[ad_1]

میزان فروش شرکت جگوار لندرور تحت‌تاثیر جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا به شدت کاهش یافته و این خودروساز ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای را متحمل شده است.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا در ماه مارس سال جاری میلادی پس از آن افزایش یافت که ترامپ تعرفه‌های وارداتی را بر فولاد و آلومینیوم اعلام کرد. از آن زمان تاکنون واشنگتن و پکن چندین دور تعرفه‌های تلافی جویانه علیه یکدیگر وضع کردند بطوری که رایزنی‌های تجاری دو جانبه تاکنون در متوقف کردن این جنگ تجاری ناکام بوده است.

بعد از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و تولید داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، اندکی بعد از شروع این جنگ تجاری، چین نیز در واکنش به آن، قانون افزایش تعرفه محصولاتی را که در کارخانه های مستقر در خاک ایالات متحده آمریکا ساخته می شوند را وضع کرد که به تبع آن، صنایع خودروسازی بسیاری اعم از شرکت های اروپایی که در این کشمکش های تجاری میان این دو کشور نقشی ندارند، نیز متحمل خسارات متعددی شده‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت اتوکار، حالا به تازگی رالف اسپت، مدیر شرکت خودروسازی جگوار لندرور (JLR) خاطرنشان کرده است که این شرکت انگلیسی در سه ماهه سوم سال مالی جاری با ضرر و زیان گسترده‌ای به میزان ۱۱۵میلیون دلار مواجه شده است که همگی از تاثیرات و عواقب تنش های تجاری میان چین و آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید :  به اهداف صادراتی در سال۹۶نرسیدیم/ بانک‌ها به خاطر سود پایین تسهیلات نمی‌دهند

وی در ادامه سخنانش همچنین افزود: ما قصد داریم با برنامه های جدید جریان نقدینگی خود را بهبود بخشیده و هزینه های عملیاتی را کاهش دهیم که این امر در نهایت به افزایش درآمدزایی و سودآوری ما خواهد انجامید.

وی علت سقوط میزان فروش این شرکت انگلیسی را کاهش میزان خرید و فروش محصولاتش در بازار چین اعلام کرده است.

چین با توجه به جمعیت بالا و تنوع در سلیقه و قدرت خرید مردم، از اهمیت خاص و بسزایی برای همه شرکت های تکنولوژی، خودروسازی و غیره برخوردار است و کاهش میزان خرید و فروش در بازار این کشور تاثیرات منفی قابل ملاحظه ای را بر روی میزان فروش شرکت های مختلف می‌گذارد.

این خودروساز در بازه زمانی سه ماهه سوم سال جاری میلادی معادل ۱۲۹ هزار و ۸۸۷ دستگاه خودروی تولیدی خود را به فروش رسانده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با یک کاهش ۱۳.۲ درصدی مواجه بوده است. درآمد حاصل از فروش این تعداد خودرو حدود ۷.۲۷ میلیارد دلار برآورد می شود که کاهش چشمگیری نسبت به قبل داشته است.

البته جگوار لندرور تنها خودروساز اروپایی نیست که با چنین مشکلی مواجه شده بلکه پیشتر شرکت های آلمانی دایملر (مرسدس بنز) و بی‌ام‌و نیز از تبعات منفی جنگ تجاری میان چین و آمریکا که هم‌اکنون گریبان آنها را گرفته است، خبر داده بودند. به گفته آنها، این تنش‌های تجاری موجب کاهش قابل توجهی در میزان فروش و درآمدزایی آنها شده و آنها متحمل ضرر و زیان های چند میلیون دلاری در این مدت زمانی شده‌اند.

بیشتر بخوانید :  کاهش واردات کالای لوکس در دولت یازدهم +اینفوگرافیک

چندی پیش بود که نیکولاس پیتر، مدیر مالی شرکت بی‌ام‌و در گفتگویی با گزارشگر مجله اختصاصی خودروی Automobilwoche خاطرنشان کرده بود که در صورت تداوم جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و همچنین قانون افزایش تعرفه واردات محصولات مختلف اعم از خودرو، شرکت خودروسازی بی ام و آلمان در سال آینده نیز به شدت تحت تاثیر این تحولات قرار خواهد گرفت به گونه ای که درآمدزایی آن نیم میلیارد یورو ( ۵۷۹ میلیون یورو) کاهش پیدا خواهد کرد.

مکس واربرتون بعنوان یکی از تحلیلگران فعال در حوزه بازار خودرو می گوید صنایع خودروسازی با توجه به اهمیت گسترده و بسزایی که دارند، معمولا نخستین قربانی تغییر و تحولات در قوانین زیست محیطی، تعرفه های وارداتی، گرمایش زمین، مسائل سیاسی و آلودگی هوا به شمار می روند.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها