[ad_1]

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس  به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، در حالی‌که چین تلاش‌های جدیدی را برای تثبیت بازار خود آغاز کرد، با وحشت از افزایش شدید جنگ تجاری آمریکا، چین، سود سهام به نظر شکننده می‌آید. سهام آسیایی افت‌های اولیه خود را جبران کردند و اندکی بالاتر خزیدند.

پس از گزارش بلومبرگ در مورد این که ایالات‌متحده در حال آماده‌سازی تعرفه‌هایی برای تمام واردات باقی‌مانده چین است که در صورتی که مذاکرات ماه آینده بین رییس‌جمهور ترامپ و شی جینگپینگ به نتیجه نرسد، در اوایل ماه دسامبر اعلام خواهند شد، دیشب در بازارهای وال‌استریت، شاخص‌های سهام به شدت سقوط کردند.

ترامپ قبلا از احتمال چنین اقدامی سخن به میان آورده بود، اما چهارچوب زمانی‌ای برای آن مشخص نکرده بود.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، بدون سهام ژاپن، امروز بارها وارد منطقه منفی شد و از آن خارج شد اما در نهایت ۰.۲ درصد بالاتر آمد.
این شاخص ۱۲ درصد از ارزش خود را این ماه از دست داده است و به سوی ثبت بدترین عملکرد ماه اکتبر خود از ۲۰۰۸ (سال بحران مالی جهانی) تا کنون پیش می‌رود.

سهام چین هم به همین ترتیب در اوایل معاملات خودد افت کردند اما در نهایت شاخص شانگهای و سی‌اس‌آی۳۰۰ به ترتیب ۰.۷ درصد و ۱.۰ درصد جهش کردند.

ناظر اوراق بهادار چین گفت از بازخرید و ادغام سهام توسط شرکت‌های لیست شده پشتیبانی می‌کند ونقدینگی بازارها را بهبود خواهد بخشید. این جدیدترین تلاش چین برای محدود کردن سقوط سهام این کشور است.

شاخص نیکی ژاپن افت‌های اولیه خود را جبران کرد تا ۱.۳ درصد جهش کند. تاجران می‌گویند سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌های خرید در بین سهام سقوط کرده و ارزان هستند.

بیشتر بخوانید :  شرایط برای نظام بانکی باید تسهیل شود

شاخص جهانی نوسنات بورس سیبوئه (ویکس)، که به عنوان شاخص وحشت وال‌استریت شناخته می‌شود، به رقم ۲۷.۸۶ واحد جهش کرد که بالاترین سطح آن از ۱۱ اکتبر تا کنون است و این دومین رقم بالای این شاخص از شوک نوسانات اوایل فوریه تا کنون به حساب می‌آید.

در بازار ارز، یوآن ۰.۱ درصد در برابر دلار افت کرد و به نرخ ۶.۹۷۲۴ رسید که پایین‌ترین سطح آن در بیش از ۱۰ سال اخیر است و گمانه‌زنی‌هایی در این مورد به وجود آورد که آیا بانک مرکزی چین نرخی فراتر از ۷ یوآن در برابر دلار را تحمل می‌کند یا خیر.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان ۰.۱۳ درصد رشد کرد و به ۹۶.۸۱ واحد رسید.

در برابر ین هم دلار در نرخ برابری ۱۱۲.۸۳ باقی ماند.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها