[ad_1]

رییس سازمان توسعه تجارت گفت: سهم ما از بازار عراق طی سه سال گذشته کاهش نیافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجتبی خسروتاج در نشست کارگره توسعه صادرات غیرنفتی استان کرمانشاه که عصر امروز(۲۸ دی) برگزار شد، اظهار کرد: صادرات ایران به عراق در سال جاری حدود هفت درصد رشد داشته و در ۹ ماهه امسال به قریب پنج میلیارد دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه گزارش های آماری نشان می دهد سهم ایران در بازار عراق طی سه سال گذشته کاهش نیافته، افزود: البته از وضعیت موجود راضی نیستیم و باید سهم بیشتری از بازار عراق به دست آوریم. سهم ترکیه از بازار عراق کاهش داشته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد یک مرکز تجاری در کشور عراق، گفت: شرکت های ایرانی باید روی بازاریابی در عراق بیشتر کار کنند.

وی با بیان اینکه باید با عراق به سمت تجارت آزاد برویم، گفت: هنوز طرف عراقی این موضوع را بدلایلی نپذیرفته است.

خسروتاج در ادامه با بیان اینکه واحدهای تولیدی باید نگاه تخصصی به حوزه صادرات داشته باشند، گفت: امروزه واحدهایی که در تولید محصول نوآوری دارند در کسب سهم بیشتر از بازارهای صادراتی موفق ترند.

وی افزود: ما هم باید در تولیداتمان نوآوری داشته باشیم تا بازارهایمان را از دست ندهیم که لازمه این کار ارتباط بیشتر واحدهای تولیدی با مراکز علمی و دانشگاهی است.

خسروتاج  با تاکید بر تکیه بر ظرفیت ها و پتانسیل های کشور و استانها، گفت: باید یک برند ملی داشته باشیم و علاوه بر آن استانها نیز بر اساس ظرفیتی که دارند توسعه خود را به پیش ببرند.

بیشتر بخوانید :  ایجاد ظرفیت های قابل تکیه در داخل از فرصت تحریم

وی به پرداخت تسهیلات به بخش صادرات نیز اشاره کرد و گفت: ۴۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۳.۵ تا ۱۴.۵ درصد برای این بخش در نظر گرفته شده که توسط سه بانک پرداخت می شود.

وی به رسمی شدن مرز سومار نیز اشاره کرد و گفت: چنانچه طرف عراقی آمادگی داشته باشد ما نیز آمادگی داریم.

خسروتاج همچنین در خصوص همکاری جهت برپایی نمایشگاه استان کرمانشاه در کشور عراق قول همکاری داد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها