول به آفریقای جنوبیترخيص كالا از بندرعباسترخیص از گمرک فرودگاه امامترخیص کار گمرک فرودگاه امامترخیص کالا از گمرک عراقتعرفه واردات خودرو 93ثبت نام گمرک 94چگونه ترخیص کار شویمحمل بار از چينحمل بار از چین به ایرانحمل بار هوایی از چین به ایرانحمل نقل هواییحمل و نقل بین المللی چیستحمل و نقل ترکیبیخدمات حمل هوایی بارخرید اینترنتی 8040خرید اینترنتی اپل 6خرید اینترنتی هدیه ولنتاینخرید تبلت از آمریکاخرید تجهیزات زیمنسخرید سکه آلمانخرید گربه چین چیلاخرید مطمئن از ebayخرید یوانرهگيري مرسولات خارجيرهگیری مرسوله در پستشرکت حمل و نقل بین المللی عراقشرکتهای حمل و نقل بین المللی یخچالدارصادرات روغن کنجدصادرات زهر عقربصرافی چابهارعکس گمرک بندرعباسفروش دلار فیبوفریت بار سوئدقوانین گمرک سروقوانین گمرکی ایرانقوانین گمرکی ترخیص کالاگرفتن وب مانیليست تجهيزات شبكهمستر کارت دائمیمستر کارت شرکت زرین کیشنقش حمل و نقل هوایی در گردشگریواردات از دبی با سرمایه کمواردات خودرو از چابهارواردات خودرو ایرانیان مقیم خارجواردات دوربین مدار بستهواردات قفل از چینواردات گوشی موبایل از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها