[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، بر اساس تبصره ۳ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، سقف تسهیلات تامین مالی خارجی(فاینانس) برای طرح‌ها، علاوه بر باقیمانده سهمیه سال قبل، ۳۰ میلیارد دلار تعیین شد.

بر اساس این تبصره، در مواردی که استفاده از تسهیلات مالی خارجی یا مجوز قانونی منوط به تضمین دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر بازپرداخت اصل و هزینه‌های تسهیلات مالی اخذ شده از منابع بانکهای کارگزار خارجی و بانکها و موسسات توسعه ای بین‌المللی باشد، وزیر امور اقتصادی و دارایی مجاز است پس از تصویب هیات وزیران به نمایندگی از طرف دولت، ضمانتنامه های کلی یا اختصاصی مورد نیاز برای طرح‌های مذکور را حداکثر ظرف مدت یکماه صادر و یا اختیار امضای آن را با تصویب هیات وزیران به مقام مسئول ذیربط تفویض نماید.

طرح های بخش های خصوصی و تعاونی، نهادهای عمومی غیردولتی و شرکتهای دانش بنیان نیز با سپرن تضمین های لازم به بانکهای عامل می توانند از تسهیلات مذکور استفاده نمایند و بازپرداخت اصل و سود هر یک از طرح های مذکور از محل عایدات طرح تامین و پرداخت خواهد شد.

در مورد کلیه طرح های مصوب شورای اقتصاد که منابع آنها از محل فاینانس تامین می شوند، اخذ تائیدیه دستگاه اجرایی ذیربط، وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور صدور ضمانت نامه دولتی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور کنترل تعادل و مدیریت تراز ارزی کشور و سازمان برنامه و بودجه ضروری بوده و بازپرداخت اصل و سود هر یک از طرح ها از محل عایدات طرح و یا منابع پیش بینی شده در این قانون قابل پرداخت است.

بیشتر بخوانید :  رهبری بازار پول در دست بانک ها و مؤسسات کوچک

همچنین دولت مجاز است یک میلیارد دلار از تسهیلات فاینانس را برای استفاده از منابع بانکها و موسسات مالی و توسعه ای بین المللی به منظور تجهیز آزمایشگاهها و کارگاههای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با تضمین دولت و بازپرداخت آن از محل اعتبارات بودجه عمومی تامین نماید.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها