[ad_1]

پرویز خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس افزود: ۱۷ میلیون یوروی از این سرمایه گذاری مربوط به شرکت چینی است که پس از گذشتن از مشکلات مجوز، اکنون وارد فاز اجرایی شد.
وی گفت: این سرمایه گذاری در بخش ساخت نیروگاه تولید برق سی اچ پی CHP با حجم تولیدی ۲۵ مگاوات در شهرستان بابلسر است.
نیروگاه مبتنی بر تکنولوژی سی پی اچ نیروگاههایی هستند که به صورت همزمان ۲ نوع انرژی گرمایی و الکتریسیته تولید می کنند.
خالقی افزود: در حال حاضر چینی ها در حال ساخت ساختمان نیروگاه هستند و تا امروز قسمت اداری نیروگاه ساخته شده است.
معاون سرمایه گذاری اداره کل اقتصادی و دارایی مازندران گفت: تمامی تجهیزات مربوط به نیروگاه تاکنون تهیه و وارد استان شد و نگرانی از بابت سنگ اندازی تحریم ها برای تامین تجهیزات وجود ندارد.
وی همچنین به سرمایه گذاری بیش از پنج میلیون یورویی آلمانی ها برای ساخت نیروگاه برق در شهرک صنعتی محمودآباد اشاره کرد و گفت که این نیروگاه نیز امسال به بهره برداری رسید اما مشکل انتقال نیرو و خط توزیع آن منجر به توقف کار شده بود که اکنون با برطرف شدن مشکل، وارد مدار شده است.
شرکت آلمانی با سرمایه گذاری پنج میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی با همکاری شرکت الکترو بنیان ایرانی این نیروگاه ۱۲ مگاواتی را احداث کرده است.
خالقی همچنین گفت که ۲ شرکت چینی و اتریشی نیز برای ساخت نیروگاه ۱۵ مگاواتی با سرمایه گذاری ۳۲ میلیون دلاری مجوز دریافت کردند و اکنون در مرحله سنجش مکان و تامین تجهیزات هستند.
معاون سرمایه گذاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی مازندران افزود: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۴۵ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی در مازندران انجام شده است که بخشی از این سرمایه گذاری ها به مرحله ساخت و بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: از کل سرمایه گذاری خارجی در سال جاری ۲ مجوز به حجم سرمایه مصوب ۲۵ میلیون یورو برای استان صادر شد و یک طرح در هیات سرمایه گذاری با حجم سرمایه مصوب حدود سه میلیون یورو مطرح و مصوب شده که در مرحله ابلاغ مجوز است.
خالقی همچنین از ثبت یک فقره درخواست مجوز در سامانه پنجره واحد با حجم سرمایه گذاری هفت میلیون دلاری خبر داد.
وی این سرمایه گذاری ها را بیشتر در بخش نیروگاه برق عنوان کرد که از سوی شرکت هایی از آلمان، اتریش و چین اجرایی شده است.
سال گذشته استان مازندران موفق به جذب حدود یکصد میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی شده بود.
نزدیکی به پایتخت ، پذیرش سالانه ۳۰ میلیون مسافر ، داشتن ۳۳۸ کیلومتر ساحل دریای خزر ، سه بندر مهم راهبردی از جمله امیرآباد با اتصال به شبکه ریلی ، فرودگاه بین المللی ، برخورداری از شبکه ریلی سراسری و اتصال آن از مرز اینچه برون به آسیای میانه از مهم ترین مزیت های نسبی زیرساختی مازندران است که سرمایه گذاری را برای داخلی ها و خارجی ها می تواند سودآور کند.
مازندران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
۷۳۳۵/۱۶۵۴

بیشتر بخوانید :  دستورالعمل جنجالی بانک مرکزی ابلاغ شد1648142

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها